کد خبر 1111692
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
عبدالله عبدالله

رییس شورای مصالحه ملی افغانستان در سخنانی از برگزاری مذاکرات صلح دولت با طالبان در هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، «عبدالله عبدالله» رییس شورای مصالحه ملی افغانستان امروز پنجشنبه (۶ شهریور) از برگزاری گفت‌وگوهای دولت با طالبان در هفته آینده خبر داد.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد اشرف‌غنی به طالبان برای مشارکت در قدرت

عبدالله که امروز برای بازدید از آسیب‌دیدگان سیل اخیر، گفت‌وگو با مسوولان محلی و ارزیابی کمک‌رسانی، به شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان رفته، گفت که به احتمال زیاد، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی هفته‌ آینده آغاز خواهد شد.

وی همچنین در مراسم رونمایی «نظرسنجی صلح مردم افغانستان» در کابل افزود که تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان برای آغاز مذاکرات آمادگی کامل دارد.

رییس شورای مصالحه ملی افغانستان همچنین گفت که فهرست کابینه نهایی شده و هفته آینده اعلام می‌شود.

از سوی دیگر «فریدون خوزون» سخنگوی شورای مصالحه ملی افغانستان نیز در توئیتی تأیید کرد که مذاکرات صلح از هفته آینده آغاز می‌شود.

این اظهارات عبدالله پس از آن صورت می‌گیرد که یک هیئت طالبان چند روز پیش به اسلام آباد سفر کرد و با شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین روز گذشته «عمران خان» نخست وزیر پاکستان با «عبدالله عبدالله» رییس شورای مصالحه ملی افغانستان گفت‌وگوی تلفنی داشت.

نخست وزیر پاکستان در این گفت‌وگوی تلفنی با اعلام حمایت کشورش از تلاش‌های صلح، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بین‌الافغانی هرچه سریع‌تر آغاز گردد.

عمران خان تاکید کرد که صلح و ثبات در افغانستان به معنای صلح و ثبات در پاکستان و آغاز همکاری‌های موثرتر مشترک منطقه‌ای می‌باشد.

همچنین عبدالله در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد که یک فرصت استثنایی برای صلح در افغانستان فراهم شده و باید از این فرصت برای دست‌یافتن به صلح استفاده کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس