لاوروف و همتای ارمنی توافقنامه آتش‌بس قره باغ را بررسی کردند

وزیر امور خارجه روسیه در جمع هیئت نمایندگان حزب سیاسی «آلترناتیو برای آلمان» بر لزوم بازنگری روابط میان مسکو و برلین تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در جمع هیئت نمایندگان حزب سیاسی «آلترناتیو برای آلمان» که به تازگی به روسیه سفر کرده‌اند گفت مسکو و برلین باید در روابط خود بازنگری کنند.

به نوشته خبرگزاری تاس، لاوروف در صحبت‌های خود با نمایندگان این حزب عنوان کرد: «سفر شما به روسیه فرصت خوبی است تا چنین مذاکراتی ادامه یابند و به نقاط مشترک دیگر نیز نگاه شود.»

وی خطاب به این نمایندگان همچنین گفت: «ما شما را عامل برای حفظ روابط‌ [با آلمان] می‌دانیم. روابطی که باید بازنگری شود یا شاید بر اساس گفته‌های این روزها دوباره تنظیم شود.»

لاوروف خاطر نشان کرد که بسیاری از مشکلات جدی که به طور مرتب افزایش می‌یابند، میان مسکو و برلین به وجود آمده و انباشته شده است.

وی افزود مذاکرات میان دو کشور در همه سطوح از جمله بین دولتی، بین پارلمانی و بین جوامع در حال حاضر مهم است.

روابط مسکو و برلین بعد از حادثه «الکسی ناوالنی»، یکی از شخصیت‌های مخالف دولت روسیه به تیرگی گروید. آلمانی‌ها مدعی شده بودند که دولت روسیه ناوالنی را با عامل اعصاب مسموم کرد.

آلمان ضمن اتهام‌زنی به روسیه در خصوص عدم همکاری این کشور در ارتباط با مسمومیت ناوالنی، این کشور را بارها به تحریم تهدید کرد.

این مسئله تا جایی پیش رفت که زمزمه‌هایی در میان مقامات آلمانی و اروپایی نسبت به احتمال توقف اجرای خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ با ادعای دست داشتن روسیه در سوء قصد ناوالنی به گوش رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    3 0
    نورد استریو ۲ رو حتی آمریکا نمی‌تواند متوقف کند چه برسه به آلمان! نیازهای گازی کشورهای اروپایی به گاز بیش از توان آمریکا و آلمان هست. در اروپا هیچ کشور مستقلی خریدار ترور ناوالنی با گاز اعصاب روسیه نیست چون کاملا غیرواقعی و غیر مستند هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس