کد خبر 1133690
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان‌ آزمون‌ دکتری سال ۹۹ اعلام شد

پذیرفته‌شدگان‌ نهایی آزمون‌ ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۹ کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی می توانند از ۶ آبان از شرایط ثبت نام در دانشگاه ها مطلع شوند.

به گزارش مشرق، سازمان سنجش آموزش کشور شرایط ثبت نام پذیرفته‌شدگان‌ نهایی آزمون‌ ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۹ کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد.

پذیرفته شدگان تنها در یک دانشگاه حق ثبت نام دارند

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان واحد های دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند؛ در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی

متقاضیانی‌ که‌ اسامی‌ آنها به‌ عنوان‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ هر یک‌ از کدرشته محل‌های‌ تحصیلی اعلام‌ شده‌ است‌، می توانند برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) از روز سه‌شنبه ۶ آبان به سایت دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود مراجعه کنند.

مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌ پذیرفته‌شدگان

۱. اصل‌ و یک نسخه تصویر مدارک‌ کارشناسی‌ و کارشناسی‌ارشد مورد تایید وزارت‌ علوم، تحقیقات‌ و فنآوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای عالی انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ و کارشناسی‌ارشد قید شده‌ باشد.

پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس) نیستند، لازم‌ است اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل اخذ مدرک مذکور را با محتوی فرم ذیل این اطلاعیه تکمیل و پس از تأیید موسسه محل تحصیل، در زمان ثبت‌نام به موسسه محل قبولی ارائه کنند.

آن‌دسته از پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی‌ارشد بوده‌اند و باید تا تاریخ ۳۰ مهرماه ۹۹ فارغ التحصیل شوند و دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد بودند لازم است معدل کل واحدهای گذرانده آنان براساس ‌صفر تا ۲۰ تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ و یا حداکثر تا ۳۰ مهر ۹۹ توسط موسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی‌ارشد در فرم مخصوص درج و پس از تأیید مسئول ذیربط به هنگام ثبت‌نام ارائه شود.

براساس مصوبه جلسه مورخ ۳۶۸ تاریخ ۳ بهمن ۷۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی فضلا و طلاب حوزه های علمیه قم و خراسان که دوره سطح ۳ را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۹ دانش آموخته می‌شوند برای یکی از کدرشته‌های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی مجاز به ثبت نام و شرکت در این آزمون بوده‌اند.

این دسته از متقاضیان در صورت قبولی نیاز به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی موسسه محل قبولی هستند و متقاضیان مربوط باید در زمان ثبت‌نام مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه های علمیه صادر شده است در اختیار داشته باشند.

دارندگان مدارک تحصیلی معادل باید حائز شرایط «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» مصوبه جلسه ۸۴۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که طی بخشنامه شماره ۷۷۶۳۳/۲ تاریخ ۲۸ مرداد ۹۲ توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده، باشند.

آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره ۴۳۲ تاریخ ۳ آذر ۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره‌های معادل) در دوره‌های معادل پذیرفته‌ شده‌اند، در شمول این مصوبه قرار می‌گیرند.

براساس مصوبه جلسه ۷۷۱ تاریخ ۲۶ آبان ۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۷۷۶۳۳/۲ تاریخ ۲۸ مرداد ۹۴ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

۲. اصل‌ و دو سری‌ تصویر از تمام‌ صفحات‌ شناسنامه‌ و کارت ملی.

۳. شش‌ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌.

۴. ارائه مدرکی که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه آنها را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه ۳ دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ مشخص‌ کند (برای‌ برادران‌).

۵. متقاضیانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و یا رزمندگان پذیرفته‌ شده‌اند، در زمان ثبت‌نام، ملزم به ارائه تأییدیه سهمیه قبولی نیستند و ملاک عمل برای ثبت‌نام، همان عنوان درج شده در لیست‌های ارسالی به موسسات است.

۶. ارائه معرفی‌نامه رسمی مبنی بر واجد شرایط بودن برای استفاده از امتیاز ویژه مربیان «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاهها و موسسات آموزش عالی.

مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی امکان بهره‌مندی از این سهمیه را خواهند داشت.

متقاضیانی که با سهمیه مربی پذیرفته‌ شده‌اند باید موافقت رسمی دانشگاه محل خدمت خود را به دانشگاه محل قبولی در زمان ثبت‌نام ارائه کنند.

ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک اعلام شده صورت می‌پذیرد و عدم اقدام پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود اطلاعیه مندرج در سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود را به دقت مطالعه کنند.

در هر مرحله‌ از ثبت‌نام‌ و هنگام‌ تحصیل‌، چنانچه‌ مشخص‌ شود متقاضی‌ حقایق‌ را کتمان‌ کرده و یا اطلاعات غلطی ارائه داده و واجد شرایط نیست، قبولی‌ وی باطل شده‌ و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.

ممنوعیت ثبت نام در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ برای پذیرفته شدگان دوره روزانه ۹۹

مطابق ضوابط پذیرفته‌شدگان نهایی دوره‌های روزانه در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۹ (اعم از اینکه در دانشگاههای محل قبولی ثبت‌نام کرده و یا اصلاً ثبت‌نام نکنند) حتی با دادن انصراف قطعی از تحصیل، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری تخصصی «Ph.D» سال ۱۴۰۰ نخواهند بود.

باتوجه به اعلام دانشگاه علوم انتظامی امین مبنی بر طولانی شدن زمان مصاحبه متقاضیان، در هیچ‌ یک از کدرشته محل‌های دانشگاه یادشده، اعلام نتیجه‌ای در این مرحله صورت نمی‌گیرد و  اسامی پذیرفته‌شدگان نهائی، پس از اعلام نمره مصاحبه متقاضیان و گزینش نهائی متعاقباً اعلام خواهد شد.

عدم پرداخت تسهیلات به دانشجویان دوره دکتری تخصصی به غیر از تسهیلات صندوق رفاه

به دانشجویان دوره دکتری تخصصی به غیر از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان در چارچوب ضوابط و اعتبارات آن صندوق، پرداخت دیگری صورت نمی‌پذیرد.

برای متقاضیان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف موسسه، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کدرشته‌ محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دسترسی خواهد بود.

از آنجا که تغییر گرایش و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکتری «Ph.D» امکان‌پذیر نیست و اصولاً بررسی این امور نیز به عهده سازمان سنجش نیست، لذا درخواست‌های متقاضیان در این خصوص قابل بررسی نخواهد بود.

شروع نیمسال تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی با توجه به ضوابط، شرایط و امکانات موجود آنها خواهد بود.

امکان ارائه سئوال درباره کارنامه به صورت اینترنتی تا ۱۰ آبان

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اعتراض به مندرجات کارنامه نتایج اولیه می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۱۰ آبان ۹۹ به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org  مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

به مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۱۰ آبان ۹۹ واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

متقاضیان درصورت لزوم می توانند سوال یا سوالات خود را از با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.

اسامی پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی متعاقبا اعلام می شود

اسامی متقاضیانی که از رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کرده و پس از شرکت در مراحل مصاحبه در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند متعاقباً از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس