جشن قهرمانی تراکتور با هواداران زیر سایه کرونا/ فیفا و یوفا هم کم آوردند!

جشن قهرمانی تراکتور با حضور هواداران در ورزشگاه و بدون رعایت فاصله اجتماعی، اتفاقی است که در هفت ماه گذشته فقط در ایران رخ داده است.

به گزارش مشرق، بعد از قهرمانی تراکتور هم تعداد زیادی از هواداران این تیم، در حدود بیش یک هزار نفر راهی فرودگاه شهید مدنی تبریز شدند تا از تیم قهرمان خود استقبال کنند. این اتفاق تا خیابان‌های اطراف فرودگاه هم ادامه داشت و در نهایت با هماهنگی مالک تراکتور و ماشین‌سازی، به جشنی در ورزشگاه بنیان دیزل (شهید سپهبد سلیمانی) منتج شد تا به صورت سازمان یافته و هماهنگ شده، هواداران جشن قهرمانی را با حضور مسئولان تیم برگزار کنند.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ استقبال از قهرمان بدون پروتکل‌های بهداشتی

برگزاری این جشن با توجه به محدودیت‌های اجتماعی و ممنوعیت تجمع در امکان ورزشی، با علامت‌ سوال‌های زیادی برای جامعه پزشکی کشور و همینطور ورزش همراه شده که چطور در دوران کرونا و بدون در نظر گرفتن فاصله اجتماعی و زدن ماسک، هواداران به ورزشگاه رفتند و دور افتخار مالک تراکتور را تماشا کردند؟

*تجمع چند هزار هوادار در وضعیت قرمز

این اتفاق در شهر و استانی رخ داده که مطابق اعلام وزارت بهداشت، جزو ۱۵ استان در وضعیت قرمز قرار دارد و بیماری کوویدـ۱۹ بی‌وقفه در حال افزایش است. از طرفی مسئولان وزارت بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونا در ماه‌های گذشته به طور مرتبط درباره اجتناب از هرگونه تجمع هشدار داده‌اند. این اتفاق را به خواسته کادر درمان اضافه کنید از ماه‌ها قبل تاکنون مشغول مقابله با ویروس کرونا هستند و خودشان و خانواده‌شان را در معرض ابتلای به این ویروس قرار دادند اما مالک تراکتور بدون توجه به جان مردم و خطری که کادر درمان با آن مقابله می‌کنند، هواداران را وسیله کرده تا جام قهرمانی به دست در برابر آن‌ها ظاهر شود.

او در حالی که می‌توانست مانند خیلی از تیم‌های اروپایی، جشن قهرمانی را بدون حضور هواداران و از طریق پخش زنده تلویزیون برگزار کند، وسیله و راهی را که انتخاب کرده به خاطر هدف خودش برای انداختن عکسی در حال دور افتخار با جام قهرمانی توجیه کرده است.

*فیفا و یوفا نتوانستند، مالک تراکتور توانست!

از زمان همه گیری ویروس کرونا در جهان تاکنون و محدود شدن حضور مردم در امکان عمومی، مسابقات فوتبالو حتی جشن قهرمانی تیم‌ها بدون حضور هواداران برگزار می‌شود. اگر چه در مواقعی مانند قهرمانی‌ها و شکست‌ها، هواداران در خیابان‌ها خوشحالی یا اعتراض کردند. نمونه بارز این اتفاقٰ جشن قهرمانی لیورپول در خیابان‌های اطراف ورزشگاه آنفیلد بود یا جشن هواداران ناپولی بعد از قهرمانی در جام حذفی ایتالیا که هواداران به شکل خودجوش راهی خیابان‌ها شدند و جشن گرفتند.

در واقع علی‌غم هشدار مسئولان شهری در کشورهای مختلف، در مواقعی هواداران بنا بر علایق خود، تهدیدهای مربوط به کرونا را نادیده گرفتند و به جشن و پایکوبی در خیابان پرداختند.

با توجه به این موضوع، استقبال هواداران تراکتور از تیمشان تا هر محدوده‌ای از خیابان یک امر بدیهی و تقریبا اجتناب ناپذیر است اما اینکه مدیری صرفا برای شوآف با جام قهرمانی در برابر هواداران، بدون هماهنگی با ستاد مدیریت کرونا و همینطور شورای تامین استان درب ورزشگاهی را برای تجمع چند هزار هوادار باز کند و آن‌ها را بدون فاصله‌گذاری در کنار هم قرار دهد، تقریبا در ۷ ماه گذشته در هیچ نقطه‌ای از جهان به این شکل رخ نداده است.

حال مسئولان و هواداران نمی‌دانند به برگزاری جشن قهرمانی با هواداران افتخار کنند چرا که فیفا و یوفا  هم تا به حال جرات انجام این کار را نداشتند یا باید فکری به حال مالک متمول تراکتور و کارهای خودسرانه او در این وضعیت بکنند؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    10 2
    مگه اسم ورزشگاه سپهبد سلیمانی نیست ؟ شما چرا اسم ورزشگاه را عوض می کنید ؟
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      18 10
      حسودیشون میشه چون یک تیم تهرانی نبرده عزیز من
  • ایران IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    29 9
    تماشاگرهای استقلال را در بازی فینال ندیدی چرا اون موقع لال شده بودی
  • محمد IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    22 7
    بزرگوار ....واقعا مخاطب تون را چی فرض کردین؟دشمنی شما با تراکتور و هر آقدامی در راستای پیشرفت اینها انجام بشه واسه شما فرق نمی کند چرا خبر را بصورت واقعی مخابره نمی کنید که هواداران کاملا خودجوش به خیابانهااومدن در اکثر مناطق آذربایجان و سایر مناطقی که دوستدار تراکتور هستن و در تبریز با تدابیر استاندار و مسئولین محلی به ورزشگاه هدایت کردن بخاطر همین بهانه گیری شما ها،در روستاها امدن بیرون شادی کردن ،تقصیر زنوزی هست؟ظاهرا خیلی سوزش داشته این پیروزی.....
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    13 8
    نویسنده خوشگل شبیه کسی هست که به یکی تعارف میکند ولی خودش قبلا خورده. با قانون وصع کروه ی خودش سر خودش را میبرد.. اگر ممنوع بود سازمان ورود ۵هزار هوادار اسلال را به ورزشگاه راه نمیاد
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    8 5
    جشن قهرمانی لیورپول چی ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مینا IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 6
    وقتی بعضی تیترهارو میبینم بی اختیار یاد بی بی سی میفتم که دوتا تیتر متفاوت زده... شبی که آسمان لیورپول قرمز شد (اشاره به جشن قهرمانی لیورپول بدون اشاره به کرونا جشن قهرمانی هواداران تراکتور بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    11 6
    مالک تراکتور چیکار کنه ؟ شما هم از ایشون کینه دارین ، این مردم هستن که باید رعایت کنن، مردم در شهرهای غرب ایران ریخته بودن بیرون زنوزی چیکار کنه؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    7 6
    اب را بریز انجا که میسوزه ...اگر اس و پس اینکار را میکردند، خفه خون میگرفتی!! ان هزار و خرده ای هوادار استقلال که پیشاپیش جام را در جیب خود می پنداشتند(طبق قول و قرار مافیای فدراسیون) در استادیوم مشهد چطوری جمع شده بودند؟! خدا زد کمر مافیا و حق به حقدار رسید.
  • علی خان IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    12 6
    دوست داریم کرونا بگیریم به شما چه الان دلسوز ما شدن برو فیلم بازی نکن ما ترکها دنیا را رنگ میکنیم تو اومدی ما رو رنگ کنی ...
  • امیر IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    3 8
    واقعا زشت این حسودیها
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 6
    تراکتور رو عشقه
  • پرویز IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    1 6
    باسلام خواهشمند است نویسنده ورزشی را عوض کنید بنده خیلی وقت است دنبال می کنم طرفدار دو تیم پایتخت است مقاله هاش جنبه مثبت آبی و قرمز پایتخت را بازگو می کند و جنبه های منفی تیمهای شهرستانی را باز تاب می کند
  • احسان IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 5
    اره جشن قهرمانی لیورپول رو هم هواداران تراکتور برگزار کردن،
  • تراختور کبیر IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 4
    فقط مشکلت اینه که تو اروپا قبلا این اتفاق نیفتاده؟ خوب اینجا هم جزئی از جهان است. الکی نیست که ما شهر اولین ها هستیم. معلومه چقدر سوختید، حالا که فضای مجازی دست شماست بتازید، امثال ...تان چرا هرگز نمی گید چرا استقلال ۴۰۰۰ نفر تماشاگر برده بود مشهد، یا چرا مجری استقلالی بازی را گزارش می کرد و ... اون روز همه طرف استقلال بودن به جز خدا که دوست داشت مردم آذربایجان را شاد کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس