ناوالنی

وزیر خارجه انگلیس از احضار سفیر روسیه در کشورش برای ارائه توضیحات درباره پرونده مسمومیت مخالف روس خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد سفیر روسیه در کشورش را برای ارائه توضیحات درباره مسمویت «الکساندر ناوالنی» منتقد دولت مسکو احضار کرده است.

بیشتر بخوانید:

پاسخ روسیه به ادعای برلین درباره «آلکسی ناوالنی»

راب در پیامی تویئتری با ابراز نگرانی درباره مسمومیت این منتقد دولت روسیه، مدعی شد: «امروز به دلیل نگرانی شدید دولت انگلیس درباره وضع جسمانی و مسمومیت الکساندر ناوالنی سفیر روسیه را احضار کردیم.»

او در ادامه مدعی شد: «کاملا غیرقابل قبول است که از سلاح شیمیایی ممنوع شده استفاده کرده‌اند و روسیه باید تحقیق کامل و شفاف در این راستا انجام و ارائه کند.»

راب همچنین گفته است که از شنیدن خبر خارج شدن ناوالنی از کما احساس آرامش کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اظهارات خصمانه‌ای به دفعات علیه مسکو در پرونده وضع جسمانی «الکساندر ناوالنی» منتقد دولت این کشور مطرح شده است.

«استفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان نیز چهارشنبه هفته گذشته مدعی شده بود در آزمایش‌های ناوالنی مشخص شده است که او با ماده شیمیایی «نوویچوک» (عامل اعصاب) سروکار داشته است.

الکساندر ناوالنی مدتی پیش بر اثر مسمومیت به کما رفت و این باعث شد تا کشورهای غربی بهانه‌ای جدید برای انتقاد علیه مسکو به دست آورند.

گفتنی است دو سال پیش نیز انگلیس مدعی بود ترور «سرگئی اسکریپال» جاسوس روس و دخترش به دست دو مأمور اطلاعاتی از مسکو با تایید مقامات عالی‌رتبه این کشور و با استفاده از همین ماده انجام شده است. این اتهامات در آن زمان نیز از سوی کرملین رد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس