1

یک رسانه آمریکایی نوشت که دولتمردان آلمان از ماجرای رخ داده برای شخصیت مخالف کرملین برای فشار بر روسیه جهت پیشبرد اهداف خود در زمینه پروژه «نورد استریم-۲» بهره می‌جویkد.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی نوشت دولت آلمان از ماجرای  رهبر اپوزوسیون روسیه به عنوان اهرم فشار بر کرملین برای پیشبرد اهداف خود در پروژه خطوط گازی «نورد استریم-۲» استفاده می‌کند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» هشدار «هایکو ماس» وزیر خارجه‌ آلمان مبنی بر در خطر بودن حمایت برلین از پروژه نورد استریم- ۲ در صورت عدم همکاری در توضیحات درباره مسموم شدن «آلکس ناوالنی» رهبر اوپوزسیون روسیه  نوعی اهرم فشار بر مسکو در این ماجراست.

به گزارش بلومبرگ، این نخستین بار است که یک وزیر کابینه دولت «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به وضوح سرنوشت این پروژه را منوط به همکاری روسیه در انجاl تحقیقات در ماجرای ناوالنی مرتبط می‌کند.

 هایکو ماس در مصاحبه با روزنامه «بیلد» چاپ آلمان  در این زمینه گفت:«بیش از ۱۰۰ شرکت از ۱۲ کشور اروپایی در پروژه نورد استریم-۲ حضور دارند و تقریبا نیمی از آنها  آلمانی هستند. امیدوارم روس‌ها ما را مجبور نکنند که موضع خود را تغییر دهیم.»

آلکسی آناتولیویچ ناوالنی، سیاستمدار مخالف روسیه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور است. او یکی از رهبران اعتراضات سال ۲۰۱۱ در روسیه بود. ناوالنی روز ۲۰ اوت هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

دولت آلمان چند روز بعد هواپیمایی را برای منتقل کردن ناوالنی به بیمارستانی در برلین عازم روسیه کرد. آلمان روز چهارشنبه (۲ سپتامبر/ ۱۲ شهریور) اعلام کرد آزمایشگاهی متعلق به ارتش این کشور شواهد انکارناپذیری از مسموم شدن این فرد ۴۴ ساله توسط عامل اعصاب را در اختیار دارد. کرملین ادعای دولت‌های غربی درباره نقش دولت روسیه در بیماری این شخصیت مخالف روسیه را رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس