هوآ چون‌یینگ

سخنگوی وزارت خارجه چین از تلاش غیرقانونی آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه انتقاد و تاکید کرد که واشنگتن قصد دزدی از شورای امنیت را دارد.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای وزارت خارجه چین، هوا چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین طی کنفرانس خبری خود در روز چهارشنبه به موضوع توافق هسته‌ای ایران و برجام پرداخت و تاکید کرد که چین و طرف اروپایی در مورد تلاش برای حمایت از برجام در ارتباط نزدیکی بوده‌اند.

او به نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام اشاره کرده و گفت: «اخیرا طرف‌های برجام از جمله چین، روسیه، ایران، فرانسه، آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا نشست مشترکی را درباره برجام برگزار کردند».

بیشتر بخوانید:

پکن گزارش پنتاگون درباره ارتش چین را محکوم کرد

واکنش چین به ادعای جدید آمریکا درباره کلاهک‌های اتمی

سخنگوی وزارت خارجه چین از اقدامات یک‌جانبه واشنگتن انتقاد و تاکید کرد: «آمریکا می‌خواهد شورای امنیت را بدزدد و اقدامات غیرقانونی علیه ایران انجام دهد».

چونیینگ در ادامه در خصوص نتایج این نشست، خاطرنشان کرد: «نشست اخیر پیامی صریح برای حمایت از برجام و اقتدار شورای امنیت ارسال می‌کند. همه شرکت کنندگان در جلسه تأکید کردند که وقتی ایالات متحده به طور یکجانبه خروج از برجام را اعلام کرد، حق ندارد تا به عنوان یک کشور شرکت کننده در برجام مکانیسم ماشه را فعال کند. همه طرف‌ها مجددا تاکید کردند که بحث در مورد اجرای توافق را در چارچوب کمیسیون مشترک ادامه خواهند داد و از توافق حاصل شده در مورد موضوع اجرای پادمان‌ها بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران استقبال کردند».

دیپلمات چینی در این نشست اظهار کرد که آمریکا به تعهدات قانونی بین‌المللی خود پشت کرده است و به طور یک‌جانبه از برجام خارج شده و قصد دارد تا تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی علیه ایران را بازگرداند.

آمریکا پس از آنکه شکست سنگینی را در جریان درخواست برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت متحمل شد، اکنون قصد دارد تا با فعال‌سازی مکانیسم ماشه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را به جایگاه قبلی خود بازگرداند. شورای امنیت تاکید کرده که اقدام آمریکا غیرقانونی است و اساسا این اتفاق رخ نخواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ش. AE ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    یواش یواش دارید یاد میگیرید با این دولتمردان نژاد پرست آمریکا چه جوری باید صحبت کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس