کد خبر 1112058
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی توییتری، مخالفینی را که طی ماه‌های اخیر در انتقاد از سیاست‌های نژادپرستانه دولت وی، خیابان‌های پورتلند - بزرگترین شهر ایالت اورگن- را صحنه اعتراضات خود کرده‌اند؛ دزد و غارتگر خطاب و تهدید کرد که خودش به خدمت آنها می‌رسد!

وی در این پیام نوشت: چنانچه «تید ویلر» شهردار نالایق پورتلند، کنترل شهرش را به دست نگیرد و آنارشیست‌ها، آشوبگران، شورشی‌ها و غارتگران را متوقف نکند؛ خودمان دست به کار می‌شویم و آنچه را که باید ۱۰۰ روز پیش انجام می‌شد؛ انجام می‌دهیم.

پ.ن: شهردار پورتلند هم طی بیانیه‌ای آتشین، خطاب به ترامپ که تهدید کرده برای سرکوب معترضان پورتلندی به گارد ملی متوسل خواهد شد؛ گفت: لطفاً دخالت نکن چراکه ما هیچکدام از سیاست‌های تفرقه‌انگیز تو را نمی‌خواهیم.

تظاهرات ضدنژادپرستی در اقصی نقاط آمریکا از اواخر ماه میلادی می در واکنش به قتل جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس ایالت مینه‌سوتا آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

دیروز جمعه نیز، دهها هزار نفر از مردم آمریکا با برگزاری یک گردهمایی اعتراضی در شهر واشنگتن دی. سی، خواستار اجرای اصلاحات در قوانین کیفری و حقوق رأی دهی شدند.

اعتراض‌های روز جمعه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ و پیش بینی یک رکورد جدید در رأی گیری پستی صورت می گیرد؛ رأی گیری که به دلیل خودداری دولت ترامپ از تخصیص بودجه مالی به بخش خدمات پستی ممکن است با اختلال روبرو شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    8 0
    واقعا ادنگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس