کد خبر 1115628
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
پورابراهیمی

پورابراهیمی، بر ضرورت حمایت از بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: نوسانات بازار سرمایه طبیعی است و باید بدانیم با عمیق بخشی به این بازار دلالی حذف خواهد شد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به نوسانات اخیر بازار سرمایه، گفت: نوسان جز ذات بازار سرمایه بوده و امری طبیعی است. نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این وضعیت در بازار سرمایه نگاه میان مدت و بلندمدت نیاز دارد، افزود: پیش بینی ما این است که در نگاه میان‌مدت و بلندمدت مدت سهامی که افراد از شرکت ها خریداری می کنند درگیر ضرر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

فروش هیجانی، بازار سرمایه را ملتهب کرد

وی با تاکید بر اینکه خرید سهام از شرکت های پایه ای و شرکت هایی با روش بنیادی امن ترین نوع سرمایه گذاری در بازار سرمایه است، تصریح کرد: مردم با خرید از این شرکت ها نباید هیچ نگرانی داشته باشند؛ البته که این نوسانات همیشه در بازار سرمایه بوده و با نگاهی به تاریخ بازار سرمایه مشهود است.

پورابراهیمی با بیان اینکه گاهی قیمت یک سهم، یک دهم شده اما باز بعد از سه ماه از قیمت قبلی نیز بالاتر رفته است، گفت: اگر نگاه به حوزه سرمایه گذاری در بورس نگاه میان مدت و بلندمدت باشد این موضوعات قابل حل است. البته سرمایه گذاران هم باید نسبت به خرید سهام شرکت هایی که ریسک های کمتری دارند اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که قیمت به درآمد آنها از همه کمتر است ریسک کمتری نیز برای سرمایه گذاری دارند، تصریح کرد: اگر سرمایه گذاران شاخص های ریسک را مبنا قرار دهند و بر اساس آن سهام بخرند طبیعتاً خرید آنها با ریسک کمتری همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید کمک کنند تا بازار سرمایه تقویت شود، گفت: فرصت استثنایی برای کشور از حیث اقبال مردم رخ داده، از این رو حمایت از بازار یعنی تقویت تولید سودآوری بنگاه ها و به عبارتی خروج دولت از شرکت های دولتی و اجازه دادن به مردم و عرضه سهام به مردم است.

پور ابراهیمی ادامه داد: با تقویت بازار سرمایه بهبود وضعیت کسب و کارها رخ داده و به عبارتی حضور مردم و قدرت انتفاع آنها را دنیای اقتصادی بیشتر می کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تقویت بازار سرمایه قیمت ارز کاهش یافته و به عبارتی بازارهای موازی از تب و تاب خواهند افتاد، گفت: هر چه بازار سرمایه تقویت شده و عمیق پیدا کند بازارهای موازی حذف خواهند شد.

وی ادامه داد: با حذف بازارهای دلالی منابع به سمت تولید واقعی حرکت کرده و در نتیجه آن اتفاقات مثبت برای اقتصاد رخ خواهد داد.

منبع: ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    9 0
    این آقای پور ابراهیمی بیشتر به یه معلم امور تربیتی شباهت داره تا رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اون موقع که حجم معاملات بورس زیر یک میلیون واحد بود تولید هیچ غلطی نکرد وقتی از دو میلیون رد شد باز هم هیچ اتفاقی نیفتاد جز سود یک شبه چند نفر ادم خوش شانس و وقتی هم دوباره به زیر دو میلیون واحد برگشت هیچ اتفاقی نیفتاد جز بدبخت شدن یک عده که یک شبه نابود شدند
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    2 0
    دولت لیبرال کم داشتیم عده ای با شعار جهادی گند دولتی ها را دارند تکمیل می کنند
  • مردم IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    4 0
    عزیز جان نگاه بلند مدت یعنی چه ریزشی که در طول یک ماه سود و سرمایه مارا با هم درو کرد در بلند مدت چه مبلغی باقی میماند. که باعث سود دهی شود. عزیزم تو این یک ماه سرمایه ما نصف شده ، سرمایه ای که سالها برای به دست اوردن و پس اندازش خون دل خوردیم اما حکام فاسد با سوء استفاده از بورس ان را به پهن تبدیل کردند.
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      1 0
      لطفا نقش و سهم حقوقی را فراموش نکنید
  • وحید IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    2 0
    نوسان ذات بازاره ولی این ریزش بازار ساخته دولته بعدش هم به بهانه حمایت دارن نوسان گیری می کنن از ملت اصلا هر جا یه پول بزرگی هست دولت میاد سهمشو برداره مسکن خودرو اینترنت موبایل دلار طلا تعویض مدارک و... کار کشیده به دزدی از جیب مردم
  • یعقوب شمسی IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    2 0
    سلام.شماچون پولتون رابازارخارج کردین.بعدمیفرمایید.اگرپول شمابودساختمان بورس راازجامیکندید.شماانقدرپول مفتدخوردین که به من اهمیت نمیدن پسرهای شمادرخارج درکشتیهای تفریحی خوشگذارانی می کنن.حیف خون شهداحیف خون شهدا.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    2 0
    این نوسانه یا ریزش چرا حرف مفت میزنی همتون دست به یکی کردین پول مردم رو بخورید
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    1 0
    جایی که ناظر حقوقشو از کسی میگیره که قراره بهش نظارت کنه این میشه یابه عبارتی باهم میخورن
  • مردم ایران GB ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    1 0
    نمایندگان محترم مجلس...با سلام وادب ما ملت ایران از شما عزیزان انتظار داریم ریشه های کودتای اقتصادی در بورس را به صورت کارشناسی دریابید و افرادی که سعی در از بین بردن ارکان اقتصادی و امنیت کشور دست داشتند را پیدا نموده و تا سرحد اشد مجازات و باز پس گیری پول ملت شریف ایران ...که کمترین خواسته ملت ایران هست ...انجام وظیفه نمایید تا درس عبرتی برای بدبینان به واین خاک وملت ایران باشد...شما نماینگان مجلس شورای اسلامی ...سربازان خط اول جبهه میباشید دتدامه دهنده شهیدانی که برای ملت و کشورشون شهید شدن...پیباشید...کمترین خواستا شهید و سردار بزرگ ایران که همانا شهید سلیمانی میباشد...اقتدار ملت و کشور ایران است و اجرای عدالت در تمام لایه های قدرت و سیاست
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    متاسفانه تو ایران همیشه نوشدارو بعد مرگ سهراب میرسه !! پلاسکو چند دفعه اخطار میگیره هیچکس هیچی نمیگه بعد فاجعه دنبال مقصر میگردن . قیمت بنزین کشور رو بهم میریزه و چه هزینه ایی که تحمیل میشه بعدش میفهمن روش اجرا خوب نبوده حالا هم بورس یک ماهه مشکل درست کرده زمانی سروکله ی مسئولین پیدا میشه که کار از کار گذشته ، بعد چهل سال هنوزم آزمون و خطا؟!!! پیش بینی این مسائل کار سختی نیس بخدا فقط آدم با درایت و دلسوز میخاد همین طرح بنزین به خانوار کاملا مشخصه به هزار و یک دلیل نه قابل اجرا هس و نه به نفع مردم بدون ماشین
  • داود IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    پیداست تو هم مرفع وبیدرد هستی
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    بهتر وقتی از دست تون کاری بر نمیاد ساکت شید
  • رضا IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    چقدکارشناس داشتیم ما و خبر نداشتیم!!! تاحالا کجا بودن اینا ؟؟!! حالا که سرمایه های مردم رو به تاراج بردن یکی یکی میان موعظه. نوش دارو بعداز مرگ سهراب جالب اینه که همشونم ۹۹درصد حرفاشون عین همدیگست. مثل بابابزرگا دیدی بچه هاشونو نصیحت میکنن اینام میان مارو نصیحت کنن. شرم و ننگ بر مسببین این بدبختی . خدا جای حق نشسته
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    حرف مفت نزن همه چی گرون شده چند برابر ،بورس چون مردم مالشونو ریختن توش دارین .ناچیزش میکنین تا طرف از روی ناامیدی بفروشن و شماهابخرین
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    الان سه ماه بورس ریزش داره کدوم بارار موازی یک ریال افت کرده دلار.طلا یا ارزاق عمومی!؟ چرا با این دروغ ها سعی میکنید سهامداران را اغفال کنید بنظرتون کافی نبو با انواع واقسام تبلیغات انها را دعوت به بورس وسرمایه های ناچبزشون گرفتید اقای محترم اگربچه ها وخانواده خودت بود چنین ظلمی را طبیعی جلوه میدادی ؟ امام اول شعیان فرموده هرچی برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند .
  • کامران IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    دوست عزیز ، شما یا کلمه اصلاح در بورس رو خوب متوجه نشدی و یا خودت رو زدی به ... بازار بورس سقوط کرده و اصلاحی در کار نیست ، چرا اینو اعلام نمی کنید . با توجه به منفی های بازار در دو ماه اخیر شاخص کل باید زیر یک میلیون باشد ولی هر روز شاهدیم که بالای یک‌میلیون ششصد هستش . مرد باشید و حقیقت رو به مردم بگویید . طبق قانون اساسی دولت حق دخالت در بورس را ندارد ولی از طریق گماشته های خودش که حقوقی ها هستن مرتبا در بازار سرمایه سرک‌ می کشد .
  • حسین IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    باسلام جناب آقای مهندس من که تازه وارد هستم از خیلی چیزهای بازار سرمایه سر در آوردم شما که ادعا دارید چرا همچین حرفی میزنید کدام اصلاح .... شما در هر ماه خدا تومان پول می گیرید چه می دانید ما چه میکنیم فقط فقط اگر اعتقادی به خدا دارید بترسید واقعا جنابعالی شیعه علی هستی همچین حرفی میزنی
  • Mojtaba IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    مارو بگو فکر کردیم شما چیزی حالیت هست .چشم بسته غیب گفتی .وقتی ریاست جمهور با اون لحن خندان میگفت بیاید تو بورس چرا این حرفا رو نزدی حالا اومدی میگی .به هیچ کس نمیشه تو این مملکت شکایت کرد .خدا جواب تونو بده
  • JP ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 0
    خدایا مارا از هرچه مسوول نا مسوول، خیانت کاربه اعتماد مردم، مرفه بی درد خانمان سوز، ریا کاران ربا خوار، مفسدین به ظاهرپاک، راه زنان متجدد، بی سوادان دانشمند نما، رفیقان نارفیق، یاری رسانان از پشت خنجرزن، خلاص کن. همه بگید آمین
  • JP ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    ****مشرق عزیز**** خواهشا نظر مارا به مسوولیین بورس انعکاس بده به خدا صدای ما به جایی نمی‌رسد زندگی خیلی از مردم در آستانه فروپاشیست. راه کار آسان چند برابر کردن حجم مبنا است که از ریزش قیمت بیش از این جلوگیری شودو همچنین دوبرابر شدن دامنه نوسان قول می‌دهم بعد از چند روز جو آرام می‌شود ودوباره دامنه وحجم رابه حالت اول برگردانند، این نظر تنها من نیست همان روزهای اول یکی از خبرگان بورسی این پیشنهاد را ارائه کرد ولی کو گوش شنوا. خواهشا این مساله را پیگیری کنید اگر واقعا می‌خواهند از زیان مردم جلوگیری کنند.
  • JP ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    ***مشرق عزیز**** خواهشا نظر مارا به مسوولیین بورس انعکاس بده به خدا صدای ما به جایی نمی‌رسد زندگی خیلی از مردم در آستانه فروپاشیست. راه کار آسان چند برابر کردن حجم مبنا است که از ریزش قیمت بیش از این جلوگیری شودو همچنین دوبرابر شدن دامنه نوسان قول می‌دهم بعد از چند روز جو آرام می‌شود ودوباره دامنه وحجم رابه حالت اول برگردانند، این نظر تنها من نیست همان روزهای اول یکی از خبرگان بورسی این پیشنهاد را ارائه کرد ولی کو گوش شنوا. خواهشا این مساله را پیگیری کنید اگر واقعا می‌خواهند از زیان مردم جلوگیری کنند.
  • اسماعیل IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    ذات شما خرابه که مردمو گول میزنید
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    یه طوری صف فروش تشکیل شده انگار روز اول اصلاحه
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    بازاری ک دستوری است چطور؟؟ چرا سرمایه های مردم روکشیدید اینجا و دستوری قیمتارو اوردین پایین مردم کم تحمل این همه فشار ندارن ک شما هم نصف بیشتر سرمایشونم بدزدید. ما همه چیز را ب بورس واگذار کردیم و مسولین راهم بخدا..
  • نازیلا IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    به این میگن کلاه برداری به شیوه دولت ما .اصلاح!!! مرد حسابی مردم پولشون دود شد رفت هوا چه اصلاحی
  • a.k IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    خدا لعنت کنه این دولت دسترنج یک عمرم رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس