علی مطهری نمایه

نماینده رد صلاحیت‌شده مجلس دهم می‌گوید هر دولتی غیر از دولت روحانی الان مستقر بود وضع همین بود و اگر کسی بگوید من بودم غوغا می‌کردم، دروغ می‌گوید.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

علی مطهری به ایرنا گفته است: واقعیت این است که در شرایط بسیار سختی هستیم و در ۴۱ سال گذشته در چنین شرایطی نبودیم. تحریم‌های امروز قابل قیاس با تحریم‌های سال ۹۰ و ۹۱ نیست. هر دولتی باشد وضعیت همین است. هر کسی ادعا کند اگر من بودم غوغا می‌کردم دروغ می‌گوید.

وی افزود: عملکرد دولت به نظر من در مجموع متوسط بوده و نمی‌توان در این شرایط سخت بگوییم ضعیف عمل کرده است. در این شرایط سخت با اقبال بدی که آقای روحانی داشته و حوادث غیرمترقبه مثل سیل، زلزله، پدیده ترامپ و شیوع کرونا اداره کشور بسیار سخت بوده است. همین که دولت توانست سر پا بایستد و کشور به فروپاشی نرسید واقعا هنر بزرگی کرده است. ما باید منصف باشیم. افرادی که انتقاد می‌کنند معمولا در پیدایش این وضعیت نقش داشته‌اند.

وی همچنین گفت: بعد از برجام اگر کشور یکپارچه بود و به دنبال این می‌بودیم که از مواهب آن استفاده کنیم و عده‌ای برای انهدام آن تلاش نمی‌کردند به این وضعیت نمی‌رسیدیم. بعد از امضای برجام برخی در درون حکومت راغب بودند که این توافق اجرا نشود و به هم بخورد. در واقع با اسرائیل و عربستان و ترامپ هم‌نظر و ناخواسته همکار بودند.

علی مطهری همچنین مدعی شد: اکثریت مجلس دهم اصولگرا بودند. اگر بنا باشد وکیل‌الدوله باشند خود آنها بودند. فراکسیون امید با حدود ۱۰۰ نفر تشکیل شد. اگر آن مجلس اصلاح طلب بود لاریجانی رئیس نمی‌شد. پس اینکه می‌گویند نمایندگان مجلس دهم وکیل‌الدوله بودند درست نیست، اکثر آنها مخالف دولت بودند.

این اظهارات آقای علی مطهری از جهات مختلف سوال‌برانگیز و مردود است. نخست اینکه حامیان دوآتشه برجام باید پاسخ دهند چرا با وعده لغو همه تحریم‌ها- در ازای واگذاری امتیازات گسترده هسته‌ای- کشور را به نقطه‌ای رساندند که به ادعای ایشان تحریم‌ها افزون‌تر از قبل برگشت؟ و چرا با سهل‌اندیشی و غرور آمیخته به جهل، سر سوزنی برای بازگشت تعهدات ایران در صورت بازگشت تحریم‌ها یا گرفتن ضمانت از طرف بدعهد غربی، تدبیر نکردند؟

ثانیا رفتار مدیریت برجام‌زده چه نوع انحرافاتی داشت که به آمریکا و اروپا جرئت زیر پا گذاشتن توافق را داد؟ چرا تحریم‌ها در همان دولت اوباما- که رئیس دولت مدعی اعتدال او را بسیار مؤدب می‌نامید- حداکثری شد، تحریم‌های ویزایی برگشت و زیرساخت تحریم‌های حداکثری بنا نهاده شد، بی‌آنکه اعتراض جدی و مؤثر از دولت یا حامیان آنها در مجلس دیده شود؟

سوم؛ «اگر ما سر کار بیاییم، غوغا می‌کنیم»، اتفاقاً وعده ائتلاف مدعی اعتدال و اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس دهم بود که آقای علی مطهری ریزه‌خوار آنهاست. اما او به دلیل همین انفعال و ریزه‌خواری، هرگز نتوانست به سران ائتلاف بگوید حضرات وعده دروغ و بی‌سرانجام به مردم ندهید.

چهارم؛ چرا قبل از برجام و با وجود تحریم‌های فلج کننده، کشور می‌توانست پنج شش برابر وضعیت فعلی نفت بفروشد و درآمدی به مراتب بیشتر داشته باشد. اما اکنون با وجود برجام، عمده مبادلات اقتصادی و مالی قفل شده است؟ وکیل‌الدوله‌های هم‌فراکسیون آقای مطهری که تنها کارشان عکس یادگاری شرم‌آور با خانم موگرینی یا سفرهای تفریحی به اروپا بود، چرا یک بار گریبان اروپا را در این باره نگرفتند؟!

چهارم، وعده دولت و نمایندگان همسو در مجلس نهم و دهم، رونق اقتصادی در حد بی‌نیاز کردن مردم از یارانه بود یا به قول آقای مطهری «سرپا ماندن دولت»؟! جالب این که همان مجلس دهم که اکثریت ائتلافی آن برای چهار پنج سال با آقای روحانی و دولتش همراهی مطلق کرده بودند، ناچار به سؤال از روحانی شده و اعلام کردند از چهار پاسخ وی به ۵ سؤال قانع نشدند.

پنجم؛ برجام را منتقدان به هم زدند یا وکیل‌الدوله‌هایی که همراه با دولت، به اجرای توافق به هر قیمت تن دادند و با اظهارات سخیف خود، به آمریکا و اروپا جرأت دادند تا تعهدات خود را زیرپا بگذارند؟

ششم؛ اظهارات آقای مطهری درباره نقش آقای لاریجانی، تحریف علنی واقعیت‌هاست. او بهتر از هر کس می‌داند که اصلاح‌طلبان- امثال کرباسچی- معتقد به یارگیری و سربازگیری از میان طیف مدعی «اصولگرایی معتدل» بودند و در همین مسیر، از امثال لاریجانی و مطهری برای تصویب برجام و هموار کردن مسیر حرکت دولت برجام استفاده کردند. مطهری بهتر از هر کس واقف است که به اسم اصولگرایی و با سهمیه احمدی‌نژاد به مجلس رفت اما در انتخابات مجلس دهم جزء ائتلاف موسوم به امید شد. در وکیل‌الدولگی طیف اکثریت مجلس دهم همین بس که هر بار وزیر بی‌کفایت راه و شهرسازی استیضاح شد، با رأی بیشتری او را که عامل پنج برابر شدن قیمت مسکن بود، ابقا کردند. یا وزیر صمت در معرض استیضاح قرار گرفت اما با پیشدستی رئیس‌جمهور به عنوان گزینه وزارت رفاه به مجلس معرفی شد و اکثریت مجلس هم او را برای وزارت تأیید کرد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    78 1
    لعنت خدا بر سرمایه های اسراییل در ایران
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      51 1
      صدبار لعنت!
    • گمنام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      28 1
      کی میگه ماست من ترشه///سوال اینجاست توی این 40 سال ما همیشه تحریم بودیم و همیشه به هر ترفندی بوده اوضاع رو سران مملکتی درست میکردن امریکا هم عاشق چش و ابروی ما نیست و نبوده و نخواهد بود حتما تمام جونشو میده تا ملتو ب زانو بشونه باید سران مملکتی این اوضاع رو پیش بینی میکردن نه الان که افتادن تو چاه دنبال بهانه جویی باشن عمر من جوون هم با این شرایط بد داره تباه میشه متاسفم
    • محسن121 IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      13 0
      آقای مطهری طالع بینی هم بلدی؟
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      0 6
      با فحش و لعنت مشکل کسی حل نمیشه با مقصر قراردادن هم همینطور خودمون رو اصلاح کنیم دست از خوردن حق الناس برداریم
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      4 0
      مطهری تو امثالت با برجام 20 دقیقه ای تون این مملکت رو به 200 سال قبل برگردوندید
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    36 0
    علی مطهری........ ابن الوقتی که افکارش می باید از تذبذب به ثبات رسیده و تطهیر شود،
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      34 0
      ما فقط می گوییم مرگ بر منافق!!!!!!!!!!
  • محمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    37 0
    آیت الله شهید مطهری می فرماید شمر زمان حاضر را دریابید شمرامروز شارون است یعنی اسرائیل وآمریکا .آقای مطهری حیف نیست که توبلندگوی شیاطین باشی حد اقل آبروی خودرا حفظ کن وبه احترام پدرت حرف نزن والا مردم می دانند توچکاره ای الان نوکر شیطان هستی وحرفهایت قلب اسلام را بدرد می آورد .مگر شما برجام را در 20 دقیقه امضانکردید واین بدبختیها مگر نتیجه برجام شما نیست؟ پس دهن ببند وحرف نزن !
    • گمنام PL ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      0 10
      یکبار هم بگیم مرگ بر کیهان
  • تمشکال IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    8 1
    گاهی بعضی اظهار و نظرها برای راضی کردن خودمان است نه تنها چیزی را تغییر نمی دهد بلکه ادامه جریان سازیهای مسبوق السابقه است
  • ali IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    21 0
    اقای مطهری عزیز همه میدونند که مملکت در زمان سختی قرار گرفته اما صحبت اینجاست که شما مدام داد میزدید اینکه مردم دارند سختی می کشند به خاطر ضعف مدیریتی دولت نهم و دهمه و ما می تونیم با مدیریت درست از این وضع سخت عبور کنیم.مگه نمی گفتید چطور شد الان مدیریت درست شما هم کارساز نیست.تا بالای گود بودید می گفتید ما می تونیمف وقتی وارد گود شدید و خرابترش کردید می فرمایید هرکس غیر از ما بود خرابترش می کرد.اگر شما امیدتان به انور مرزها نبود و قدرت مردم را قبول داشتید نه قدرت بیگانگان را الان امریکا با اینکه خودش هزار و یک مشکل دارد برای ما شاخ و شونه نمی کشید علی اقا.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    24 0
    اه چند ماهی نمی دیدیمش راحت بودیم
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    3 0
    توجه نکنید. امروز خوشحال که این نوشته راجع او اینجا ثبت شده....
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 8
    تمایل و گرایش اصولگرایان به اصلاحات و اصلاح طلبی امثال مطهری لاریجانی و .... نشان از درک و شعور سیاسی و توجه به آراء و نظر اکثریت جامعه دارد
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      5 1
      لابد تمایل و پرایش مردم کوفه به ابن زیاد هم نشانه گرایش آنها به بنی امیه بود
    • تک سوار DE ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      7 0
      اخ اخ صحبت از اکثریت کردی و منو یاد سال ۸۸ انداختی. پس قبول دارید فتنه گران بی شعور هستن! ضمنا شعور شما رو در جاده های شمال زیاد دیدیدم.
  • مهرداد IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    8 0
    یاد حضرت نوح ع و پسرش افتادم. بسی افسوس حیف از ان پدر و این پسر
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    7 0
    ننگ برجام ...
  • مختار IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    3 0
    مواضع و اطهار نظر آقای مطهری دیگه برای همه واضح و روشن هست مردم بخاطر ناکارآمدی اینها دیگه بهشون رای ندادند و طردشون کردند والا خیلی پررویی می خواد که دوباره میان و افاضات می کنن در طول انقلاب به اندازه همین ۸سال اینها نه مردم و نه انقلاب این همه ضربه و صدمه ندیدند دلار چندین برابر شد سکه چندین برابر شد مسکن چندین برابر شد خودرو چندین برابر شد تورم خدا که لازم به توضیح ندارد بیکاری و تعطیلی کارخانه ها و تولید بی توجهی به تعامل بهتر و بیستر با همسایگان اشتغال و ازدواج جوانان در بدترین شرایط بعد از انقلاب حمایت از محرومان و مستضعفان در پایین ترین حد خود نظارت دولت و مجلس بر امور اجرایی کشور صفر اختلاس در این دوره بیشترین تعداد و مبلغ را دارد دیگه‌واقعا‌معلوم نیست آقای مطهری داره‌از چی دفاع می کنه الله اعلم...
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 5
    گرچه از دولت بنفش خوشم نمیاد ولی باید منصف بود.حق با مطهریه،قبل از برجام ایران با مجوز آمریکا می تونست۵۰۰ هزار بشکه نفت بفروشه در واقع کشورها مجاز به خرید بودند و این ربطی به توانایی یا عدم توانایی فروش ندارد. ضمن اینکه طبق برجام قرار بود که فقط تحریمهای هسته ای لغو بشه و نه تمام تحریمها.اینکه دولت ترامپ تمام قوانین بین المللی رو زیر پا می گذاره و از قراروادهای و نهادهای بین المللی خارج میشه و دشمنی ایدوئولوژیک با ایران داره، مسئولیتش با اینها نیست.
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      0 0
      قبل از برجام ایران در عمل 1.5 میلیون بشکه نفت صد دلاری می فروخت در همان خرداد 92 و پولش را هم نقدا وصول می کرد
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    4 1
    فی قلبه مرض
  • شهروز خلیلی RO ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 4
    در کشور عزیزمون ایران اصولگرایان موقعی که در راس امور هستند هیچی برای گفتن ندارن و موقعی هم که بیرون گود میمونن با اهرمهای فشاری که دارن نمیذارن کسی کاری انجام بده
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      0 0
      چه جالب! ای کاش اصولگرایان توانسته بودند جلوی کار کردن شما را بگیرند. کارهایی مثل حذف کارت سوخت، حذف ایران کد و شبنم، انحلال مرکز مبادلات ارزی، ماجرای سبد کالا، تعطیل کردن مسکن مهر، بتن ریختن در رآکتور اراک، انهدام 24 هزار سانتریفیوژ، انفجار پی در پی ماهواره ها، دلار 4200 تومانی و...
    • ناشناس IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 0
      دقیقااااا
  • س ز IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 0
    میگن چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ آید علی مطهری روزگاری با شدیدترین ادبیات اصلاح طلبا رو می کوبید بعد که دید باد اونوری می وزه همراه کاظم جلالی با کسانی ائتلاف کرد که روزی اونا رو مستحق اعدام می دونستن بعد هم برجام رو با کمک لاریجانی و دولت گذاشتن تو کاسه مردم خودش در تمام مدت سال 92 تا 98 وکیل الدوله تمام عیاری بود که نمونه اش حتی وقتی روابطش با احمدی نژاد خوب هم بود دیده نشد
  • حامد IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    اقای مطهری شما چه سمتی دارید که احضار نظر می کنید چند سال مزخرف گفتی دیگه بتمرگ خونه ات کارتون تماشا کن احضار نظر که هیچ بلکه مداخله می کنید تو هم کم نخوردی
  • ابی قائدی IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    اقای مطهری مثل اینکه مملکت ما با افعانستان و کشورهای فقیر اشتباه گرفتی مملکت ما سر تاپاش گنج با این جمعیت کم بعد مگه در زمان احمدی نزاد بدترین تحریمها نبودیم خودرو الان کوپنی شده ولی زمان احمدی نزاد شرکتهای خودرو سازی ناز مشتری میکردن با اینکه برجام کردین تو پاچه مملکت همچی به باد دادید تو نماینده مجلس بودی که مملکت به باد رفت
  • کورش مومن پور IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    آقای مطهری نقطه نظرات شما به عنوان فردی دلسوز یا ظاهرا دلسوز خالی از هجمه نفسانیات خشم و.. بازی در زمین گروه های مخالف نظام نیست. و همین اکنون که شما چنین حرفایی را میزنید دقیقا آب در آسیاب تفکرات لیبرالی فاسد و جهت گیری نادرست و ناجوانمردانه دشمنان ایران میریزید.شما جریان لایی زن گاهی رنگ اصول داری گاهی رنگ مصلح نمیگم خواسته بلکه ناخواسته نیروی دشمن در میان ملت هستید و هیچ فرقی بین شما و دیگرانی که تو نقدشان کردی وجود ندارد.
  • رضایی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    مرگ برکسانی که برجام ۲۰ دقیقه ای را تصویب کردند منجمله همین اقا وهمفکران منافقش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس