پمپئو

نخست وزیر دولت انتقالی سودان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت که این دولت اختیار عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را ندارد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که روز سه‌شنبه به سودان سفر کرده در جریان حضور خود در این کشور آفریقایی گفت که دولت انتقالی دموکراتیک در سودان،‌ فرصتی است که یک بار در یک نسل اتفاق می‌افتد.

پامپئو پیش از این در پیامی در توئیتر نوشت که در انتظار مذاکرات درباره تعمیق روابط سودان با آمریکا هستیم.

بیشتر بخوانید:

ذوق‌زدگی پامپئو از پرواز مستقیم از فلسطین اشغالی به سودان

بر اساس اعلام منابع خبری،‌ یکی از اهداف سفر پامپئو به سودان، فشار بر این کشور آفریقایی برای توسعه روابط با رژیم صهیونیستی است.

در همین زمینه، سخنگوی دولت سودان گفت «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان از وزیر خارجه آمریکا خواست که آمریکا خارج کردن نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم را با عادی سازی روابط با اسرائیل مرتبط نکند.

حمدوک همچنین به پامپئو گفت که دولت انتقالی سودان اختیار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ندارد.

پیش از این چند مقام بلندپایه آمریکایی گفتند که حتی اگر سودان روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل از سر بگیرد و روابطش را عادی‌سازی کند، نامش از فهرست کشورهای حامی تروریسم برداشته نخواهد شد.

آمریکا در سال ۱۹۹۳ و در دوره حکومت «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان، این کشور را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد که در نتیجه آن سودان از دریافت کمک‌های مالی و وام از صندوق بین‌المللی و بانک جهانی محروم شده است.

دسامبر ۲۰۱۸ تظاهرات گسترده علیه البشیر در سودان آغاز شد و در نهایت نیز به سرنگونی رژیم البشیر منتهی شد و پس از آن شورای حاکمیتی متشکل از غیرنظامیان و نظامیان قدرت را به دست گرفت که ریاست آن را «عبدالفتاح البرهان» بر عهده دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 1
    #فروپاشی امریکا شروع شده است.انشالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس