کد خبر 1086491
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
مرگبارترین هفته طی 19 سال گذشته در افغانستان؛ 291 نظامی کشته شدند

شورای امنیت ملی افغانستان با بیان اینکه هفته گذشته مرگبارترین هفته طی ۱۹ سال گذشته برای نظامیان افغان بود، اعلام کرد که ۲۹۱ نظامی این کشور در حملات طالبان در ۷ روز گذشته کشته شدند.

به گزارش مشرق، شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد طی هفته گذشته ۲۹۱ نظامی این کشور در حملات طالبان کشته شدند.

«جاوید فیصل» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان با اعلام این خبر گفت: هفته گذشته مرگبارترین هفته برای نظامیان افغان طی ۱۹ سال گذشته بود.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: طالبان در هفته گذشته ۴۲۲ حمله در ۳۲ ولایت افغانستان انجام داد که ۲۹۱ نظامی در این حملات کشته و ۵۵۰ تن دیگر نیز زخمی شدند. 

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان تصریح کرد: طالبان به کاهش خشونت متعهد نبوده و رفتار آنها در میدان جنگ با گفتار آنها برای صلح تناقض دارد.

روز گذشته نیز شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده بود که تنها در یک هفته گذشته ۴۲ غیرنظامی از سوی طالبان کشته شده‌اند.

این در حالی است که براساس توافقنامه صلح آمریکا و طالبان این گروه باید خشونت را در بخش‌های مختلف این کشور برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی کاهش دهد، اما طی هفته های گذشته طالبان حملات خود را در ولایت‌های مختلف افغانستان افزایش داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    4 3
    مردم افغانستان غیرت و شجاعت و رو از ما ایرانی ها یاد بگیرند که به جای پناهنده شدند به کشورهای دیگر 8سال جنگیدیم و دشمن رو نابود کردیم.با فرار کردن هیچ کشوری آباد نمیشه
    • پاپک آذری iran IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
      0 0
      درود بر شما بهترین نصیحت همین نکته مهم و ارزشمند ، ایرانیان هشت سال تمام به تنهایی در برابر یک جهان ایستادگی و مبارزه کردند، جنگ ایران و عراق نبود، انصافا" جنگ ایران و جهان بود ! ایران بطرف ... جهان یکطرف ! ایرانیان مقاومت کردند، جنگیدن هرگز فرار نکردند مهاجرت کنند به کشورهای دیگر ... پاینده باشی میهنم ایران
  • مرتضی IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    3 1
    بدبخت جنگ داخلی با جنگ با یه کشور دیگه خیلی فرق میکنه یه سال جنگ داخلی ده برابر جنگ های دیگه خسارت وارد میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس