کد خبر 1116516
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
نوبخت نمایه

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور استفاده از ثروت ملی « صندوق توسعه ملی» برای جبران ناکارآمدی در بورس را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به اینکه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از بورس، یعنی اینکه تاوان ناکارآمدی برخی تصمیمات باید از ثروت ملی هزینه شود، گفت: این اطلاعات که به شما داده‌اند غلط است. بنا شد یک صندوق ثبات‌سازی که در همه کشورهای دیگر نیز وجود دارد و می‌توان بورس را با آن متعادل و از نوساناتش جلوگیری کرد، ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

کم و کیف تزریق منابع جدید به بورس

او ادامه داد: بخش‌های مختلف از جمله خود دولت که در آنجا سرمایه گذاری کرده به اضافه صندوق توسعه ملی که در تمام طرح‌های مختلف در حال سرمایه‌گذاری است، درصدی از درآمدش را در بورس سرمایه‌گذاری می‌کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: با این روش بورس از نوساناتی که برایش پیش می‌آید می‌تواند در امان بماند و مردم ما که در واقع صاحبان اصلی پول صندوق توسعه ملی هستند در بورس نیز از یک امنیت و  ثباتی برخوردار باشند.

منبع: اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بنده خدا IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    1 0
    علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود گفته است: «امروز صبح در جلسه ستاد اقتصادی بحث بورس را داشتیم. از سال ۹۴ یک مجوز قانونی وجود داشت که صندوق توسعه ملی یک درصد از دارایی خود را در صندوق تثبیت بازار سپرده گذاری کند. تاکنون این موضوع ابهام داشت و اجرا نشده است، اخیراً ابهام آن رفع شده و اینجا اعلام می‌کنم از اول هفته آینده این سپرده‌گذاری صورت خواهد گرفت.»
  • ع IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 1
    بورس خودش میره بالا شما فقط سهام عدالت عرضه نکنید نمیخواد کاری کنیین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس