کد خبر 1116902
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
آزمون دکتری ۹۹ در دانشگاه شریف کنکور نمایه

متقاضیان کنکور دکترا که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم ‌باشند، باید برای انجام مصاحبه به درگاه اطلاع رسانی هر یک از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند.

به گزارش مشرق، اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت کنکور دکترا ۹۹ امشب اعلام می شود و از این‌ رو مدارک مورد نیاز برای شرکت در مرحله بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ هم اکنون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

زمان اعلام نتایج کنکور دکتری سال ۹۹

متقاضیانی که براساس کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۹ مجاز به انتخاب رشته شده و کدرشته محل‌های انتخابی خود را در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان ثبت کرده‌اند، امشب می توانند کارنامه نتیجه انتخاب رشته خود را روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مشاهده کنند.

تمامی متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم ‌باشند، باید باتوجه به نکات زیر به منظور انجام مصاحبه به درگاه اطلاع رسانی هر یک از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند. 

۱- منحصراً متقاضیانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مصاحبه اقدام نمایند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.

۲- متقاضیانی که براساس کارنامه منتشره در درگاه این سازمان در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم باشند، لازم است مطابق با اطلاعیه دانشگاه‌های مربوط که از ۲۳ شهریور ۹۹ در درگاه اطلاع رسانی دانشگاه‌ها منتشر می‌شود به منظور انجام مراحل مختلف مصاحبه اقدام کنند.

۳- آن‌دسته از متقاضیانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه­ متمرکز سال ۱۳۹۹ قرار می گیرند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ نخواهند بود.

۵- به اطلاع آن‌دسته از متقاضیان رشته امتحانی مدرسی معارف اسلامی ( کد ۲۱۸۰) می‌رساند، از آنجا که شرط ورود متقاضیان کدرشته امتحانی مذکور به دانشگاه، علاوه بر کسب نمره علمی لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ای که توسط معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها انجام خواهد شد، باشد، لذا این‌دسته از متقاضیان لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره ۱)، حداکثر تا ۷ روز پس از انتشار این اطلاعیه، برای طی مراحل پذیرش به درگاه اطلاع رسانی معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان (به نشانی www.asatid.org) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند. بدیهی است عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود. در پایان لازم به ذکر است که در گزینش نهایی، وضعیت علمی متقاضیانی که نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت مذکور به صورت منفی به این سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. 

۶- همه متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستند، باید به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه این سازمان، از ۲۰ شهریور ۹۹ تا ۳۰ شهریور ۹۹ ضمن پرداخت مبلغ ششصد هزار (۶۰۰/۰۰۰) ریال بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند. بدیهی است متقاضیانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام نکنند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

۷- گزینش نهایی متقاضیان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز (نمره کل اولیه- ۵۰ درصد در شیوه پذیرش آموزشی- پژوهشی و ۳۰ درصد در شیوه پذیرش پژوهش محور) و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی (مطابق با مفاد مندرج در بند ۲-۱۲ صفحه ۹ دفترچه‌ شماره ۱ آزمون) و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

۸- همه متقاضیانی که مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سایت دانشگاه مذکور کرده ‌اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از متقاضیان و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه مراجعه کنند.

۹- عدم اقدام و یا مراجعه معرفی شدگان به منظور مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته محل است. 

مدارک لازم که متقاضیان دارای حدنصاب می‌بایست همراه خود داشته باشند:

۱- اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره (۱)-  برای متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا ۳۱ شهریور ۹۹ فارغ‌التحصیل می‌شوند: اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه ۳۹ دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در صفحه ۱۷۸ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی.

تبصره(۲)- باتوجه به شرایط خاص کشور ناشی از انتشار ویروس کرونا و تغییر زمان آزمون ها، تاریخ دانش‌آموختگی دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ آخرین نیمسال خود را می‌گذرانند، براساس تشخیص و تایید آموزش دانشگاه، استثنائاً برای همین نیمسال، به ۳۰ مهر ۹۹ تغییر می‌یابد.

 ۲- اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره ۱- آن‌دسته از متقاضیانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته هستند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته باید اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه کنند. 

تبصره ۲ - کسانی که به دلائلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک‌ مندرج در بندهای ۱ و ۲ فوق نیستند، لازم است اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

۳- اصل شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان. 

۴- اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می‌بایست واجد شرایط مطابق توضیحات صفحه ۱۰ دفترچه راهنمای انتتخاب رشته باشند.

تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی‌نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات‌علمی این دانشگاه امکان بهره‌مندی از این سهمیه را دارا هستند.

۵- تمامی مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

۶- سایر مدارک و مستنداتی که از سوی دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

نحوه اعمال تغییرات در ظرفیت کدرشته محلهای مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته

با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی یا مکاتبات واصله از موسسات آموزش عالی، تغییراتی درظرفیتهای بعضی ازکدرشته‌محلها انجام خواهد شد، بنابراین تعداد قبولی ها، براساس ظرفیت نهایی صورت خواهد گرفت.

نحوه ارسال درخواست و یا طرح سوال

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیانی که انتخاب رشته نموده‌اند، وضعیت علمی آنها در کارنامه در هریک از کدرشته‌محل‌های انتخابی منعکس گردیده است، چنانچه درخصوص کارنامه نتایج انتخاب رشته سوالاتی داشته باشند می‌توانند حداکثر تا ۲۴ شهریور ۹۹ به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می­شود. متقاضیان می­توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را از با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره ‌تلفن‌۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    چرا مطالب را پیچیده میکنید ، برای اقوام و خویشان جا درست میکنید
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    9 ماه در وضعیت قرمز بودن کرونا و تعطیلی خوابگاه ها و عدم دسترسی دانشجویان غیر بومی به اساتید و آزمایشگاه ها ، سبب شده که بیش از 95 درصد دانشجویان ارشد ورودی ترم 4 با توجه به اتمام واحدهای درسی خودو کسب امتیاز لازم کنکور دکتری تخصصی و دعوت به مصاحبه ، بدلیل عدم اتمام پایان نامه نتوانند در دوره دکتری پذیرفته شوند. و به نوعی اکثر ورودی های سال 1397 کارشناسی ارشد، از مصاحبه و پذیرش دوره دکتری حذف شده اند. با توجه به تداوم شرایط کرونایی یک ماه مهلت اضافه شده تا 1399/07/30 تناسبی با دوره تعطیلی و تعلیقی 9 ماهه دانشگاهها ندارد.حداقل انتظار داریم که مصاحبه دکتری با این گروه از دانشجویان انجام شود باتوجه به اینکه به احتمال بسیار زیاد شروع دوره تحصیلی نیمسال اول 1399-1400 از بهمن 1399 باشد. با این شرایط فقط فارغ التحصیلان سالهای قبل جزو پذیرفته شدگان دکتری باشند. شاید از طریق دیوان عدالت اداری در خصوص افزایش مهلت پایان نامه تا 1399/10/30 بتوان اقدام نمود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس