کفاشیان: خدا کمک کرد محروم شدم!/ ممنوعیت جذب خارجی‌ها خلاف است

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال معتقد است محرومیت او در سال ۹۷ و نقش نداشتن در قرارداد مارک ویلموتس و در نتیجه احضار نشدن به نهادهای بازرسی کمک خدا بوده است.

به گزارش مشرق، علی کفاشیان درباره سکوت فیفا نسبت به پیش‌نویس اساسنامه اصلاحی فدراسیون فوتبال و طولانی شدن پروسه تایید اساسنامه و برگزاری انتخابات گفت: من مدت‌ها پیش گفتم به فیفا نامه بزنید و نظرشان را پرسید اما در فدراسیون می‌گویند چند روز دیگر جواب فیفا می‌آید.

* من فقط دعاگو هستم

او در واکنش به این که نامه‌نگاری با فیفا کار غیرممکنی نیست و جزو حقوق اولیه این فدراسیون است که به نهاد بالادستی خود برای این قبیل مسائل نامه‌ بنویسد، گفت: شاید هم نامه فرستادند اما نمی‌خواهند ما بدانیم اما با اطمینان می گویند مشکلی ندارد. با این حال من می‌گویم حداقل نامه بزنید تکلیف را بدانیم. ما از این به بعد دعاگو هستیم، کاری از دستمان بر نمی‌آید.

* با این شرایط تا پایان سال انتخابات برگزار نمی‌شود

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که با این وضعیت انتخابات چه زمانی برگزار خواهد شد؟ اظهار کرد: به همین منوال پیش برویم، تا پایان سال هم انتخابات برگزار نمی‌شود. بدترین حالت برای فدراسیون بلاتکلیفی است که به فوتبال هم لطمه می‌زند.

کفاشیان درباره تحقیق سازمان بازرسی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از قرارداد مارک ویلموتس و احضار مدیران وقت فدراسیون در این پرونده گفت: من جایی نرفتم چون در این قضیه تبرئه شدم. با توجه به محرومیتم از فوتبال، در آن دوران در فدراسیون فوتبال نبودم و در هیچ جلسه‌ای نرفتم. اگر محروم نمی‌شدم شاید وضعیت بهتر می‌شد اما محروم بودم و الان هم نقشی در این مسائل ندارم.

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در واکنش به این که آیا او حاضر به امضای قرارداد ویلموتس می‌شد؟ گفت: من به این موضوع اعتقاد ندارم. وظیفه هیات رییسه تایید نظر کمیته فنی است اما آن‌ها از جزییات حقوقی قرارداد خبر ندارند. این موضوع مربوط به بخش حقوقی است. الان هم اعضای هیات رییسه مدعی هستند که آن‌ها با جذب مربی موافق بودند اما در جریان جزییات قرارداد نبودند.

او در پاسخ به این سوال که آیا هیات رییسه نمی‌تواند درباره مبلغ قرارداد اظهارنظر کند؟ گفت: این موضوع جزو وظایف شان است. مثلا می‌گویند فلان مربی با این مبلغ مورد تایید است اما جزییات قرارداد را نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید:

تشکیل جلسه هیات رئیسه فدراسیون برای نامه جدید فیفا +عکس

* به خاطر محرمانه بودن، ممکن بود من هم قرارداد ویلموتس را امضاء کنم

کفاشیان درباره این که شانس آورده در آن مقطع محروم شده چرا که در غیر این صورت ممکن بود او هم قرارداد را بدون اطلاع از مفاد آن امضا کند، تصریح کرد: با توجه به محرمانه بودن قرارداد و راهی که فدراسیون می رفت، ممکن بود من هم امضاء کنم اما در آن دوران محروم بودم و الان هم کاره‌ای نیستم.

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال درباره حساسیت فیفا به اتفاقات اخیر در پرونده ویلموتس و احضار برخی از مدیران این فدراسیون به نهادهای بازرسی گفت: بالاخره آن‌ها از طریق رسانه‌ها در جریان این موضوعات قرار گرفتند و ممکن است خطرناک باشد. بالاخره در جاهایی دولت نباید ورود کند. یک سری مسائل هم وجود دارد که نهادهای دولتی می‌توانند ورود کنند. دقیقا نمی‌دانم منظور فیفا چیست.

او درباره جلسه اخیر هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره این موضوع گفت: با توجه به زمان کوتاه باقی مانده, دو هفته از فیفا مهلت گرفتیم تا پاسخ مناسبی برای آن‌ها ارسال شود اما نمی‌دانم چه پاسخی می‌فرستند. من تاکید کردم که باید نظرات مختلف را دریافت کنیم و به فیفا اطلاع دهیم.

* از نفس کشیدن هم محروم شده بودم

کفاشیان در واکنش به این که محرومیت در سال ۹۷ به نفعش تمام شده و الان خوشحال است چرا که نقشی در پرونده ویلموتس و همین‌طور بدهی به شستا ندارد، اذعان کرد: بله من در آن دوران از هر فعالیت فوتبالی حتی نفش کشیدن هم محروم بودم. واقعا خدا به من کمک کرد. که محروم شدم!

* ممنوعیت جذب خارجی‌ها خلاف قوانین حرفه‌ای است

نایب رییس اول فدراسیون درباره قانون ممنوعیت ورود بازیکنان و مربیان خارجی که اخیرا توسط هیات رییسه فدراسیون فوتبال تصویب شد اظهار کرد: من در این جلسه غایب بودم اما به اعتقاد من این محدودیت خلاف حرفه‌ای‌گری است. نمی‌دانم چه استدلالی برای تصویب این موضوع داشتند.

* تیم‌های ایرانی ضعیف می‌شوند

وی ادامه داد: البته در جاهایی به نفع ما است. بالاخره بازیکنان خارجی گران تمام می‌شوند و به ریال هم حقوق نمی‌گیرند اما از نظر آیین‌نامه فوتبال حرفه‌ای تخلف است که جذب بازیکن و مربی خارجی را ممنوع کنیم. از طرفی تیم‌های‌مان هم ضعیف می‌شوند.

کفاشیان تاکید کرد: باید از باشگاه‌ها برای پرداخت حقوق بازیکنان و مربیان خارجی تضمین گرفته شود که می‌توانند پول خارجی‌ها را بدهند. یا تیم‌های وابسته به دولت از طریق مدیران ارشد خود از جذب بازیکن ممنوع شوند نه این که برای همه یک نسخه بنویسیم. تیم‌های خصوصی خودشان در این باره تصمیم بگیرند. ممنوعیت جذب خارجی‌ها با فوتبال حرفه‌ای مغایرت دارد.

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال درباره راهیابی ایران، قطر، هند، ازبکستان و عربستان به جمع نامزدهای نهایی میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ گفت: ما در گذشته هم برای این رویداد میزبان شده بودیم و به جمع دو کشور نهایی راه یافتیم. ما و امارات برای میزبانی ۲۰۱۹ مانده بودیم. ایران از نظر استادیوم و هوادار مشکلی نداشت اما امارات گفت به تمام کشورهای جهان پرواز مستقیم دارد، هتل‌ها رایگان هستند و اسپانسر هم می‌آورد. در نتیجه ما ۱۰ امتیاز گرفتیم، امارات ۱۰۰ امتیاز! الان هم نگاه می‌کنند که کدام کشور شرایط میزبانی بهتری فراهم می‌کند و به سایر مسائل کاری ندارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    5 0
    ب خلاف وجود تو در ورزش است
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    7 0
    امثال تو حیارا خورده اید و شرم را قی کرده اید - کشور قانون دارد مجازات دارد.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    4 0
    البته خلاف منافع شماست راه بچاپ بچاپ شما را میبندد
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    6 0
    اینکه تخلف کنی و محروم بشی کمک ...... استغفرالله چقدر خوبه آدم حرف دهنشو بفهمه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس