کد خبر 1114095
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
رییس جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکو

رئیس‌جمهور بلاروس در دیدار با نخست‌وزیر روسیه از دست‌یابی به گفت‌وگویی بین ورشو و برلین خبر داد که ثابت می‌کند داستان مسموم کردن «الکسی ناوالنی» ادعایی دروغ است.

به گزارش مشرق، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس امروز پنجشنبه اعلام کرد مینسک به گفت‌وگویی بین برلین و ورشو دست یافته که ثابت می‌کند داستان مسموم کردن «الکسی ناوالنی» وبلاگ‌نویس مخالف مسکو ساختگی است. او در ادامه گفت که این اطلاعات را به سرویس امنیت فدرال روسیه تحویل خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

کدام کشورها آبستن انقلاب‌های رنگی هستند؟

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، او امروز در دیدار با «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه در مینسک گفت: قبل از آن که مرکل (صدراعظم آلمان) بگوید که یک نفر به دنبال ساکت کردن ناوالنی بوده، ما به مکالمه‌ای دست یافتیم. تا جایی که فهمیدیم (این مکالمه) بین ورشو و برلین بوده است. آژانس اطلاعات الکترونیکی ارتش ما آن را شنود کرد.

وی افزود: ما به تقابل خود با ناتو در زمینه اطلاعات الکترونیکی ادامه می‌دهیم زیرا واحدهای نظامی (ناتو) آنجا (در مرزهای غربی بلاروس) مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

روایت پوتین از نگاه غرب به انتخابات بلاروس

دخالت دوباره کشورهای غربی در امور بلاروس

لوکاشنکو در توضیح بیشتر گفت: ما به گفت‌وگوی جالبی دست یافتیم که متن آن را به شما ارائه می‌کنم و همچنین آن را برای سرویس امنیت فدرال روسیه میفرستیم. این (مکالمه) نشان می‌دهد آن داستانی ساختگی بوده است. ناوالنی مسموم نشده بود.

پیش از این دولت آلمان مدعی شده بود که آزمایش آلوده بودن ناوالنی به سم عامل اعصاب مثبت بوده است. وزارت خارجه روسیه در واکنش گفت که اگر هدف برلین تحقیق و بررسی است، باید در چارچوب قانون این کار صورت گیرد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز گزارش داد که سفیر روسیه در آلمان برای ادای پاره‌ای توضیحات در زمینه ادعای مسمویت ناوالنی به وزارت خارجه آلمان احضار شده است.

ناوالنی بارها بدون  ارائه مستنداتی انتخابات برگزار شده در روسیه را زیر سئوال برده و روسیه نیز آمریکا را حامی این شخص می‌داند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس