کد خبر 1111389
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
یادداشت نمایه

دشمنان و بدخواهان علیرغم ادعاهای گزاف، هنوز این ملک و ملت و آرمان و هدف‌های روشن و تغییرناپذیر آن را نمی‌شناسند.

به گزارش مشرق، « محمدسعید مدنی» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

۱- مردی درباره خون پشه از ابن عمر پرسید.عبدالله‌بن عمر رو به مردمی که آنجا بودند کرد و گفت: این مرد را بنگرید! از من درباره خون پشه می‌پرسد، در حالی که کمی آن‌طرف‌تر، پسر پیامبر خدا(ص) را مظلومانه کشته‌اند و من خودم از پیامبر(ص) بارها شنیده‌ام که می‌فرمود:

حسن و حسین دو گلپونه (ریحانه) من در دنیا هستند... (مناقب شهر آشوب، ترجمه، جلد  پنجم صفحه ۲۷۸۸)

۲- شعارخاطره برانگیز و پرمعنای «نهضت ما حسینیه(ع) رهبر ما خمینیه» یکی از معروف‌ترین شعارهایی بوده و هست که هویت و ذات انقلاب اسلامی مردم بزرگ ایران را تبیین و تعریف می‌کند. این انقلابی است عاشورایی؛ با همان آرمان‌ها و اهدف و مهم‌ترین آنها احیای دین خدا که توسط امویان مسخ شده بود و اصلاح امت گرفتار استعمار نو.

صحنه دیگری از رویارویی رسول خدا(ص)، با همان دوستان (مظلومان و ستمدیدگان زمان) و همان دشمنان (بیدادگران و تحمیق‌گران روزگار) که تداوم‌بخش نهضت جاوید اباعبدالله الحسین(ع) است و همان امام همامی که خود وارث آدم(ع) و وارث همه انبیای الهی(علیهم‌السلام) است.

۳- انقلاب اسلامی چون دریایی خروشان، توفنده و بی‌امان به جلو و به سوی آرمان‌های بزرگ انسانی و الهی خود به پیش می‌رود. با قدرت و صلابت یکی‌یکی موانع و چالش‌های داخلی و خارجی را از سر راه برمی‌دارد. این انقلاب بی‌اغراق و با توجه به نشانه‌هایی که جز کسانی که لجوجانه و یا جاهلانه چشم بر واقعیات بسته‌اند به راحتی برای همگان قابل رویت است و آن‌چنانکه حتی برخی متفکران و تمدن‌شناسان غربی هم هرچند علیرغم میل باطنی و با اکراه به آن اعتراف کرده و می‌کنند، از بزرگ‌ترین و حساس‌ترین انقلاب‌های تاریخ است که نه فقط یک ناحیه جغرافیایی یا قلمرو عقیدتی که تاریخ جهان و سرنوشت بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. انقلابی نه از نوع و تیپ قیام‌های شناخته شده بشری بلکه اتفاقی است از جنس نهضت‌هایی که به رهبری رسولان مبعوث خدا در تاریخ بشر بر پا شده است و... البته این بحثی است مفصل که نه کار این مقال مختصر است نه تبیین آن از این قلم ناتوان و زبان الکن ساخته است. مخلص کلام اینکه انقلاب اسلامی یکی از «پیچ‌های حساس» تاریخ است که بر حرکت تاریخ که با سلطه بی‌رقیب سیاسی و رهبری جهانی سرمایه‌داری صنعتی و لیبرالیسم فرهنگی به پیش می‌رفت تاثیری سخت عمیق گذاشته و جلوی نظریات بعضی به اصطلاح متفکران که آن را «پایان تاریخ» می‌دانستند علامت سؤال بزرگی قرار داده است و... بالاخره این انقلاب برخلاف اصرار و تلاش دشمنان برای کم‌اهمیت جلوه دادن آن و علیرغم آن که قدرت‌های استکباری و پادوهای داخلی آنها برای مقابله با آن به هر دری می‌زنند و به هر شرارت و خباثتی متوسل می‌شوند، جهان را در آستانه تحولات اساسی قرار داده و به سوی تمدنی نوین راهنمایی می‌کند.

۴- انحراف و تحریف آفاتی است که بسیاری از انقلاب‌های بزرگ و حتی نهضت انبیاء الهی(ع) چند سالی پس از پیروزی به آن دچار شده‌اند. یکی از رموز تجدید نبوت‌ها و همچنین وجود اصل امامت در اسلام برای مقابله با آفات ذکر شده است. برای مثال قیام حسین بن علی(ع) در شرایط و روزگاری برپا شد که جامعه اسلامی تحت تاثیر مکاتب انحرافی و تحریف‌کننده‌ای چون مرجئه و جبریه و قدریه و... کارش به جایی رسیده بود که نسبت به ستم و جنایت حاکمان اموی، احساس مسئولیت نمی‌کرد و دغدغه‌ها و حساسیتش در حد حکم «خون پشه» تنزل کرده بود! با گذشت بیش از چهل و یک سال از پیروزی، اما، انقلاب اسلامی اصالت خود را حفظ کرده است و با پایبندی به مبانی اولیه به سوی تحقق آرمان‌های خود در حرکت است. تلاش‌های بسیاری از همان روز اول پیروزی انقلاب تا همین امروز صورت گرفته تا با سلاح تحریف، آن را از مسیر اصلی منحرف کند و دست از اهداف و آرمان‌های خود بردارد، شعارهای خود را تعدیل کند یا تغییر دهد و... خلاصه آن را به ورطه «انحراف» و کج‌راهه‌ها بکشانند و اگر نمی‌توانند کاملا از صحنه روزگار محوش کنند، سیرت و محتوایش را تغییر دهند و فقط اسمی و ظاهری و ادایی از آن باقی بماند... اما تاکنون موفق نشده‌اند. رهبری بیدار و آگاه و مردمی بصیر و همیشه در صحنه، بزرگ‌ترین مانع بدخواهان برای رسیدن به هدف خود بوده است.

انقلاب اسلامی با همه سختی‌ها و سنگ‌اندازی‌های خارجی و داخلی کماکان در مسیر مستقیم و با حفظ اصالت‌ها و پایبندی به مبانی و آرمان‌ها به پیش می‌رود و بزرگ‌ترین دلیل اثبات این ادعا هم این است که اهداف آن یکی‌یکی درحال تحقق است که ذکر آنها از حوصله این نوشته خارج است. تازه‌ترین نمونه‌ها را این روزها همه دنیا و جهان اسلام دارد می‌بیند. هدف انقلاب اسلامی فقط ساقط کردن رژیم وابسته به اجانب پهلوی نبود، بلکه افشای ماهیت واقعی وحشی‌های متمدن‌نما نیز بود. رسوا کردن جنایتکارانی که خود منشا ترور و ناامنی و جنگ و... در دنیا هستند اما به ضرب تبلیغات و قدرت رسانه‌ای ژست صلح‌جویانه و چهره خیرخواهانه برای خود ساخته بودند نیز یکی دیگر از اهداف این انقلاب بود. طی چهل سال گذشته هر چه زمان گذشته چهره مزور واقعی شیطان بزرگ بیشتر از پرده برون افتاده و به برکت این انقلاب فرصت خوبی برای جهانیان و حتی متحدان آمریکا به دست آمده تا ماهیت واقعی آن را بشناسند. این روزها و در جریان «مکانیسم ماشه» دنیا دارد ماهیت قانون‌شکن و یاغی و مرتجعانه و اقدامات بی‌منطق و دیوانه‌وار آمریکا را می‌بیند... برداشتن نقاب از چهره دروغگو و منافق بعضی دولت‌های منطقه، هدف و کارکرد دیگر انقلاب است که با تداوم بی‌امان آن اتفاق افتاده است. دولت‌هایی که در ظاهر و در حرف خود را طرفدار جهان عرب و فلسطین مظلوم و دشمن صهیونیست غاصب می‌دانند اما در عمل سال‌هاست که در پشت پرده درست برخلاف این ادعا و ظاهرسازی عمل می‌کنند. این دولت‌ها که دست نشانده آمریکا و انگلستان هستند و اساساً فلسفه وجودیشان در دوران موسوم به استعمار نو و پس از آن هموار کردن راه سلطه سیاسی و دست‌اندازی اقتصادی و تهاجم فرهنگی «غرب» از طریق تضعیف جبهه مقاومت اسلامی و تقویت همه‌جانبه غده سرطانی منطقه است که تقریبا همزمان با همین کشورها به وسیله استعمارگران به وجود آمده است... با ظهور و تداوم انقلاب اسلامی طشت رسوایی این «دولتک»ها! از بام افتاده است، تا آنجا که یکی‌یکی و این آخری امارات تعارف را کنار گذاشته رابطه دیرپای و به ظاهر پنهان! خود را با رژیم ‌اشغالگر قدس و غده سرطانی منطقه علنی کرده و رسمیت بخشیده است و... البته این تازه آغاز ماجراست و انقلاب اسلامی اهداف بلند و آرمان‌های بزرگ‌تری در سر دارد که مهم‌ترین آن برپایی «جامعه الگو» و ایجاد تمدنی بزرگ و بی‌نظیر در تاریخ بر پایه «ایمان و علم و عدل» است...

از این رو است که رهبر معظم انقلاب به دولتمردان و همه دست اندرکاران توصیه می‌کنند: «... قدر خدمت در این نظام را بدانید، خدمت در این نظام خیلی باارزش است... خدمت شما، حرکت شما و کار شما کمک می‌کند به رونمایی از الگویی که اسلام برای جامعه‌سازی و مدیریت جامعه دارد...شما با عملکرد خودتان می‌توانید این الگو را در چشم مردم جهان شیرین و تبلیغ کنید؛ آن را برجسته کنید یا خدای ناکرده به عکس...»

۵- سلاح انقلاب اسلامی به تاسی از روش پیامبر اسلام(ص) منطق و عقلانیت بوده است نه خودکامگی و لجبازی و... دوستی‌ها و دشمنی‌ها، و... همه بر این مبنا بوده است. رهبر معظم انقلاب بر این نکته چنین تصریح‌ می‌کنند: «اگر ملت ایران در دوران امام در مقابل آمریکا ایستاد و اگر امروز همچنان بر ضد آمریکا شعار می‌دهد و در مقابل او می‌ایستد، بر اساس یک منطق محکم و مستدل است» نه از سر لجبازی و تعصب.

 مادام که سلاح و مشی انقلاب این باشد و همه کسانی که خود را در خط و صف انقلاب می‌دانند در مسیر اصلی انقلاب طی طریق کنند و جز به اصول و آرمان‌ها و مبانی اولیه انقلاب که بیش از هرجا در سخن و کلام توحیدی امام راحل متبلور است عمل نکنند هیچ سلاح و ترفندی نمی‌تواند آن را از نفس بیندازد و به تسلیم و عقب‌نشینی وادارد نه سلاح تهدید و تحریم دولت‌های تروریست و زیاده‌خواه و نه خطرناکتر از آن حربه‌هایی چون انحراف و تحریف. در این باره رهبر انقلاب در آبان ۹۵ خطاب به دانش‌آموزان (و در واقع همه) چنین توصیه می‌کنند:  «مراقب باشید، هر سخنی را از هر گوینده‌ای نپذیرید و آنچه که اصل و مهم است انقلاب و راه امام عزیز است و باید حرف او را حجت بدانید...»

۶- دشمنان و بدخواهان علیرغم ادعاهای گزاف، هنوز این ملک و ملت و آرمان و هدف‌های  روشن و تغییرناپذیر آن را نمی‌شناسند. مردم‌ ایران قرن‌ها و طی نسل‌ها در پیچ و خم‌های تاریخ و گذرگاه‌های روزگاران «حسین حسین(ع)» گویان حتی در هولناک‌ترین مقاطع و زیر وحشیانه‌ترین تهاجمات با صدای بلند و رسا انتخاب خود را اعلام کرده‌اند. این مردم از میان همه مکاتب و ایدئولوژی‌ها و... پیروی از مکتب علی(ع) و خاندان او (علیهم‌السلام) را انتخاب کرده‌اند و بابت این انتخاب تاوان‌ها داده و رنج‌ها و مصیبت‌ها تحمل کرده‌اند. این ملت در کر و فر و هیاهوی مکاتب مادی «انقلابی به نام خدا» به پا کرده و نظام حکومتی خود را بدون هیچ جبر و فشار بر مبنای آن انتخاب کردند. مردم ایران درست بر خلاف خواست قدرت‌های سلطه‌گری که شرط مهم حکومت را در این مملکت اسلام‌ستیزی و جمع کردن بساط عاشورا قرار داده بودند. چهل و یکسال است که مردانه و خستگی‌ناپذیر ایستاده و چشم دنیا را خیره کرده‌اند و با جان و مال خود از آن دفاع می‌کنند. دشمنان که تکلیفشان معلوم است، بر همه آنهایی هم که در این سرزمین و این نظام انتخاب شده توسط مردم ‌اسلام‌خواه اینجا و آنجا، در دولت و مجلس و... ردای مسئولیت به تن می‌کنند لازم بلکه واجب است پیش از آن بدانند و بفهمند که در کجا و کدام کشور و برای چه مردمی و تحقق کدام هدف و آرمان دارای پست و مقام هستند. این ملت، ملتی است حسینی(ع) و قرن‌هاست فریاد می‌زند خواستار جامعه‌ای است که بر آن فرهنگ و ارزش‌های مکتب حسین‌بن علی(ع) حاکم باشد، ارزش‌هایی نظیر ظلم‌ستیزی و قانونمداری و مهم‌تر از همه عدالت‌محوری و... و تا چنین است این ملت به دلخواه دشمنان و مستکبران هرگز به تعبیر فریبکارانه آنان، «نرمال» نمی‌شوند! برای شناختن این مردم و کارکردن برای آنها باید به سخن و شهادت تاریخ گوش داد نه القایات و تبلیغات مغرضانه و تحریفات دشمنان حرامی و فریبکار...! بسیاری از مشکلاتی که امروز به‌ویژه در داخل با آن دست به‌ گریبان هستیم به عدم شناخت دقیق برخی از مسئولان و مدیران برمی‌گردد که برای شناخت مردم ایران راه را اشتباه می‌روند و به منابع مغرض و کاذب اعتماد می‌کنند... دقیقا به همین دلیل هم عملکردشان نتوانسته رضایت این مردم را جلب کند.

۷- آرمان و هدف این ملت بر مبنای منطق استوار و لذا ماندنی و نامیر است. کسی که این مردم و مرام و مقصد نهایی آن را نشناسد بدون تردید مغلوب و مغبون خواهد بود. واقعیات غیرقابل انکار چهل ویک سال گذشته به راحتی این ادعا را ثابت می‌کند. خدا رحمت کند علامه بزرگوار محمد تقی جعفری(ره) را، ایشان در یکی از سخنرانی‌های عاشورایی خود جمله‌ای دارد که موید عرض ماست «ملتی که بداند که باید از مظلوم طرفداری کند... ‌ملتی که با ریختن ‌اشک بر مظلومیت حسین‌بن علی صریحا اعلام می‌کند مدافع مظلوم است و می‌خواهد از مظلوم دفاع کند... خوشا به حالتان... چنین ملتی دیگر مرگ و نابودی ندارد.» (امام‌حسین(ع) شهید فرهنگ پیشرو انسانیت، ص ۲۶۵)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس