پرچم نمایه چین و آمریکا

وزارت خارجه چین از اعمال محدودیت‌های متقابل برای کارمندان سفارت آمریکا در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه چین اعلام کرد محدودیت‌های متقابلی را در خصوص کارمندان سفارت‌ آمریکا در این کشور اعمال خواهد کرد.

وزارت خارجه چین روز جمعه اعلام کرد در پاسخ به اقدامات مشابه واشنگتن، محدودیت‌هایی را برای کارکنان سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ اعمال کرده است. با این حال در بیانیه وزارت خارجه از اشاره دقیق به اقدامات مذکور علیه کارمندان سفارت خانه‌های آمریکا در این کشور خودداری شد.

بیشتر بخوانید:

بی‌توجهی شرکت‌های آمریکایی به تهدید ترامپ علیه چین

افشاگری مقام آمریکایی درباره توطئه کاخ‌سفید علیه چین و ایران

هفته گذشته دولت واشنگتن اعلام کرد دیپلمات‌های ارشد چین پیش از بازدید از دانشگاه‌ها و یا برگزاری رویدادهای فرهنگی مستلزم اخذ مجوز از وزارت خارجه آمریکا هستند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در همین راستا اعلام کرد دیپلمات‌های ارشد چینی در ایالات متحده قبل از بازدید از دانشگاه ها، ملاقات با مقامات محلی و میزبانی رویدادهای فرهنگی با بیش از ۵۰ نفر در خارج از محدوده دیپلماتیک خود، نیاز به تأیید وزارت امور خارجه دارند.

در ماه می (اردیبهشت)، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، یک اعلامیه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن ورود دانشجویان و محققان تحصیلات تکمیلی چینی را از اول ماه ژوئیه به بعد منع می‌کرد. بر اساس این سند که مدت نامشخصی دارد، این اقدام کسانی را هدف قرار می‌دهد که «استراتژی صنعت همجوشی نظامی و غیرنظامی» چین را اجرا و یا از آن حمایت می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس