شروع فعالیت مجدد این جریان را می‌توان از درج مقاله توهین آمیز در روزنامه بهار دانست. بعد از این انتشار مطلبی با عنوان «بی‌اعتباری شهادت زنان مصداق تبعیض جنسی است» در روزنامه قانون ابعاد بیشتری از فعالیت‌های جریان هتاک را نمایان ساخت.

آیا دوران سیاه دوم خرداد در حال تکرار است
گروه سیاسی مشرق- دکتر نجفقلی حبیبی، معاون اسبق موسسه حفظ و نشر آثار امام و رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی، در آنتن زنده برنامه تلویزیونی مطالبی را به زبان آورد که باعث تعجب و شگفتی است. وی در برنامه پنج شنبه شب دیروز امروز فردا که قصد پرداختن به موضوع «بررسی ضرورت‌های فرهنگی جامعه امروز» را داشت گفت: «سالانه در ایام عاشورا چه پول‌ها که در مملکت خرج می‌شود، اما بازده اینها چقدر است؟ دو نفر گریه می‌کنند و تمام می‌شود!»

این اظهارات در حالی از طرف یکی از منتسبان به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و از افراد موسوم به خط امامی بیان می شود که تضاد آشکاری با اندیشه های بنیان گذار جمهوری اسلامی و اعتقادات قاطبه‌ی مردم دارد. البته قبل از وی و در دوران دوم خرداد نیز تلاش‌هایی از این دست برای جدایی فرهنگ عاشورا و عزاداری از جامعه ایران شده بود که همه این تلاش‌ها با واکنش قاطع مردم رو به رو شد.

دوران دوم خرداد و زمان اوج گرفتن فعالیت روزنامه های زنجیره‌ای، برخی قلم به دستان و روشنفکران فعال در این عرصه، حملات گسترده ای را به برخی اصول و مقدسات دینی وارد کردند و در این میان فرهنگ عاشورا، شهادت‌طلبی و عزاداری به عنوان یکی از محرّک‌ها و عوامل اصلی انقلاب و پایداری آن مورد حمله قرار گرفت.

یکی از جنجالی ترین و بی شرمانه ترین اظهارات در این زمینه مقاله «خون به خون شستن محال آمد محال» اکبر گنجی در روزنامه صبح امروز بود. وی در این مقاله مصیبت های اهل بیت در روز عاشورا و فجایع آن روز را نتیجه جنگ های بدر و حنین می داند و می نویسد:« پیامبر در بدر و حنین و … شمشیر زد … اما آیا جنگ های جبهه حق علیه باطل پیامدهای ناخواسته یا آثار وضعیه به دنبال ندارد؟…

خشونت فرزند خشونت است و درخت خشونت میوه ­هایی جز خشونت به بار نمی­ آورد. هیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل می­ داند، دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی برآید.»


آیا دوران سیاه دوم خرداد در حال تکرار است

بعد از این زمان زیر سئوال بردن فرهنگ عاشورایی درروزنامه های زنجیره ای به یک امر عادی تبدیل شد تا جایی که مقاله‌ها و اظهار نظرهای جنجالی زیادی در زیر سئوال بردن و شبهه افکنی در این زمینه منتشر شد.

روزنامه آفتاب یزد به قلم جواد مقامی در فروردین ماه سال 79 می نویسد: «سالهای فراوان و بلکه قرنها این بزرگداشت (قیام عاشورا) حاصلی جز تأثر، حزن و اشک آوری نداشته.»

یا روزنامه صبح امروز نیز در یادداشتی که به قلم غلامرضا سالار بهزادی در آبان ماه سال 78 منتشر کرده است به نقد تفکر شیعه گری می پردازد: «تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است .»

از طرف دیگر حتی قرآن نیز مورد شبهه برخی از این دگر اندیشان قرار می گیرد؛ حبیب الله پیمان در هفته نامه پیام هاجر در این زمینه می‌نوسید: «فرآن قابل نقد عقلی و تجربی است و خود قرآن نیز در آیات بسیاری دعوت به آن نموده است.»

این نوع طرز تفکر شهادت طلبی را با خشونت طلبی یکی می‌انگارد و برای همین سعی می کند به تدریج به تصفیه این موضوع از تفکر جامعه بپردازد و آن را ساخته افرادی به غیر از علمای اسلامی معرفی کند؛ برای همین موضع گیری این چنینی از امثال جلایی پور را شاهد هستیم: «شهادت طلبی را مرحوم شریعتی به جامعه یاد داد و این تفکر از پای منابر شکل نگرفته است.» (کیهان، ۲۶/۳/۷۹)

یا برای بی اثر و کم اهمیت جلوه دادن عزاداری و توسل به ائمه اطهار آن را با تشویق و کف زدن مقایسه می کردند: «ثواب کف و سوت زدن برای تقویت یکی از نخبگان جامعه کمتر از سینه زنی و عزاداری برای امام حسین(ع) نیست.» (مدیر آموزش و پرورش استان مازندران، کیهان اخبار ویژه، ۱۰/۳/۷۹)

آیا دوران سیاه دوم خرداد در حال تکرار استسخنرانی هاشم آغاجری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مجتمع فرهنگسرای کوثر در اردیبهشت ماه سال 81 نیز در راستای مقالات و یادداشت های روزنامه‌های زنجیره ای بود. وی در قسمتی از صحبت های خود گفته بود: «نویسندگان (نامه به امام حسین (ع)) می‌گویند: این حکومت (حکومت یزید) بدون رضایت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسین (ع) هم در راس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است. آغاجری در همین سخنرانی امام حسین (ع) را با سیاوش در تاریخ ایرانیان مقایسه می‌کند: «... سیاوش در تاریخ ملی ما ایرانیان مظهر معصومیت و پاکی است و بعد از آمدن اسلام، حسین (ع) جای سیاوش می‌نشیند و آیا ما اثری در مورد حسین (ع) مانند منظومه‌ای که فردوسی در باب سیاوش سروده است داریم؟»

یا عماد الدین باقی در اظهار نظری در مورد واقعه عاشورا می‌گوید: «در قرائت شيعی از اسلام، ما از گذشته دور شاهد يک برداشت انقلابی و حماسی از اسلام بوديم... اينها به تغليظ وجه حماسی-انقلابی حرکت امام حسين می پرداختند؛ به گونه ای که مثلا جنبه های ديگر واقعه عاشورا حذف و به تدريج چهره ای مهاجم، پرخاشگر و انقلابی از اسلام ترسيم شد.»

و البته باقی توضیح می‌دهد که در رویکرد مورد نظر ایشان، « امام حسين تبديل می شود به يک شخصيت کاملا نورمال.» (مصاحبه با رادیو فردا، بهمن ماه سال 89)

اوج نگاه روشنفکران در مورد عاشورا و علت عظمت این واقعه را در دیدگاه عبدالکریم سروش می توان مشاهده کرد: « واقعه عاشورا بزرگ شده است چرا که شیعیان حاجت داشتند از این واقعه یک اسطوره بسازند و با پیوند زدن خود به این اسطوره هم هویت کسب نمایند، هم ابراز مظلومیت کنند و هم از مخالفان خود هویت ستانی کنند.» (سخنرانی در شب عاشوری سال 89، شهر راکویل ایالت مریلند آمریکا)

آیا دوران سیاه دوم خرداد در حال تکرار است


عاشورای 88؛ اوج بی حرمتی به امام حسین

اما شاید اوج این بی حرمتی ها و توهین ها را می توان در عاشورای سال 88 مشاهده کرد که به اعتقادی بسیاری از کارشناسان، این اقدامات در روز عاشورا که در امتداد فتنه سال 88 و نقطه پایان آن نیز بود، نتیجه حاکمیت اصلاح‌طلبان و سیاست‌های تساهل و تسامح برخی سران این جریان در دوم خرداد بود.

اما این توهین و بی حرمتی با پاسخ مردم در نهم دی ماه همراه شد که نشان دهنده میزان حساسیت مردم نسبت به مقدسات و مسئله عاشورا بود.


آیا دوران سیاه دوم خرداد در حال تکرار است


آیا دوران سیاه دوم خرداد در حال تکرار است


با وجود اینکه قسمتی از اعتراضات مردم در روز نهم دی ماه، واکنشی به بی حرمتی به مقدسات دینی در روز عاشورا و این نوع طرز تفکر به فرهنگ عاشورا و عزاداری تلقی می‌شد، با این حال از ابتدای روی کار آمدن دولت جدید برخی اظهارنظرها و یادداشت‌های منتشر شده در روزنامه های اصلاح‌طلب و اظهارات نجفقلی حبیبی در برنامه زنده تلویزیون، یادآور دوران سیاه دوم خرداد در توهین به مقدسات است.

شروع فعالیت مجدد این جریان را می‌توان از درج مقاله توهین آمیز در روزنامه بهار دانست. بعد از این انتشار مطلبی با عنوان «بی‌اعتباری شهادت زنان مصداق تبعیض جنسی است» در روزنامه قانون ابعاد بیشتری از فعالیت‌های جریان هتاک را نمایان ساخت. با این وجود اقدام و موضع گیری مؤثری از جانب دولت برای مقابله با این جریان صورت نپذیرفت.

ادامه هتاکی‌ها در روزنامه آسمان و با غیرانسانی خوانده شدن حکم قصاص توسط هرمیداس باوند اتفاق افتاد که واکنش گسترده مراجع تقلید و روحانیون را به دنبال داشت. در این مورد هم واکنشی مؤثر از جانب دولت و وزارت ارشاد صورت نمی پذیرد تا اینکه قوه قضائیه به موضوع ورود پیدا کند و این روزنامه را توقیف کند.

برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند که اگر وزارت ارشاد در برابر توهین روزنامه های بهار و قانون اقدام قاطع و مؤثری انجام داده بود، شاهد هتاکی روزنامه آسمان به مقدسات دینی نبودیم.

آیا دوران سیاه دوم خرداد در حال تکرار استمصطفی ملکیان نیز در صحبت‌هایی که در اسفند ماه سال 92 از وی منتشر شد، به صراحت قرآن را ساخته پیامبر(ص) دانسته و وجود دروسی مانند معارف اسلامی در دبیرستانها و دانشگاه های کشور را مورد ریشخند قرار می دهد و می‌گوید: "در دانشگاه های اروپا مثل این درسهای عمومی که ما داریم، مثل درسهای معارف ما که خیلی ضرورت دارد (می خندد و حضار نیز می خندند)، آنها به دانشجویان خود تفکر انتقادی می آموزند."

ملکیان سخنان شاذ خود را به اوج رسانده و می گوید که چیزی به نام اسلام وجود ندارد، آن چه هست مسلمین است! "غیر از مسلمانان چیزی به نام اسلام وجود ندارد. اسلام یک شبه واقعیت است." او با این بیان خواسته است تا عمل کردن به اسلام را ناممکن جلوه داده و سپس راه را برای معنویت مسؤولیت‌گریز و تن پرورانه خود یا همان پروژه موسوم به "عقلانیت و معنویت" بگشاید. پروژه ای که اساس آن تقابل با دین و دین‌ورزی به عنوان امری مانع عقلانیت -به زعم باطل ملکیان- است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • lمونا ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    خاک توسرتون ای مزدوران بی اجر ومواجب دشمن ای آنانی که بویی از بشریت و انسانیت نبرده اید شما عددی نیستید که با فرهنگ عاشورا دست یازید خدا شما بی شعورها را زده اندعقل ندارید با پول های صهیونیست ها به شعائر اسلام حمله میکنید
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اتفاقا مشخص است که عزاداری ها بازدهی خوبی داشته که این مدعیان دروغین اصلاح طلبی را به تلاطم انداخته !!
  • مجید صادقی ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آقای به اصطلاح روشنفکرنما لطفا دیگه از این حرفهای مفت نزن و بدان هر که با آل علی در افتاد ور افتاد
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    سایت مشرق ! خودت را مسخره کن - برو به جهنم
  • یارغریب ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اگه بخوان همچین غلطی بکنن.... اگه بخوان... بلایی به سر خودشون و ارباباشون میاریم که تاریخ هم جرئت نکنه حرفی ازش به زبون بیاره
  • یارغریب ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    شما هم برو به اسرائیل
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ای سایت مشرق ! مقدسات بزند به کمرتان - دست از دین مردم بردارید این پلیدهای بد صدا -
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    چشم دولت تدبیر وامید و آقای جنتی روشن اگه براشون مهم باشه.واقعا متاسفم
  • امونا ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آقای علی جنتی واقعا دست مریزاد به توهم باید گفت شیعه تو همونی هستی که در زمان تصدی استانداریت در خراسان غائله 9خرداد مشهد را بوجود آوردید
  • سیامک ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    این مخلوقاتی که با اهل بیت (ع) در افتادن اینقدری که به حقانیت اهل بیت(ع) مطمئن هستن به این که توله هاشون از تخمه خودشون هست یا نه مطمئن نیستن.ولی لقمه حرام کر و کور و لال و خر و گاو و .....(البته با عرض پوزش از دو تا حیوان نام برده شده) کرده شون
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    حرفای نجفقلی چه ربطی به دولت داره؟ توی رسانه ملی پخش شده نه تیریبون یا رسانه دولتی !
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    چقدر این ادبیات آشناست !!!!
  • جعفری ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    نظر همه دوستان محترمه ولی ما خودمون در دوران عاشورای 88 تو خیابونها بودیم یک عده که خود آقایون میدونن نفوذی وارد جمعیتها شدن برای بر هم زدن آرامش که موفق شدند و بعد هم این حرفها.من موندم اگه این دوم خرداد نبود شما چی واسه چاپ و بحث پیدا میکردین؟یعنی الان مشکل ما عاشورا و دوم خرداده 88 ته؟؟ یکم واقع بین باشی... عذر میخوام اگه حرفام جاش تو این مقاله نبود
  • بهنام ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    لعن علی عدوک یا حسین (ع)
  • مرتضیsk ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    جمله سخیف هاشم آغاجری که با تاثیر از ماکس در مراسم تجلیل از محسن کدیور بیان نموده بود رو جا انداختی مشرق فرموده بودن که ، دین افیون توده‌ها وحکومت‌ها است !؟
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ای ول سروش هم اهل قلیونه؟ ارادتم بیشتر شد!
  • سید علی اصغرپور ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    شاهین نجفی ، نجفقلی ها حیف از نجف است و شهر مولا پیش و پس نامشان بیارند
  • سید ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) تا قیامت جدا کننده حق و باطل است و دقیقا دشمن هم روی همین دست گذاشته. حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. فقط کسی که با اسلام مشکل داره می تونه از برگزاری مراسم عزاداری در محرم ناراحت باشه. اگه بعضی از این آقایون افسادطلب نبودند تا حالا انقلاب ما به گوشه گوشه عالم رسیده بود.
  • ناشناس ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    امیدواریم سالهای 76 تا 84 دیگر هرگز تکرار نشود .
  • ناشناس ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    امیدواریم سالهای 76 تا 84 دیگر هرگز تکرار نشود .
  • سید ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    پولها رو تو مراسم عزاداری خرج نکنید... بازده نداره... بدید هنرمندای ارزشی و غیر ارزشی باهاش برن برزیل عشق و صفا... بدید تئاتر باغ دلگشا تو تالار وحدت، زنها و مردها حرکات موزون مختلط انجام بدن... بدید فوتبالستها باهاش برن پورشه و مازراتی بخرن... بدید آقازاده ها برن ویلاهای میلیاردی چند هزار متری بخرن... بدید آقایان ویژه خوار هکتار هکتار زمین رو به اسم مثلا کارآفرینی بگیرن سودشو ببرن دبی بیزینس... بدید جناب جونیور برای یه فتنه جدید تو شهرک سینمایی خرج عوامل بکنه... اینها بازدهش خیلی خیلی بالاست... چند روز پیش بود فایل صوتی مداح ج.م منتشر شد... بهش گفته بودن ما با حسین چکار داریم... هر چند کلام اون مداح از نظر ما ناپسند بود، اما حالا می فهمم چرا اونقدر داغ کرده بود... حسین تمام هستی ماست...
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    منظور محتوی عزاداری بود یا کمیت عزاداری؟
  • ناشناس ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    حسین مصباح الهدی حسین سفینه النجاه
  • ابوالفضل ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    بی سر و سامان توام یــــــــــــا حسیــــــــــــــــن دست به دامان توام یــــــــــــا حسیــــــــــــــــن
  • رضا ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    وااسلاما! وااسلاما! کفن پوشا کوشن؟؟!!!!
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اسرائیل از جهنم بهتره
  • ناشناس ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    متاسفانه در وايبر و ديگر گروه هاي اجتماعي اقدامات زيادي بر عليه دين در حال انجامه كه هيچ كس نظارتي بر ان ندارد.
  • omid ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    تو و رئیس جمهور برید به بهشت
  • omid ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اگه براشون مهم شد تعجب کن ...
  • سروش ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مثلا مي خواستي حزب اللهيا رو خشن نشون بدي؟ كور خوندي
  • سجاد ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    سلام . خدا دشمنای امام حسین رو لعنت کنه . آخی تا کی باید در برابر اینا سکوت کنیم ؟! خدانکنه باز مجلس دست این قوم ظالم بیفته . . .
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ربطش اینه که وزیر محترم علوم طرفدار اینجور آدما تو دانشگاهاست
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    پس اون خط دادنهای شبکه های ماهواره ای و سایت های ضد انقلاب واسه نفوذی ها بود!!!!
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آقایون بفرمایند این همه خرج سینما و تئاتر و موسیقی و ... شد چه فایده ای داشت؟
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    عمری است که بهشت ما هیئت است و جنت ما کربلا
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مشکل اینه که طرفدارای دوم خرداد و فتنه سبز و فتنه 78 و فتنه88 همه سرشون تو یک آبشخوره
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    فعلا که تکرار شده
  • محمدمهدی ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    لعن علی عدوک یا حسین (ع) خاتمی و کروبی و میرحسین
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ناشناس 18:29 دمت گرم!خیلی خوب گفتی!
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    إن شائالله به موقعش کفن پوشان رو هم می بینی البته اگه قبلش کفن پوش(!) نکرده باشنت!
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ما ملت عاشورائیم. به موقع مثل 9 دی جمشون می کنیم.
  • رضا ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    یاصاحب الزمان،آجرک الله لطفا با162تماس حاصل کرده و اعتراض کنید و اعلام کنید که صدا وسیما،خصوصا شبکه3باید جبران کند. تلفن شهرستانها: 02122040092
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    باهوش می تونی بگی محتوا و کمیت چه فرقی با هم دارن
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    گر منتقدی باش، ولیکن به جهنم
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    بله که ادبیات آشناست الان هفته ای که آقایان مرتب از این ادبیات بی ادبی استفاده می کنند.
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    جاء الحق و زهق الباطل
  • سیدمهدی ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اصلاحات یعنی فحشای سیاسی چون یک زن خیابان وقتی به فحشا تن می دهد دیگر خود را در نقاب دین قایم نمی کند و باز به فساد خود معترف هست ولی جریان اصلاحات به فحشای سیاسی افتاده یک روز در مجلس ششم برای خروج از حاکمیت از سروکول هم بالا می رفتند تا مجلس را به چالش کشیده و بر نظام هزینه بتراشند اما دیدید در انتخابات سال 92 برای بازگشت به دامان حاکمیت چگونه دم تکان می دادند و زبانشان تا ناف له له می زدند !!! یک روز در زمان انتخابات 76 به ناطق و هاشمی جسارت ها کردند و انتخابات را تشریفاتی و به نفع سلیقه عالیجناب سرخپوش و سیاه پوش !!! مصادره شده می دانستند ولی امروز مثل مگس دور سر هاشمی میچرخند و از حضور و بقایای او ارتزاق می کنند ما هنوز بازی امان را با گروهک اصلاحات شروع نکردیم اینا دستگرمی است تا کوره خوب گرم شود این بار بازی فرق خواهد کرد و قطع به یقین این جماعت Game over خواهند شد
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    یک کلمه از ...... عروس شرمنده مشرق فقط خواستم زحمت شما رو کم کنم و خودم سانسورش کردم.خواش می کم نظرم رو تأیید کنید.
  • مهدی از قم ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    امام صادق(ع) فرمودند احمغ یا در حال افراط است یا تفریط.این اقای گنجی که واقعا کلمه احمغ هم در موردش کم است روزگاری انقدر تند بودند که به خاطر چند تار مو پونز در پیشونی ناموس مردم فرو میکرد و امروز کار را به جای رسانده که میگه امام زمان را هم قبول ندارم.هرچند جای تعجب نیست از این نمونه ها در اصحاب اصلاحات زیاد است.امان از جهل این جماعت
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ربطش اینه که با وجود دولت دوووور برداشتن چرا 8 سال بود عرض اندام نمیکردن؟
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    با عرض ادب احتمالاً منظور شما همون احمقه که از حماقت میاد .نه غلام
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    تو برو به جهنم
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    انشالله امثال تو وسروش هر روز بیشتر قلیان وسیگار بکشید انوقدر بکشید که خفه شید
  • سعید ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    خاتمی و کروبی و میرحسین
  • ناشناس ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    ناشناس14:46 شماهم بدو جا نمونی ....
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    شاهین نجفی ،نجف قلی ها اینها همگی ز یک تبارند حیف از نجف است و شهر مولا پیش و پس نامشان بیارند *در روز جزاست سهم تو رسوایی شرمنده ی اشک مادرم زهرایی تضمین بهشت گریه در عاشوراست لعنت به تو که منکر عاشورایی در روز جزاست سهم تو رسوایی شرمنده ی اشک مادرم زهرایی تضمین بهشت گریه در عاشوراست لعنت به تو که منکر عاشورایی ‬ *هر كس به حسينيه مشرف باشد فهميد كه حرف تو مزخرف باشد كوري سبك سران، محرم ، هرسال از قبل ، حضور ما مضاعف باشد
  • هاشم ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    خاک بر سر همشون
  • سیده ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    اَلسَّلٰامُ عَلَيْكَ يٰا اَبٰا عَبْدِ اللهِ ، وَعَلَى الْاَرْوٰاحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنٰائِكَ ، عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهٰارُ ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيٰارَتِكُمْ ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ ، وَعَلٰى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ، وَعَلىٰ اَوْلادِ الْحُسَيْنِ ، وَعَلىٰ اَصْحٰابِ الْحُسَيْن
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    نه اصلاح طلبش خیری برای این مملکت داشته و نه اصولگراش همتون مایه نکبت و بدبختی هستین
  • محسن ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    بازده عزاداری ما خیلی هم خوبه ولی به نظرم نباید پول بیش از حد خرج عزاداری کنیم. تازه! بیشتر خرج شور عزاداری میشه تا شعور عزاداری. خیلی خرج میشه قبول کنید
  • محسن ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    پول زیاد خرج میشه. منم از دید بعضیا آدم بده هستم
  • محسن ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    و البته 88 تا 92
  • رضا ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم .. بی خود نیست اسرائیلی ها می گن بزرگ ترین سرمایه مون تو ایران اصلاح طلب ها هستن .
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    آن مرد که نوکر اهل بیت بود رفت. یادش بخیر نوای الله عجل لولیک الفرجت ای قهرمان ایران زمین
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    خاتمی و کروبی و میرحسین خاتمی و کروبی و میرحسین خاتمی و کروبی و میرحسین لعن علی عدوک یا حسین (ع) خاتمی و کروبی و میرحسین خاتمی و کروبی و میرحسین
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    مشرق ! با تو هستم !! وقتی طرفدار امام حسین ، شخص فحاش ، هتاك ، بی منطق و بی آبرویی مثل امونا باشد ، انتظار دارید چند نفر با ایشان هم عقیده شوند ؟؟؟!!!!!!!!! با این افراد میخواهید فرهنگ عاشورا را نشر دهید ؟
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    شما در برابر اراده ملت هیچید، کاری نکنید مردم عصبانی شوند، شما را به خدا بفهمید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس