کد خبر 1114205
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
حاجی میرزایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس کشور در تمام مناطق از ۱۵ شهریور دایر است.

به گزارش مشرق، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار کرد: ما دو اولویت بسیار مهم داریم که هر تصمیمی تحت این دو اولویت است که اولی، سلامت است و هیچ تصمیمی نخواهیم گرفت، مگر اینکه سلامت در آن لحاظ شود و اولویت دوم، تداوم آموزش است.

بیشتر بخوانید:

آمادگی متروی تهران برای آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹

وی ادامه داد: تجربیات دنیا را هم در این خصوص بررسی می‌کنیم؛ مدارس برخی کشورها از جمله مدارس کشورهای اروپا و آسیای جنوب شرقی از یک هفته قبل باز شده است و هیچ آموزشی هم جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود بنابراین اولویت آموزش حضوری، اصل است.

* تفاوت معناداری بین مناطق سفید، زرد و قرمز نیست/ همه مناطق پرخطر هستند

حاجی میرزایی اضافه کرد: عنوان شده است تفاوت معناداری بین وضعیت‌های مختلف سفید، زرد و قرمز نیست و می‌گویند حتی از وضعیت سفید بیشتر نگران هستیم چون عدم رعایت پروتکل‌ها موجب می‌شود این مناطق به سرعت تبدیل به منطقه زرد و قرمز شوند و بر همین اساس باید همه مناطق را مناطق پرخطر دانست و رعایت پروتکل‌ها را در نظر گرفت پس در تمام مناطق کشور، یک پروتکل رعایت شود.

ببینید:

فیلم/ دانش‌آموزان باید به مدرسه بروند یا نروند؟

وی به رعایت پروتکل سلامت در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: از جمله این موارد می‌توان به رعایت فاصله یک متر بین دانش‌آموزان در کلاس درس، عدم افزایش زمان کلاس درس بیشتر از ۳۵ دقیقه، توقف فعالیت‌های ورزشی و برنامه صبحگاهی مدارس، تفاوت در زمان تردد دانش‌آموزان به مدرسه، ضدعفونی مدارس و استفاده از ماسک توسط معلمان و دانش‌آموزان اشاره کرد؛ هر جا که بتوانیم این پروتکل ها را رعایت کنیم، کلاس‌ها را دایر خواهیم کرد.

* ۳۸ درصد مدارس بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز دارند

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت تراکم مدارس و تعداد دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: ۶۲ درصد مدارس دارای جمعیت کمتر از ۱۰۰ نفر و ۴۰ درصد مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش‌آموز هستند یعنی مانند شرایط عادی و روزهای طبیعی مدارس است و می‌توانند کلاس‌های درس را با رعایت پروتکل‌ها برگزار کنند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تصمیم‌گیری درباره حضور محصلان در مدارس

وی اضافه کرد: ۳۸ درصد مدارس بالای ۱۰۰ دانش‌آموز دارند که متناسب با متراژ مدرسه و کلاس به شورای مدرسه اختیار دادیم که دانش‌آموزان را گروه‌بندی کنند و بر اساس آن به مدرسه بیایند. 

* پیش‌بینی پروتکل‌های سخت‌گیرانه سلامت در آموزش و پرورش

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه بر این اساس همه مدارس را در ۱۵ شهریور باز می‌کنیم، گفت: مدارسی که امکان رعایت پروتکل هست، به شکل طبیعی هر روز دایر هستند و اگر کلاس پرجمعیت باشد، دو گروه می‌شوند که ۷، ۸ درصد کلاس‌ها خیلی پرجمعیت هستند و ممکن است سه گروه شوند. 

وی در پاسخ به این پرسش که «قبلا اعلام کردید که مدارس بر اساس سه سناریو است و چرا تغییر کرد»، گفت: نمی‌شود که هر خانواده‌ای هر روز بپرسد در چه شرایطی هستیم و آیا امروز فرزندمان را به مدرسه بفرستیم یا نفرستیم. البته ما هر هفته اوضاع را رصد می‌کنیم و پروتکل‌های سخت‌گیرانه را در آموزش و پرورش ایجاد کردیم و همه کادر ستادی قرار شد تک تک به مدارس سر بزنند. 

* فعالیت سرویس مدارس بر اساس پروتکل است/ «ضدعفونی» قبل و بعد از حضور دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت سرویس مدارس، اظهار کرد: خانواده‌ها از سرویس مدارس می‌توانند استفاده کنند که فعالیت سرویس مدارس بر اساس پروتکل است؛ به عنوان مثال قبل و بعد از حضور دانش‌آموزان باید ضدعفونی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    5 0
    سلام من به عنوان ولی دانش آموز به این آقا به سهم خودم اجازه نمیدم که مثل دولت تدبیر و امید تدبیر بهداشتی و تامین سلامت فرزندم را به خطر بندازه وامید به آینده خانواده و کشور رو هم نا امید کنه جناب وزیر شما مدیران که با ندانم کاری جلو حرف رسول ا... ( بچه های زیاد داشته باشید که من در قیامت به کثرت شما افتخار میکنم) تز غربی "فرزند کمتر زنگی بهتر " را حلوا حلوا کردید و نرخ تجدید نسل را به قهقرا بردید و اکنون تهدید کهنسالی و پیری جلو چشمان شماست... حالا همین فرزندانی و کودکانی که از آب و گل درآمده اند رو هم می خواهید با این ندانم کاری به کام مرگ بکشانید ترسم از روزی است که مثل رئیس دولتتون بگید ما همچون حرفی نزدیم آدم باید احمق باشد که در دوران کرونا بچه ها رو که به سختی در خانه کنترل می شوند رو به مدرسه بفرستد و جانشان را در مخاطره ای که رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر عباس آقازاده دارد با فریاد هشدارش را می دهد قرار دهد.باز هم وجدان ایشان! اقتصادمان را که آباد کردید ، سانتریفیوژها هم که فرت و فرت می چرخند . لطفا جان فرزندانمان را دیگر معامله نکنید واقعا که هر دم از این باغ دولت تدبیر بری می رسد .
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      0 0
      احسنت بر شما خیلی زیبا گفتی و دقیق. وزیر بره نوه های خودش و بفرسته مدرسه . چرا حسن بنفش نمیره هیچ جا؟ مگه مردم بچشون از اب گرفتن مردم خون دل خوردن تا بچه بزرگ کردن. تصمیمات به درد عمت میخوره وزیر دو زاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس