فریادشیران: از معرفی تا عقد قرارداد با ویلموتس شبهه‌‌هایی وجود دارد/مگر بعد از کی‌روش نگفتند دیگر فریب نمی‌خوریم؟

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: از معرفی تا عقد قرارداد با ویلموتس شبهه‌های زیادی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

به گزارش مشرق،‌ نادر فریادشیران در مورد نحوه معرفی و عقد قرارداد با ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی اظهار داشت: باید بگویم در این قرارداد شبهه‌های زیادی وجود دارد که باید از طریق مراجع امنیتی و نهادهای مربوطه به آن رسیدگی شود. از معرفی‌اش توسط انجمن فرهنگی گرفته تا عقد قرارداد در کشوری دیگر؛ مگر ویلموتس نمی‌خواست برای ما کار کند خوب طبیعی بود باید به کشورمان می‌آمد و در داخل کشورمان با او قرارداد می‌بستیم همانطور که کلمنته، ایوویچ و سایرین به کشورمان آمدند. با حضور در کشور خارجی برای عقد قرارداد حاکمیت ملی را زیر سؤال بردیم. 

وی افزود: مگر نمی‌گفتند در قرارداد با ویلموتس فریب نمی‌خوریم زیرا تجربه قرارداد با کی‌روش را داریم اما باز هم شرایط به گونه‌ای دیگر رخ داد. وزیر ورزش هم در نامه‌ای که به فدراسیون داده نوشته بررسی شود و انتخاب را برعهده فدراسیون گذاشته هرچند در مورد این نامه هم شبهه وجود دارد. البته در گذشته رایزن‌های فرهنگی بودند که به فوتبال کمک می‌کردند به خصوص زمانی که آصفی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بود. اما معرفی سرمربی از سوی یک انجمن شاید رویه درستی نباشد.

بیشتر بخوانید:

«ب. ز» مفاد قرارداد ویلموتس را توضیح داد نه تاج

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه تمامی اعضای هیأت رئیسه قرارداد با ویلموتس را امضا کرده‌اند، گفت: خود این مسئله نیز شائبه‌برانگیز است. زیرا در هیچ جای دنیا قرارداد مربی تیم ملی توسط اعضای هیأت رئیسه امضا نمی‌شود و فقط یک نفر به عنوان رئیس فدراسیون یا دبیر فدراسیون آن را امضا می‌کند. اعضای هیأت رئیسه می‌توانستند صورتجلسه‌ای تهیه کنند و در مورد استخدام ویلموتس موافقت خود را اعلام کنند نه اینکه همه آنها زیر این قرارداد را امضا کنند مگر اینکه شبهه‌ای در میان بوده باشد.

وی افزود: به عنوان مربی تیم ملی با فدراسیون قرارداد امضا کرده‌ام زمانی مصطفوی و زمانی هم دادکان قراردادم را امضا کرده بودند قرارداد مایلی‌کهن هم همین شرایط بود نه اینکه اعضای هیأت رئیسه قرارداد مربی تیم ملی را امضا کنند.

فریادشیران با اشاره به تعریف و تمجیدهایی که ابراهیم شکوری و دیگر اعضای فدراسیون  از ویلموتس در ابتدای حضورش انجام می‌دادند، گفت: مدام می‌گفتند ویلموتس جنلتمن است و از او خیلی تعریف می‌کردند اما اکنون مشخص شد این تعریف‌ها خیلی هم درست نیست. به هر حال برایم جای سؤال دارد که چرا در فدراسیون فوتبال که چندین آدم حقوقی و قضایی حضور دارند از هیچکدام آنها کمک و مشورتی برای تنظیم قرارداد ویلموتس صورت نگرفته است. در حالیکه همسر ویلموتس خودش وکیل است و یک پرانتز شبهه‌برانگیز در قراردادش ایجاد کرده است. کاش ما هم از افراد باتجربه در حقوق بین‌الملل ورزشی در قرارداد با ویلموتس استفاده می‌کردیم.

وی تأکید کرد: من هم مثل تاج امیدوارم که ویلموتس برنده این پرونده نشود زیرا حتی یک سنت از پول این مملکت که به خارج برود خسارت است. اما من می‌گویم دوره تاج هم در فدراسیون فوتبال به پایان رسید و از او خاطره‌ای خواهد ماند و مردم عملکرد او را ارزیابی و قضاوت می‌کنند. همانطور که اکنون همه مردم می‌گویند صفایی فراهانی بهترین رئیس فدراسیون فوتبال بعد از انقلاب بوده و دلیلش هم عملکرد این شخص است. من هم این را قبول دارم چرا نمی‌گویم دادکان، در حالی که دادکان من را مربی تیم ملی هم کرد اما عملکرد صفایی فراهانی بهتر بود. اکنون هم مردم در مورد عملکرد تاج و اعضای هیأت رئیسه او قضاوت خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس