ناصرفریادشیران

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: با توجه به شرایط موجود، برگزار نشدن رقابت‌های لیگ برتر بهترین تصمیم است.

به گزارش مشرق، ناصرفریادشیران کارشناس فوتبال و بازرس کانون مربیان فوتبال ایران در خصوص صدور بیانیه این اتحادیه پیرامون لغو کامل مسابقات لیگ برتر نوزدهم اظهار داشت: مربیان، ارکان اصلی هر رشته‌ای هستند. به خصوص در فوتبال که آموزش تاکتیک، تکنیک، مسائل روحی و روانی و این چنین مسائلی را مربیان با بازیکنان در رده‌های مختلف سنی برعهده می‌گیرند.

 
پس از تحقیق، تصمیم به صدور این بیانیه گرفتیم

او ادامه داد: در بحث کرونا، چیزی که من شنیده ام، به دست بشر به وجود آمده و این ویروس عزیزان ما را از بین می‌برد. کشته‌های زیادی در تمام دنیا هستند و تفاوتی هم ندارد که شخص مبتلا ایرانی باشد و یا اهل یک کشور دیگر. باید از خودمان مراقبت کنیم و با توجه به این که نگاهی به وضعیت فدراسیون فوتبال انداختیم و باشگاه‌های زیادی را در ارتباط بودیم، پیشنهاد شخصی من بود که پس از تحقیق صورت گرفته، اعضای این کانون بیانیه‌ای را صادر کنیم و برای وزیر ورزش و مدیران فوتبال ارسال کنیم.

 
ما نماینده تمامی مربیان فوتبال در ایران هستیم

بازرس کانون فوتبال افزود: تمام مربیان ایرانی عضو این کانون هستند و خواستیم نظر خودمان را در رابطه با این موضوع بر اساس تجربه و تخصص اعلام کنیم. ما نماینده کل مربیان فوتبال ایران هستیم. من به ناصری این موضوع را اعلام کردم و خواستیم هر کسی مخالف ازسرگیری رقابت‌های لیگ برتر است، نظرخودش را بگوید. از طریق پیام‌های واتساپی و یا از طریق پیامک نظرات عزیزان به ما ارسال شد و با توجه به وجود کرونا و این که هم میهنان مان در حال مبتلا به این ویروس هستند، به صورت واضح نظرمان را که لغو مسابقات بود، اعلام کردیم.


پیشنهاد ما، ۱۸ تیمی شدن لیگ برتر است

وی درمورد پیشنهاد این کانون برای تعیین تکلیف نهایی لیگ نوزدهم، تصریح کرد: تکلیف قهرمان را که البته باید فدراسیون فوتبال برایش تصمیم گیری کند. ما نمی‌توانیم نظری بدهیم، اما پیشنهاد ما ۱۸ تیمی شدن لیگ بود. لیگ ما در گذشته ۱۸ تیمی بود و فقط و فقط به خاطر خواسته کی‌روش لیگ را ۱۶ تیمی کردیم. چرا که تعطیلات زیادی در زمان کارلوس کی‌روش برای لیگ به وجود می‌آمد. البته که پیش از کی‌روش، هیچوقت سرمربیان تیم‌های ملی چنین کاری نمی‌کردند.


بازگشت به تمرینات، باعث ایجاد آسیب‌های زیادی برای بازیکنان فوتبال می‌شود

فریادشیران گفت: نهایت بازی‌های لیگ را ۲ هفته، مثل دیگر کشورهای دنیا  برای بازی‌های ملی تعطیل می‌کردیم. حتی آقایان به دنیال ۱۴ و یا ۱۲ تیمی کردن لیگ بودند. از نظر تجربه فوتبالی و مربیگری که من دارم، بدن بازیکنان حاضر در تیم‌های لیگ برتری، خواب است. بازگشت به تمرینات، باعث ایجاد آسیب‌های زیادی برای بازیکنان فوتبال می‌شود. نمی‌شود که در ۳ هفته بازیکنان را به شرایط بازی رساند. حداقل به ۸ هفته زمان نیاز است تا بازیکن به آمادگی مطلوب برسد.

فوتبال ما با اروپایی‌ها قابل مقایسه نیست

او با اشاره به تفاوت فوتبال ایران با کشورهای مطرح اروپایی خاطرنشان کرد: فوتبال ما با اروپایی‌ها قابل مقایسه نیست. هیچوقت لیگ ما از همان هفته اول با طراوت و نشاط آغاز نمی‌شود و هنوز به آن سطح حرفه‌ای فوتبال دنیا نرسیده ایم. در سال‌های گذشته، به خاطر داریم که بعد از گذشت ۵ یا ۶ هفته تازه تیم‌ها به شرایط ایده آل می‌رسیدند.


چه تضمینی وجود دارد که تمام بازیکنان یک تیم به کرونا مبتلا نشوند؟

بازرس کانون فوتبال درمورد ناراحتی هواداران پرسپولیس و صحبت‌های روز گذشته نیما نکیسا (عضو اتحادیه مربیان) درباره بیانیه این کانون بیان کرد: من اصلا رنگی صحبت نمی‌کنم. حدود ۱۲ یا ۱۳ تیم، از طریق مدیران شان به صورت رسمی به سازمان لیگ نامه داده اند تا مسابقات دوباره آغاز نشود. تا جان بازیکنان و خانواده آن‌ها درامان باشد. حمید منوچهری از چهره های فوتبالی به خاطر کرونا درگذشت. حالا شما فکر کنید که بازیکنان حاضر در لیگ، به این بیماری مبتلا شوند، در آن صورت پدر و مادر آن‌ها هم که بعضا سن بالایی دارند، درگیر این ویروس می‌شوند. چه تضمینی وجود دارد که تمام تیم مبتلا نشوند؟


مگر در  زمین بازی می‌شود به بازیکن بگوییم ماسک بزن!

فریادشیران ادامه داد: گاهی پیش می‌آید که بازیکن درزمین مسابقه، آب دهانش را روی زمین می‌اندازد. مگر در زمین فوتبال می‌شود به بازیکن گفت ماسک بزند؟ این‌ها خیلی خطرناک است و ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم به تعطیلی تمامی رقابت‌های ورزشی گرفته است. من هم بلد هستم که روزانه یک ساعت و نیم در خانه تمرین کنم، اما می‌توانم اعا کنم که می‌روم و در آن سطح بالا، فوتبال بازی می‌کنم. فوتبال تمرین گروهی است. اصلا چرا فوتبال را یک ورزش گروهی نام گذاری کرده اند؟ حتی کشتی، بوکس و دیگر ورزش‌های انفرادی هم به حریف تمرینی نیاز دارند. در نتیجه ما به خاطر حفظ جان بازیکنان، خانواده و دیگر نزدیکانشان چنین تصمیمی گرفتیم و چنین بیانیه‌ای را صادر کردیم. بیژن ذوالفقارنسب، حسین فرکی، حمید درخشان و دیگر بزرگان فوتبال ایران چنین نظری داشتند.

 
نکیسا خودش مخالف برگزاری مسابقات است

او ادامه داد: نکیسا خودش مخالف برگزاری مسابقات است. من با او صحبت کردم و به او گفتم با توجه به مخالفتش نسبت به این موضوع، مصاحبه منتشر شده از سوی خودش را تکذیب کند. همین حرف‌ها باعث شده که بگویند ما در کانون مربیان، هم رای نیستیم. جمع افرادی که در اتحادیه حضور دارند، بالای ۲۰۰۰ سال تجربه را یدک می‌کشند و ما هم چنین پیشنهادی را دادیم و مورد موافقت اعضا قرار گرفت. با مدیران باشگاه‌ها هم صحبت کردیم و حالا اگر یک بازیکن کرونا بگیرد، تمامی هم تیمی هایش هم مبتلا می‌شوند.

 
رختکن‌ها، می‌توانند عامل ابتلای ۴۰ نفر به کرونا باشند

فریادشیران در توصیف امکانات و ساختار فوتبال ایران، اظهار داشت: رختکن یک فضای بسته است. همین رختکن‌ها می‌توانند عامل ابتلای ۴۰ نفر باشد. فقط بازیکنان که در برگزاری یک بازی نقش ندارند. پلیس و اعضای برگزار کننده بازی‌ها وجود دارد و در فوتبال نمی‌توانیم حرف از فاصله گذاری اجتماعی بزنیم. کافیست بازیکنان کنار یکدیگر نفس بکشند تا تعداد مبتلاها بیشتر شود. افرادی که به دنبال برگزاری بازی‌ها هستند، اصلا به فکر جان فوتبالیست‌ها و عزیزانشان نیستند. ما باید حافظ جان فوتبالیست‌ها و حتی تدارکات تیم‌ها باشیم.


ما هم از برگزار نشدن فوتبال ناراحتیم

وی افزود: ما که نباید خودمان را با آلمان مقایسه کنیم. شرایط ما کاملا با دیگر کشورها تفاوت دارد. این را هم بگویم که من نه استقلالی هستم و نه پرسپولیسی. بلکه فوتبالی هستیم و هواداران همه تیم‌ها را دوست داریم. از برگزار نشدن بازی‌ها هم خودمان ناراحتیم چرا که زندگی ما به فوتبال ارتباط دارد و افرادی که این بیانیه را صادر کرده اند، سال‌های سال بازیکن و مربی تیم ملی بوده اند و چنین تصمیمی را اعلام کردند. خوشبختانه پیشنهاد من مورد موافقت این اعضا قرار گرفت و امیدوارم بازی‌ها همین جا قطع شود و تکلیف هم مشخص شود.


افرادی که به دنبال برگزاری بازی‌ها هستند، باید پاسخگو باشند

او درمورد تعیین تکلیف تیم‌های حاضر در لیگ‌های ایران بیان کرد: می‌شود ۲ تیم را به لیگ برتر اضافه کرد. همین روند را برای لیگ‌های پایین‌تر تکرار کنیم و صورت مسئله حل می‌شود. بازیکنان هم قرارداد بسته اند و با این اوضاع ضرر می‌کنند، اما باید بدانیم که حفظ جان بازیکنان از همه چیز مهم‌تر است. اصلا به جام جهانی هم نرویم. چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ آیا مبتلا شدن و درنهایت مرگ یک فوتبالیست، باعث می‌شود که یک نفر مسئولیت برگزاری بازی‌ها را قبول کند؟ افرادی که به دنبال برگزاری بازی‌ها هستند باید پاسخگو باشند و در نهایت همه باید تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم. هر چند که من فکر نمی‌کنم آن‌ها حاضر به برگزاری بازی‌ها باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس