فریادشیران: بیشترین پرونده انضباطی در فیفا متعلق به ایران است/ مخالف ورود بازیکن و مربی بی کیفیت خارجی به فوتبال کشورمان هستم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: منع ورود بازیکن و مربی خارجی به لیگ ایران تصمیم خوبی از سوی وزارت ورزش و سازمان لیگ بود.

به گزارش مشرق، ناصر فریادشیران کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص افزایش قیمت بازیکنان فوتبال در بازار نقل و انتقالات اظهار داشت: قرارداد عجیبی که با ویلموتس بسته شد قیمت برخی از بازیکنان را به طرز عجیبی افزایش داد. فصل گذشته در شرایطی یک سرمربی لیگ برتری از تیمی به تیم دیگر رفت که برای آن باشگاه ۱۳ و نیم میلیارد هزینه داشت. من تعجب می‌کنم از اینکه بازیکنی با قرارداد ۲ میلیاردی، اکنون درخواست ۱۰ میلیارد تومان کرده است.

او افزود: با شیوع ویروس کرونا، وضعیت اقتصادی فوتبال ایران بدتر شده است. در این شرایط بعضی از مربیان و بازیکنان با دلال‌ها به توافق می‌رسند و از نا آگاهی مدیران نهایت استفاده را می‌برند. این شیوه قرارداد بستن با مربیان خارجی یا ایرانی باعث می‌شود پرونده‌های باشگاه‌ها در کمیته انضباطی، استیناف و حتی فیفا افزایش یابد. بیشترین پرونده در فیفا متعلق به ایران است.

مدیران بودجه مناسبی را در اختیار فوتبال پایه قرار نمی دهند

فریادشیران در ادامه بیان کرد: فوتبال ایران از لحاظ فنی افت کرده است. ترابی و قایدی معدود بازیکنانی هستند که به عنوان پدیده به حساب می‌آیند. ترابی چند سالی می‌شود که از لحاظ فنی فوتبال خوبی را ارائه می‌دهد. آیا مثل ترابی و قایدی در کشورمان پیدا می‌شود؟ این نشان‌دهنده ضعف زیرساخت‌ها و بی اهمیتی مدیران به فوتبال پایه است. آن‌ها بودجه مناسبی را در اختیار فوتبال پایه قرار نمی‌دهند. زمانی که رقم دریافتی سرمربی تیم اصلی هر باشگاهی با مربی‌های رده‌های سنی مختلف آن تیم، تفاوت زیادی داشته باشد، بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

او اضافه کرد: خیلی از بازیکنان با کیفیت حال حاضر لیگ برتر، با زحمات مربیان فوتبال پایه به این جایگاه رسیده اند. ما در آسیا سال‌های زیادی است که قهرمان نشده ایم. چرخه ناسالمی در فوتبال ما جریان دارد و تیم ملی ایران در رده‌های مختلف سنی نتایج قابل قبولی نگرفته است. در این شرایط افزایش قیمت بازیکنان منطقی به نظر نمی‌رسد. پیشرفت یعنی اینکه در لیگ قهرمانان آسیا مقام کسب کنیم، اما بعد از قهرمانی "پاس" چنین اتفاقی رخ نداده است. خروجی تیم کی روش هم ۲ مرتبه حضور در جام جهانی بود، در حالی که زمان حشمت مهاجرانی و ... تنها ۲ تیم از آسیا به جام جهانی صعود می‌کردند.

نفت تهران زمان منصوریان با ۱۵ میلیارد تومان از گروه خود در لیگ قهرمانان صعود کرد

مربی سابق نفت تهران ادامه داد: مقصر قراردادهای بد اخیر، اول کفاشیان و سپس تاج هستند. ما زمان کی روش در فاز دفاعی عالی بودیم، اما فوتبال فقط دفاع کردن نیست. ضمن اینکه دانش فنی کی روش به هیچ کدام از مربیان ایرانی انتقال پیدا نکرد. مارکار آقاجانیان آخرین شخصی بود که بعد از دستیاری کی روش از فوتبال ایران کنار گذاشته شده است.

او افزود: چرا نباید هر سال چند بازیکن خوب به تیم ملی معرفی شوند. وقتی رقم بازیکنان افزایش پیدا کند طبیعتا مربیان هم پول بیشتری دریافت خواهند کرد. به من اطلاع داده اند یک تیم شهرستانی برای جذب یکی از مربیان ایرانی طی ۳ فصل ۵۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده است. نفت تهران زمان منصوریان با ۱۵ میلیارد تومان به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. مدیران باشگاه‌ها چطور می‌خواهند ۵۰ میلیارد را تهیه کنند؟ نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی با بودجه ۱۵ میلیاردی در لیگ امسال حضور داشتند.

همیشه مخالف ورود بازیکن و مربی بی کیفیت خارجی به فوتبال ایران بوده ام

فریادشیران در ادامه بیان کرد: برای باشگاهی که خصوصی باشد انجام چنین هزینه‌هایی ایرادی ندارد، زیرا پول خودشان را خرج می‌کنند. این موضوع در مورد باشگاه‌های دولتی که اکثر سهامداران آن، مردم هستند صدق نمی‌کند. من از نهادهای نظارتی می‌خواهم که پرونده ویلموتس را به طور جدی بررسی نمایند. همچنین مسئولان وزارت ورزش به خصوص علی نژاد و سازمان لیگ از ورود مربیان و بازیکنان خارجی جلوگیری کردند که تصمیم قابل دفاعی است. من همیشه مخالف ورود بازیکن و مربی بی کیفیت خارجی به فوتبال ایران بوده ام.

امیدوارم سرمربیان تیم های مختلف به بازیکنان جوان ایرانی اعتماد کنند

او در پایان گفت: برانکو فصل اول حضورش در پرسپولیس چند بازیکن اوکراینی به تیم اضافه کرد که روی هم زیر ۱۰ بازی انجام دادند. در پایان فصل هم شکایت کرده و پول خود را دریافت کردند. در نهایت هم مشخص شد که در ورزش پرورش اندام فعال بوده اند. برانکو اکنون یکی از ثروتمندترین شخصیت‌های کشور کرواسی است. او با این وجود به محض ترک ایران، از باشگاه پرسپولیس شکایت کرد. رادوشوویچ، دروازه بان پرسپولیس چند سالی می‌شود که در ایران حضور دارد، اما یک فصل کامل را بازی نکرده است. امیدوارم سرمربیان تیم های مختلف به بازیکنان جوان ایرانی اعتماد کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس