کد خبر 1110832
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
ظریف

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دقایقی قبل با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار کرد.

به گزارش مشرق، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای اولین بار پس از تصدی این سمت و در رأس هیاتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان دوشنبه شب وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران شد، پس از دیدار با علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان، دقایقی قبل با محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

بیشتر بخوانید:

گروسی: ضمانت می‌دهیم نفوذی بر آژانس نیست ولی فشار هست

در این دیدار سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی و کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس حضور داشتند.

وی قرار است در این سفر با حسن روحانی رئیس جمهور هم دیدار کند.

صالحی در نشست خبری مشترک با گروسی مذاکرات انجام شده را سازنده خواند و گفت:  قرار شد آژانس حرفه‌ای و مستقل کار خود را پیش ببرد و ما هم در چارچوب تعهداتمان عمل کنیم و بیانیه‌ای قرار است صادر شود که طرفین در حال کار بر روی آن هستند.

در همین خصوص محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: این سفر هیچ ارتباطی با مکانیسم ماشه ندارد. کار ما با آژانس براساس اصل شفافیت است که جمهوری اسلامی ایران داشته است. جمهوری اسلامی ایران براساس همین اصل شفافیت همیشه آماده همکاری با آژانس بوده است.

وی تصریح کرد: البته اجازه نمی‌دهیم کسانی که مخالف اهداف آژانس هستند و هم  با داشتن سلاح هسته ای مخل صلح و امنیت در منطقه ما و جهان هستند یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا که تنها استفاده کننده از سلاح هسته ای است بتوانند اهداف آژانس را به مسخره بگیرند و با آن بازی کنند.

وزیر خارجه عنوان کرد: گفت‌وگوهای خیلی زیادی در طول ماه‌های گذشته با آژانس داشتیم و سفر مدیرکل آژانس در ادامه همان گفت‌وگوهاست که برای همکاری ایران و آژانس بسیار مهم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس