کد خبر 1112352
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
ترامپ نمایه

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در راستای حمایت‌هایش از سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی در این کشور، با نیروهای گارد ملی شهر کنوشا دیدار کند.

به گزارش مشرق، با ادامه یافتن اعتراضات در شهر «کنوشا» ایالت «ویسکانسین» آمریکا و اعزام ۱۲۰۰ نیروی گارد ملی برای سرکوب معترضان، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به این شهر سفر خواهد کرد.

به نوشته نشریه «پولیتیکو»، ترامپ روز شنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار درخصوص احتمال سفر به کنوشا گفت: «ممکن است [بروم]». اندکی بعد سخنگوی کاخ سفید تأیید کرد که ترامپ روز سه‌شنبه به این شهر سفر خواهد کرد و با نیروهای گارد ملی دیدار خواهد کرد.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکا از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز ادامه داشته است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در توییتی نوشت: «اگر شهردار بی‌کفایت پورتلند، تد ویلر، کنترل شهرش را در دست نگیرد و مانع آنارشیست‌ها، آشوبگرها، شورشی‌ها و غارتگران نشود و خطرات بزرگی برای مردم بی‌گناه ایجاد کند، ما وارد می‌شویم و اوضاع را به گونه‌ای که ۱۰۰ روز پیش باید به آن رسیدگی می‌شد، در دست می‌گیریم».

در حالی که اعتراضات ضد نژادپرستی و خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان همچنان در پورتلند ادامه داشت، روز دوشنبه هفته گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که در آن هنگامی که «جیکوب بلیک» جوان ۲۹ ساله غیرمسلح سیاهپوست آمریکایی به سمت خودروی خود در حال حرکت بود، دو افسر پلیس او را دنبال می‌کنند و به محض آنکه درب خودرو را باز می‌کند، یکی از افسران پلیس شروع به تیراندازی به وی می‌کند. این شهروند سیاه‌پوست آمریکایی نیز بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست داد تا شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین به صحنه دور تازه اعتراضات تبدیل شود.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز»، پلیس شهر کنوشا اخیراً حتی ۹ فرد داوطلب را که میان معترضان مواد خوراکی تقسیم می‌کردند مورد بازداشت قرار داده است.

مدیر این گروه هرگونه تلاش اعضایش برای به خشونت کشیدن اعتراضات را رد کرده و گفت: «ما فقط می‌خواهیم به مردم غذا برسانیم. ما از هر اعتراضی حمایت می‌کنیم».

از سوی دیگر پلیس کنوشا می‌گوید پلاک خودروهای این افراد مربوط به این ایالت نبوده و آن‌ها مرتکب تخلف شده‌اند. همچنین مدعی شد از داخل این خودروها کلاه ایمنی و ماسک ضد گاز و مواد آتش‌زا پیدا کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس