روزنامه اصلاح طلب

با مرور روزنامه ها، سایت های خبری و کانال های تلگرامی منتسب به طیف تندروی اصلاح طلب، موارد بسیار زیادی از توهین به مقدسات و جسارت به ائمه اطهار و تمسخر باورهای دینی مردم مشاهده می شود.

سرویس سیاست مشرق -  جسارت به ائمه اطهار و مقدسات و باورهای دینی مردم، به جزو لاینفک رفتار طیف تندرو اصلاح طلب بدل شده است. این رفتار تأمل برانگیز مصادیق بسیار زیادی دارد و متاسفانه همچنان ادامه دارد.

با مرور روزنامه ها، سایت های خبری و کانال های تلگرامی منتسب به طیف تندروی اصلاح طلب، موارد بسیار زیادی از توهین به مقدسات و جسارت به ائمه اطهار و تمسخر باورهای دینی مردم مشاهده می شود.

برای نمونه، «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب- 15 شهریور 99- در یادداشتی در روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم- با عنوان «دینداری و کرونا» نوشت: «دینی که برای شفای بیمار و بینا کردن چشم نابینا به کار آید در مقابله با اپیدمی جهان امروز ناکارآمد خواهد بود و شکست می‌خورد. چرا؟   توسل به امامزاده‌ها و هیات‌های مذهبی و... برای بهبودی و شفای بیماران ویژه و به‌طور معمول پس از ناامیدی از طی کردن مسیر طبیعی درمان و مراجعه به پزشک جدی می‌شود. ابتدا بیمار را برای درمان به هر بیمارستان و نزد هر پزشکی می‌برند و خلاصه هنگامی که ناامید می‌شوند خالصانه و با توسل رو به سوی زیارتگاه‌ها و عزاداری‌ها یا نذر و نیاز می‌آورند این در همه ادیان هم هست. ‌گر چه آماری نداریم، ولی به نظر می‌رسد که اکثر قریب به اتفاق اینها نیز نتیجه‌ای به دست نمی‌آورند و بیماری همچنان ادامه پیدا می‌کند».

تمسخر «توسل به ائمه»!

عبدی در ادامه نوشت: «بخش کوچکی که درمان می‌شود به این علت است که یا در شرایط عادی هم درمان می‌شد، همچنان که افرادی داریم که پس از ناامیدی از پزشکان به هر دلیلی خوب می‌شوند که شاید ناشی از خطای تشخیص پزشکان باشد. بنابراین بهبودی در این مرحله می‌تواند ناشی از خطای اولیه پزشکی یا تغییرات شناخته‌نشده، یا بروز تحولات روحی و روانی در فرد بیمار باشد که به علت این توسل یا تضرع خالصانه رخ می‌دهد. ولی نکته اینجاست که حتی اگر این موارد شفا یافتن یک درصد هم باشد برای مردم برجسته و دیده می‌شود، ولی آن ۹۹ درصد درمان‌نشده هیچگاه برجسته نمی‌شود. به همین علت این مسیر شفایابی همچنان باز است و پرطرفدار».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «اغلب رهبران مذهبی بر خلاف پیروان‌شان بیش از دیگران خود را موظف به رعایت دستورات ایمنی و بهداشتی جهت پرهیز از ابتلای به کرونا می‌دانند و همه اینها نشان‌گر آن است که مساله شفادهی و دارالشفا بودن این مناسک در چارچوب دیگری قابل تبلیغ بوده و در اپیدمی جهانی قابلیت کاربرد ندارد. به علاوه مقایسه میان کشورها به خوبی نشان می‌دهد که راه مقابله با این بیماری وابسته به دانش و امکانات پزشکی هر کشوری و نیز رعایت دستورات بهداشتی از سوی مردم آن کشور و سیاست‌های دولت‌های آنها است و متغیر دیگر چون دینداری نمی‌تواند آن را چندان توضیح دهد... میانگین سن و سلامت کشورهای بی‌دین یا کم‌اعتقاد بسیار بالاتر از کشورهای دیندار اعم از مسلمان یا مسیحی بود و هست».

همچنین روزنامه اصلاح طلب ابتکار- به مدیرمسئولی «محمدعلی وکیلی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم و کاندیدای ناکام مجلس یازدهم-  در ماههای گذشته در مطلبی مشابه نوشته بود:«چین بیشترین بی‌دین‌های دنیا را دارد...مجموعه‌ی این‌ها نشانه کارآمد بودن بودن نظام سیاسی چین از نظر اداری، سیاسی و تکنولوژیک است و اصلاً قابل مقایسه با ایران نیست».

این رونامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اینکه قدرت شفادهندگی را به مکان‌هایی نسبت دهیم و معتقد باشیم که مکان‌های معینی شفادهنده هستند و می‌توانند بیماری‌ها را درمان کنند و برای آنها قدرت‌های مافوق طبیعی قائل باشیم نمونه‌ای از تفکر اسطوره ای است. معمولاً باورهایی این‌چنینی هیچ‌گاه آزمون نمی‌شوند».

درس قیام عاشورا صلح طلبی بود!

روزنامه شرق نیز- 3 شهریور 99-  در مطلبی با عنوان «راز ماندگاری و محبوبیت امام حسین(ع» نوشت:«یکی از ویژگی های منش حسینی...صلح‌طلبی و خشونت‌پرهیزی...است؛ بارزترین جلوه خشونت‌پرهیزی امام را می‌توان در سخنرانی آن حضرت بعد از نماز ظهر در منطقه "شراف" مشاهده کرد که خطاب به لشکر دشمن فرمود:"ان کنتم لمقدمی کارهین اَنصَرِفُ عنکم الی المکان الذی جئتُ منه الیکم"؛ اگر شما از آمدن من ناخشنودید، برمی‌گردم به مکانی که از آنجا به‌سوی شما آمدم».

همچنین «محمدتقی فاضل میبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب- 12 مرداد 98- در مصاحبه با روزنامه همدلی گفت:«متأسفانه جنگ هرلحظه ممکن است اتفاق بیفتد و این اتفاق برای کشور ما خطرناک است. شاید عده‌ای احساس کنند ما تا آخر ایستاده‌ایم و همچون امام حسین(ع) تا شهادت می‌جنگیم، درحالی‌که خود امام حسین(ع) هم نمی‌خواست جنگ برپا شود. حتی روز عاشورا هم پیغام می‌فرستاد که صحبت‌ نماییم و صلح کنیم».

توهین به مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع)

«نجفقلی حبیبی» فعال سیاسی اصلاح طلب و رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی و عضو حزب منحله مشارکت- مرداد 93- در اظهارنظری تأمل برانگیز عزاداری برای امام حسین(ع) را کاری بیهوده و بی بازده خواند! و گفت:«شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول‌ها خرج می‌شود؛ بازده فرهنگی‌اش چقدر است؟ دو نفر گریه می کنند و تمام می‌شود»!

روزنامه اصلاح طلب همدلی نیز- شهریور 98 - همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در مطلبی تأمل برانگیز نوشته بود: «از نظر روانشناسی رنگ‌ها، مشکی حزن و اندوه و افسردگی ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث حالت تهوع شود...  رنگ سیاه، نماد ظلمت است،  شادی و انبساط خاطر را از بین می‌برد و زمینه خودکشی در افرادی را که در بحران‌اند، افزایش می‌دهد. این رنگ آثار روانی مخربی دارد...تزریق این همه سیاهی به جان فضای عمومی و طبل‌کوبی‌های گوشخراش و آلودگی‌های صوتی و سوءاستفاده از نام حسین بزرگ برای مقاصد دنیوی مبتذل، انحراف از پیام بیدارکننده و عزت بخش عاشوراست... گروه‌هایی مثل طالبان و داعش و جبهه النصره که ریشه وهابی دارند، در رنگ سیاه غوطه می‌خورند و حتا پرچم داعش سیاه است...سیاه‌پوش کردن فضای عمومی بدعتی مخرب در دین است».

تحریف عاشورا

کانال تلگرامی امتداد متعلق به حزب اتحاد ملت(به دبیرکلی «علی شکوری راد»- تابلوی جدید حزب منحله مشارکت-) در هفته های گذشته چندین بار به تحریف واقعه عاشورا پرداخته است.

برای نمونه، این کانال تلگرامی اصلاح طلب در روزهای گذشته در مطلبی تأمل برانگیز، افراد متدین جامعه و کسانی که به مناسک آئینی از جمله شرکت در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مقید هستند را «ابوموسی اشعری های زمانه»! نامید.

امتداد در مطلبی به قلم «هادی قابل» از اعضای شورای مرکزی حزب منحله مشارکت که پیش از این به جرم تبلیغ علیه نظام محاکمه و زندانی شده بود، نوشت:«یکی از گروه‌های اجتماعی که نقش آفرین در صحنه‌های گوناگون بودند، مقدسینی هستند که به مناسک آئینی به ویژه مستحبات عادت کرده و در نتیجه، خود را از دیگران متدین‌تر و برتر می‌دانند. این عده به لحاظ ظاهر با ایمان و تدین‌شان در میان توده مردم نفوذ زیادی هم پیدا می‌کنند! در نتیجه تبدیل به گروه مرجعی برای اظهار نظر در حوزه دین و تشخیص تکالیف دینی می‌شوند... در صدر اسلام نیز...ابوموسی اشعری و افرادی از این دست در کوفه بسیار بودند که آدم‌های ظاهرالصلاح و متدین و مقدس می‌نمودند، ولی از معرفت و آگاهی تهی بودند!. یکی از گروه‌های به وجود آورنده واقعه دردناک عاشورا همین دسته هستند».

کانال تلگرامی امتداد در مطلب دیگری به قلم «علیرضا علوی تبار» با عنوان «تصویر موجّه واقعه عاشورا» نوشت:«چهره مذهبی حادثه عاشورا بسیار پر رنگ است اما به هر حال این واقعه، یک حادثه تاریخی است. قبل از هرگونه تفسیر و نتیجه‌گیری از این واقعه داشتن «تصویری موجّه» از آن ضروری است. موجّه بودن در توصیف وقایع تاریخی بستگی به «منابع» مورد استفاده در شناخت آن واقعه تاریخی دارد».

علوی تبار پیش از این در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«ما پیشرفت نمیکنم چون در جامعه ما هنوز خدا نمرده است»!

کانال تلگرامی «فردای بهتر-مصطفی تاجزاده» از دیگر کانال های طیف تندور اصلاح طلب است که مطالب متعددی در تحریف عاشورا منتشر کرده است.

برای نمونه این کانال تلگرامی در مطلبی با عنوان «مساله اصلی امام حسین در عاشورا چیست؟» به قلم «محمد سروش محلاتی» روحانی اصلاح طلب نوشت:«مساله اصلی امام حسین(ع) مقابله با سلطان جائر بود... امام حسین(ع) با صراحت به معاویه می‌نویسد: اولین جرم تو این است که افراد را به صرف ظن و اتهام دستگیر و مجازات می‌کنی. دوم اینکه انسان‌های بیگناه را به صرف متهم بودن به قتل می‌رسانی. سوم، افرادی را بدون گناه تبعید کردی و چهارم، بیعت گرفتن به زور برای فرزندت و موروثی کردن حکومت. بنابراین حضرت در اینجا به غاصب بودن و فاسق بودن معاویه اشاره نمی‌کند و آنها را در درجه پایین‌تر نسبت به ظلم به مردم می‌داند و ظلم به مردم را در درجه بالاتر اهمیت نسبت به ظلم به خدا و غصب حق امام می‌داند».

سروش محلاتی در ادامه نوشت:«حتی با این فرض که امام زمان نایب تعیین کرده، باز هم بالاتر از حق امامت امیرمومنان نیست که فرمودند با حکومت عادل بر مردم مخالفتی ندارم. حالا برخی می‌گویند ولایت بر عدالت تقدم دارد. اصل ایجاد این تقابل البته عجیب است که چرا باید ولایت با ظلم کنار هم باشد؟! در حالیکه به بیان حضرت امیر، ولایت برای عدالت است و اگر عدالت نباشد ولایت با غیر ولایت چه فرقی دارد؟. از نگاه امام حسین، در حکومت رفتار با مردم و عدالت سیاسی و اقتصادی اهمیت اساسی دارد، نه اینکه چه کسی حاکم است و اگر حاکم جائر باشد، ایستادگی مقابل او ضرورت دارد».

این یادداشت تأمل برانگیز در سایت اصلاح طلب «انصاف نیوز» نیز منتشر شد.

کانال تلگرامی منتسب به تاجزاده در مطلب دیگری با عنوان «عاشورا، استبداد و فضیلت» به قلم «داوود فیرحی» روحانی اصلاح طلب نوشت:«ما می‌توانیم اباعبدالله (ع) را این‌گونه ببینیم که نه چریک برانداز باشد و نه تسلیم‌شده جور. انسان‌های بزرگ ارزش زیادی دارند و به هر قیمتی بیعت نمی‌کنند، اما این لزوماً به معنای جنگ هم نیست. کل داستان عاشورا حدود هفت ساعت است، اما در این هفت ساعت چه مسئله‌ای بیان و عیان شده که هر سال تکرار می‌شود؟».

اهانت به ساحت حضرت زینب(س)

کانال تلگرامی اصلاح طلب امتداد در مطلب دیگری با عنوان «به یاد زینب و زنان اسیر در بندمان» با اهانت به ساحت حضرت زینب(س) و قیاس ایشان با محکومین زن امنیتی(با جرایم جاسوسی و امنیتی)  نوشت:«آری زینب اینک که مال اندوزان با بهانه ایام حسین و به یاد محرومین و گرسنگان و به کام سیران همیشه در نعمت، تصویر عاشورا را از حماسه صبر و مقاومت به اسراف و افراط در خوردن بدل ساخته اند، زنانی رعب شکن هستند که برای عزت و شرف ایران جوانی خود را در اسارت به سر می برند.و با همه حس تعلق به همسر و فرزند هم چنان بر عقیده خود استوارند و نمادی از تو را به جای گذاشته‌اند».

همصدایی با نشریه هتاک شارلی ابدو

در روزهای گذشته مجله فرانسوی «شارلی ابدو» در اقدامی مسبوق به سابقه به ساحت مقدس پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) توهین کرد. این اقدام با اعتراض مسلمانان در سراسر جهان مواجه شد.

در دی ماه 93 نیز این نشریه فرانسوی همین اقدام هتاکانه را انجام داده بود. در آن مقطع روزنامه اصلاح طلب «مردم امروز»- به سردبیری «محمد قوچانی»- سردبیر فعلی روزنامه سازندگی و از مشاوران رسانه ای روحانی، در اقدامی تأمل برانگیز همزمان با توهین و هتاکی نشریه شارلی ابدو علیه پیامبراعظم (ص)، تیتر اول خود را به یک کارگردان غربی اختصاص داد و در تیتری درشت نوشت «من هم شارلی هستم»!

این اقدام با اعتراض گسترده مردم مواجه شد.

لزوم برخورد با هتاکی ها و توهین به مقدسات

طیف تندروی اصلاح طلب بارها توهین به ائمه اطهار و مقدسات را در کارنامه خود ثبت کرده است؛ «حتی علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد(ابراهیم اصغرزاده) »،  «حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است(رجبعلی مزروعی) »، «معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند(عزت الله سحابی) »، «خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است(عبدالکریم سروش)»، «فرهنگ شهادت خشونت آفرین است، اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان میشود(عبدالکریم سروش)»، «امروز خدا در جامعه هیچ کاره است(محسن کدیور)»، «احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست(محمد خاتمی)»، « «تفکر فقیهی نمیتواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند(سعید حجاریان)» و...تنها بخشی از جسارت طیف تندروی اصلاح طلب به مقدسات و ائمه اطهار(ع) است.

اکنون روزنامه های اصلاح طلب از جمله «شرق» و «اعتماد» و سایت های اصلاح طلب از جمله «انصاف نیوز» و کانال های تلگرامی اصلاح طلب از جمله «امتداد» و «فردای بهتر» مطالب متعددی در توهین به ائمه اطهار و مقدسات و باورهای دینی مردم و تبرئه جاسوس ها و محکومان امنیتی منتشر می کنند که ضرورت نظارت جدی بر آن‌ها بیش از گذشته احساس می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    49 10
    این اراذل باید یا اعدام شوند یا حبس ابد با اعمال شاقه
    • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      2 44
      دهانت را ببند ميخواهيم با آمريكا مذاكره كنيم اين ها زمينه سازي مذاكرات آينده است .
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      33 2
      نه اینها خودشون دارن بادست خودشون گورشون رو میکنن. یادت باشه رفیق که 1400 نزدیکه سالی که کشور مقدس ما به یاری خدا از شر نفاق اصلاح طلبی برای همیشه آزاد خواهد شد و اصلاحات خواهد مرد.
    • عمار یاسر IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      17 3
      امام حسین (ع) قبل از کربلا فرمود: اگر با مرگ من دین جدم زنده می ماند ای شمشیرها مرا در برگیرید. دین جد امام مظلوم مگر بر پایه رحمت نیست و صلح و آرامش را برای بشریت نمی خواهد؟ امام با قیام به شمشیر برای گسترش دین جدش که رحمت برای بشریت است جنگید
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      20 2
      امروزه نفوذ تفکرات صهیونی را در گفتار اصلاح طلبان تهوع آور را کاملاً بی پرده و عیان می توان دید!
  • فرهاد IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    18 37
    آقایان مشرق نیوز، لطفا حامی «آزادی بیان» باشید
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      24 3
      آزادی بیان برای توهین به ائمه و ادیان ابراهیمی و پیامبران باید باشد ولی برای گاو پرستی هندیان و افسانه هلوکاست نباید باشد. مرده شور این نوع آزادی را ببرند.
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      21 1
      مرگ بر غده اصلاحات
    • الی IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      25 2
      بمیرد آن آزادی بیانی که بخواهد زینب سلام الله علیها را با مجرمان امینتی مقایسه کند!
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      14 1
      بیان باید دلیل و فکت تاریخی داشته باشه, متعصبانه و در راستای تعصبات فکری و حزبی نباشه, توهین و تمسخر و تفتیش عقاید نباشه در غیر این صورت ارزش شنیدن هم نداره. حرف این اقایون تمام خصوصیات حرف متعصبانه و هجو رو داراست. عبدی میگه من ندیدم کسی شفا پیدا کنه پس نیست! تو ندیدی این دلیل بر انکاره؟ شفا یافتگی از امور متواتر هست که به کرات توسط بزرگان صادق و مردم کثیری نقل شده. اگر دل پاک ذهن غیر متعصب داشتی به حقیقت پی میبردی
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      14 0
      این آزادی توهینه.
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      2 0
      آزادی بیان این است که حتی به مسلمانان فرموده می شود که حرف حق را هرچند تلخ بزنید اما توهین نکنید اینهایی که این نامردها هرچند وقت یکبار انجام می دهند انتقاد و یا برشمردن ضعف دین و ائمه( به نظر خودشان) نیست اینها مخصوصا کاری می کنند که مسلمان و غیر مسلمان از اسلام بدش بیاید و نخواهد که به این دین حتی فکر هم بکند
    • ناشناس IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      0 0
      تو رو خدا جوک نگید دیگه! آزادی بیان و فقط باید از اصلاحات یاد گرفت! مخصوصا وقتایی تقطیع میکنن و تخریب!!! از عشق به ازادی بیانه! اگر آزادی بیان ارزش داشت اصلا برای مشرق کامنت نمیذاشتی چیکار کنه چون مشرقم آزاده هر چی میخواد بگه گرفتی حالا؟ شعار چرت نده! آزادی تا وقتی مجازه که به دیگران و آزادی دیگران ضربه نزنه!
  • علی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    25 9
    حریم اهل بیت علیهم السلام خط قرمز ماست. گورپدر هرچه اصلاح طلب افسادطلب فریبکار خیانتکاربه مردم ووطن واسلام. هرچه بدبختی داریم از همین منافقان ریاکار و فریبکار داریم. اللهم العنهم جمیعا.
  • SE ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    26 4
    در این نشریات یاران ابن مرجانه زمانه جمع اند
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      14 1
      یاران و فرزندانش
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    20 2
    سروش در این عکس بسیار شبیه به سلمان رشدی هست
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      1 1
      راست میگی من یک نفر را به سلمان رشدی ملعون شبیه دانستم و فهمیدم سروش ملعونه
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    27 3
    نتیجه لقمه حرام مساوی اصلاح طلبی
    • عامل IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      0 1
      تهمت نزن چون این نکته که گفتی برازنده خودت است.ممنون از مشرق روشنگر.
  • محمد IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    10 2
    این جانداران متحرک اصلاح طلب درواقع دارندغیرت وجدیت ارگانهای مسئول را به چالش میکشندومحک میزنندالهم عجل لولیک الفرج
  • آتش به اختیار IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    15 2
    اصلاح طلبان عمدتا بهایی هستند باور ندارید؟ همین فردا یک تیتر خبری بر علیه بهاییان بنویسید تا ببینید چه میزان صدایشان بلند می شود... اگر صدایشان در طول هفته های جاری بلند شد آنگاه این پیام را منتشر کنید در غیر اینصورت خدا می داند و بنده
    • عمار یاسر IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      2 8
      چقدر برای یک منش سیاسی حاضرید به هر مسلمانی تهمت بهایی بودن ، فساد و هر چیزی که دلتان می خواهد می زنید و سرانجام هم ادعای دینداری و پل صراط و روز حساب و جزا می کنید امیدوارم آنجا بابت حتی یک تهمت به یک دیندار غیر مرام سیاسی خود هم بتوانید مثل اینجا بلبل زبانی کنید
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      8 1
      و برخی هم جهود های مخفی
    • سعید IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      6 2
      شاید اصلاح طلبان بهایی نباشن اما من هم مطمئن هستم این دو قطبی دین و علم که از اسفند سال گذشته شکل گرفته توسط اعضای فرقه شیطانی بهاییت هدایت میشه
    • عامل IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      0 0
      به سعید این دو قطبی توسط جاهلانی مثل تو و همفکرانت گسترده شده است پس بیندیش بعد حرف بزن.ممنون از مشرق.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    15 1
    منظور از اصلاحات چیزی جز اصلاحات دینی و پرتستانتیزم اسلامی نیست. یعنی اخراج دین در عرصه اجتماع و حذف تمامی آیات قرآن که دلالت بر اداره حاکمیت و نظم اجتماعی دارند. اصلاح طلب از اساس ربوبیت خدا را قبول ندارد و خدا را اگر قبول داشته باشد صرفا خالقی می داند که دنیا را خلق کرده و باید برود پی کارش و دیگر برای بشر تعیین تکلیف نکند و انسانها برای قانون گذاری رای اکثریت را ملاک قرار دهند نه حکم الهی را. لهذا می بینید که در تمام دنیا هر جا اسم قوانین بشری باشد با سختگیری و شدت عمل آن را اجرا می کنند اما وقتی اسم احکام الهی می آید یا از اساس آن را انکار می کنند و یا رذیلانه و خبیثانه حرف از کار فرهنگی به جای برخورد قانونی می زنند!
  • حفگو DE ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    13 1
    نطفه حرام بباید که شود عدو دین
  • روزنامه نگار IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    11 1
    لعنت ابدی خدا بر کسی که به حریم ولایت توهین کند. لبیک یا زینب سلام الله علیها، جانم به فدایتان یا اباعبدالله الحسین علیه السلام
  • س ز IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    12 1
    دلیل این هتاکی ها همانیست که سید الشهدا در کربلا گفتند شکمهایشان از حرام پر شده . حرامخواری اصحاب یزید در کربلا باعث شد حرف حق در دل تاریکشان اثر نکند و امام به حق جامعه را به فجیع ترین شکل به شهادت برسانند
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    6 1
    لعنت خدا بر این بی دینان به ظاهر مسلمان
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    2 1
    ملت ایران باید قدردان جمهوری اسلامی باشد چون این نظام اسلام حقیقی رو به مردم شناساند
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 1
    منافق چگونه است ؟؟ ابوسفیان هم به ظاهر مسلمان بود ولی همه دیدیم چگونه منافقانه غدیر را نادیده گرفتند حتی قرآن را هم ..... حالا هم سفیانی ها وپادوهای داخلی همان راه را می روند . مردم جای خود ولی خواص چه در حوزه ها چه دانشگاهها و..... با روشنگری چهره واقعی اینها را به همگان نمایان کنند.
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    4 0
    از بی عرضگی خیلی از ماهاست
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 0
    با وجود تلخ کامی ازاین جریانات شوم اما نهایتاً این مسائل را به فال نیک میگیرم بلکه حجت بر اقشار فریب خورده از مکر خناسان مدعی اصلاح آشکار شود
  • مهدی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 5
    برخی از موارد برشمرده درست بود ولی برخی دیگر از سر بغض به اصلاح‌طلبان و کم‌سوادی نویسنده مقاله نادرست بود؛ سزاوار و بجاست که نگارنده چنین مقالاتی تحصیلات عالیه حوزوی داشته باشد تا هر حرف نو و سخن نامتعارف را به بی‌دینی و اهانت تعبیر نکند تا آن موارد به حق در خلال این نقدهای ناحق نادرست خوانده نشده و نادیده گرفته نشود باتشکر
  • علی IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    2 1
    بدون شک دنیا به واقعه مهمی نزدیک می‌شود که جهان را دگرگون خواهد کرد و شیطان شدیدا مخالف آن است و می‌بینیم که همه یارانش را از هر جای دنیا و همینطور ایران بسیج کرده تا در برابر آن مقابله کند و هر چه به ان واقعه نزدیکتر می‌شویم هتاکی ها و بیشرمی ها بیشتر می‌شود و کسانی که سالها با تزویر واقعیت خود را پنهان کرده بودند امروز شمشیر از رو بسته و اسلام را و احکام اسلام را مورد حمله ق ار میدهند
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 1
    کل روزنامه های ایران 100 هزار خواننده ندارند. شما هنوز دلتون به این روزنامه ها خوشه؟ کی می خونه اصلا ؟ بود و نبودشون چه فرقی داره چی می نویسن؟ من تعجب می کنم هر روز تیتر اونها رو هم نمایش می دین
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    2 0
    این قوم خطرناک افساد طلب همانطور که از نامشان پیداست طلب فساد می کنند.الان هم کشور را به ورطه فساد اقتصادی کشانده اند.حتی اگر غرب وحشی خودش اعتراف به شکست کند اینها کاسه داغتر از آشند و همچنان به طلب فساد مشغولند.
  • ایوان مخوف IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    1 0
    امام حسین ،ع،در درجهای از اخلاص قرار دارد که بخشی از حقیقت هست،یکی از خصوصیات حقیقت آیینه وار بودن است،وآیینه درون تو را به خودت ودیگران نشان میدهد.
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    1 1
    اصلاح طلبی یعنی چی ؟ یعنی کفر و الحاد ؟ مرض روحی ای چیزی دارین که تونستین اینهمه وقت با کینه و عقده ، توی لاک نفاق بمونین ؟
    • IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      1 0
      اگر کفر و الحاد نیست پس چیست؟ آیا اصلاح طلبان دوره خاتمی قصد اصلاحات اقتصادی و رفع فساد را داشتند؟ اگر اینطور بود که همدیرانشان همان مدیران هاشمی نبودند و برای دستگیری کرباسچی آنهمه زمین و آسمان را به هم نمی دوختند. هدف آنها اصلاح دین بود. آزاد سازی فحاشی به مقدسات، روابط آزاد جنسی و مبارزه با مفهوم جهاد و شهادت. اصلاح طلبان دقیقا کپی یزید در عصر حاضر هستند.
    • ناشناس IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      0 0
      نه اصلاح طلبی یعنی نفاق و خیانت! منافقم بدتر از کافر شناخته شده از نظر اسلام! لابد در نظر شما اصلاح طلبی یعنی ایمان و اعتقاد و دیانت و آزادگی و خدمت :))))خواب بیدار میشه اما خواب زده نوچ!
  • US ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    2 0
    اصلاح طلبها‌ همیشه چین را به عنوان یک نظام دیکتاتوری در نظر می گیرند و از چین به بدی یاد می کنند اما وقتی پای دین در میان باشد همین چین را به عنوان یک الگو برای خودشان حساب می کنند. حتی این بیچاره ها امروز لائیک تر از اربابان غربی خودشان هستند.
  • DE ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    جز حماقت و بی عقلی غرب ذلیلی از حرفهای ایندسته بویی به مشام نمیرسد اینها را چه به اینکه در مورد امام حسین (ع) و زینب کبری چرندیات از خودشان ببافند!
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    خبیث ترین ومکارترین و ملعونترین مخلوقات خدا که نه از حیوانات بلکه از شیطان پست ترند(بل هم اضل) تا دیروز از دیوار سفارت بالا می رفتند حالا منادی رابطه با کدخدا شده اند .فکر میکنند مردم مثل خودشان حمار هستند که تادیروز پونز به پیشانی زنان بدحجاب میزدند و هزار غلط دیگه تا دینداری خودشان را ثابت کنند امروز امام حسین را میکوبند تا وجاهتی پیش کدخدا پیدا کنند....خلاصه هرکه با آل علی درافتاد ورافتاد حجاریان واراذل این دستی یا یزید ملعون و هارون الرشیدملعون
  • عباس RO ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    نظرات رو که خوندم غالبا توهین و تهمت بود و دیگر هیچ .فهمیدم خیلی ها از مدعیان دروغین اسلام ناب محمدی هرگز آیه "لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا ر"اهرگز ندیده و یا نخوانده اند. خدایا هدایتشان کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس