کد خبر 1110765
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه ای در واکنش به سفر رافائل گروسی به ایران در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای صالحی امروز پس از دیدار مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت "فصل نوینی بین ایران و آژانس آغاز شده .  گفت‌وگوهای امروز بسیار سازنده بود، قرار شد آژانس به صورت حرفه‌ای و مستقل کار خود را پیش ببرد و ایران هم در چارچوب تعهدات خود عمل کند".

این ادبیات دیپلماتیک، نارسا و نادرست است. آقای صالحی، عضو تیم مذاکره کننده هسته ای بود و این تیم ادعا کرد پرونده PMD (مطالعات نظامی ادعایی) در آژانس بسته شده.

البته پرونده PMD یک بار هم در دوره مذاکرات آقای لاریجانی به عنوان یکی از شش موضوع اختلافی با آژانس حل و فص شده و پرونده آن بسته شده بود! با وجود اینها، آژانس ماه گذشته به واسطه عهد شکنی سه دولت اروپایی عضو برجام، قطعنامه ای ضد ایرانی را در همین زمینه تصویب کرد.

آقای صالحی باید امروز به رافائل گروسی تذکر می داد؛ تذکر و هشدار در این باره که بازرسی های آژانس، بسیار فراتر از معاهده NPT و پروتکل الحاقی است و در همه این بازرسی های چندین ساله، سلامت برنامه هسته ای ایران اثبات شده است.

بنابراین اگر قرار است آژانس به عنوان جایگاهی بهانه گیر از طرف آمریکا و تروئیکای اروپایی عمل کند، دلیلی ندارد ایران، به پذیرش بازرسی های فراتر از تعهدات سایر اعضا ادامه دهد. تنها از این طریق است که توازن به روابط با آژانس بر می گردد.

رافائل گروسی پس از مرگ مشکوک آمانو جانشین وی شد و از مهره های آمریکایی محسوب می شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    6 0
    ما به خیانت و بد عهدی غرب عادت کردیم.
  • NZ ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    3 0
    ضرورت تعدیل همکاری با آژانس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس