کد خبر 1110111
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
آمار بورس‌بازان حرفه‌ای

پول های درشت بازار سهام کجا رفته است؟امروز دوشنبه سوم شهریور اگر قرار بر خرید سهم است چه سهامی بهتر خریداری شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار سهام در هفته جاری تاکنون فقط بازده منفی داشته است، بسیاری از سهامداران به دنبال آن هستند که بدانند سهام خریداری شده آنان چه وضعیتی در آینده دارد؟ و از همه مهم تر چه سهامی می تواند برای سرمایه گذاری آنان بازدهی به دنبال داشته باشد؟در سبد پیشنهادی خرید سهام امروز تاکید بیشتر بر خرید فولادها و پتروشیمی ها است.این توصیه صندوق های دارای مجوز است اما سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری باید دقیق و با چشم باز انتخاب کنند.توصیه هایی از این قبیل به جهت نشان دادن یک راه است انتخاب و هزینه های آن بر عهده خریداران است.

بیشتر بخوانید:

دلایل قرمزپوش شدن بازار سرمایه

پول های درشت بازار سهام کجا می رود؟

البته برخی تحلیل گران هم با استفاده از برخی نسبت ها مثل قدرت بالای خریدار و افزایش حجم به معرفی سهام های سبز در روزهای قرمز بورس پرداخته اند.بر اساس یافته های تحلیل گران این نسبت ها این در نمادهای غدام، غویتا، اپرداز، اتکای، وسبحان، آبادا، رتکو، وخاور، بالبر، شتوکا، درازک و کی بی سی دیده شده است.

از میان این نمادها نیز می‌توان به نماد غدام با میانگین خرید هر کد حقیقی حدود ۷۰ میلیون تومان و نسبت قدرت خریداران حقیقی به فروشندگان حقیقی ۶۹/ ۲ اشاره کرد. همچنین تابلوی این نماد نشان می‌دهد میانگین ۱۰ روزه سرانه خرید هر کد حقیقی آن حدود ۱۲ میلیون تومان بوده است. همچنین در مثالی دیگر می‌توان به نماد وسبحان با سرانه خرید هر حقیقی حدود ۴۳ میلیون تومان و نسبت قدرت خریداران حقیقی به فروشندگان حقیقی ۷۲/ ۱ اشاره کرد.

در واقع نسبت‌های بالای خریدار و ورود پول‌های درشت به سهام می‌تواند یکی از نشانه‌های رشد قیمتی آن باشد اما برای تشخیص آن نباید این نسبت‌ها را برای یک روز مد نظر قرار داد بلکه باید برای چند روز معاملات آن را زیر نظر داشت به این دلیل که افرادی که با پول‌های سنگین قصد خرید سهام را دارند سعی می‌کنند با چراغ خاموش وارد شوند و به اصطلاح زمانی که فروشنده خاصی در سهم وجود ندارد روند مثبت حرکتی را آغاز می‌کنند.

منبع: اقتصادنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    تصميمات غير كارشناسى وعجولانه دولت هم به اقتصاد دولت لطمه زد هم به سرمايه مردم
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      0 0
      سودهای یکسال اخیر چندصد درصد کار کی بود؟ هنر سهامداران؟ آسیب این افزایش قیمت ها به مسکن و تولید آسیب نزد؟
  • پ IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    مشرق خیلی خوبه این سبد سهام هر روز بزار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس