کد خبر 1116630
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
جان کری نمایه

وزیر خارجه اسبق آمریکا گفته رئیس‌جمهور کشورش توسط همتای روسی خود مورد ارعاب قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، «جان کری»، وزیر خارجه اسبق آمریکا مدعی شده «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را ترسانده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: مدرکی از مسموم شدن مخالف پوتین به دستور کرملین نداریم

جان کری در پاسخ به سئوال مجری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» در خصوص رویکرد ترامپ به مسئله روسیه در مسائلی مانند «الکسی ناوالنی»، منتقد سیاست‌های روسیه و تنش‌های میان نیروهای آمریکا و روسیه در سوریه  گفت: «ما رئیس‌جمهوری داریم که بنا به هر دلیلی کاملاً توسط ترامپ هراسانده شده، مورد ارعاب قرار گرفته و تحت طلسم او قرار گرفته است.»

وزیر خارجه اسبق آمریکا همچنین با اشاره به گزارش‌های ادعایی که می‌گویند نیروهای روسیه از طالبان خواسته‌اند به نیروهای آمریکایی در افغانستان حمله کنند گفت: «با توجه به این واقعیت‌ها ما رئیس‌جمهوری داریم که از نظامیان ما محافظت نمی کند، منافع ایالات متحده را حفظ نمی‌کند و مفاد قانون اساسی را رعایت نمی‌کند.»

قانونگذاران آمریکایی و کارشناسان آمریکایی بارها از ترامپ به دلیل مواضعش در حمایت از روسیه انتقاد کرده‌اند.

اوج این انتقادها در سال ۲۰۱۸ و بعد از دیدار دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین در شهر هلسینکی پایتخت فنلاند مطرح شد

در کنفرانس خبری بعد از آن جلسه بسیاری از خبرنگاران از ترامپ درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ سئوال پرسیده و از او خواستند در حضور پوتین او را بابت این موضوع شماتت کند.

ترامپ در پاسخ‌ها هر گونه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را رد کرد و گفت پوتین در جلسه خصوصی با او دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده است. او همچنین تصریح کرد دلیلی وجود ندارد روسیه این کار را «انجام داده باشد.»

بلافاصله بعد از این نشست خبری، سیلی از حملات، از سیاستمداران هم‌حزبی ترامپ تا دموکرات‌ها و رسانه‌ها و کارشناسان روانه ترامپ شد و او به تضعیف نهادهای اطلاعاتی آمریکا در حضور رهبر یک کشور متخاصم متهم شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    3 0
    روسیه اصلا بایستی از کجا بدونه که طرف توی هواپیمای خصوص اش چی خورده؟! کدوم کشور می‌تونه تضمینی بده. در ضمن آلمانی ها مشخص نیست چرا جواب آزمایش ناوالنی رو درست اعلام نمی‌کنند چون اگر با عامل نوویچک به کما رفته بود هیچ موقع به هوش نمی آمد! ولی به هوش آمده برای همین با این ماده مسموم نشده پس نمیتونه روسیه در این کار دست داشته باشه. آمریکایی ها بعد در روسیه سفید خواستند کار فاشیستی انجام بدهند که اون هم نگرفت! حسابی از پوتین ترسیدند چون حتی تحریم نورداستریم دو هم مثل بقیه تحریم های احمقانه اشون هیچ چیزی به جز اینکه فقط ضرضر میکنند و بیآبرویی چیزی نداشت.‌یک مشت گوسفند لیبرال که زمان ذبح اقتصادی این گوسفند سمج فرارسیده برای همین دلار شروع به ریزش ارزش کرده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس