بورس

شاخص کل بورس در روز چهارشنبه مورخه ۲۹ مردادماه ۱۳۹۹ در نهایت با کاهش ۶۸۲۹۴ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۷۵۷ هزار و ۲۵۷ واحدی آرام گرفت.

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس در روز چهارشنبه مورخه ۲۹ مردادماه ۱۳۹۹ در نهایت با کاهش ۶۸۲۹۴ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۷۵۷ هزار و ۲۵۷ واحدی آرام گرفت. امروز شنبه مورخه ۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ با گزارش لحظه به لحظه از تالار شیشه‌ای سعادت آباد با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

طرح جدید مجلس برای هدایت نقدینگی بورس به تولید

امروز مورخه ۱ شهریورماه سال جاری در پیش گشایش بازار از ۶۴۲ نماد حدود ۹۱ نماد با صف خرید و حدود ۱۹۹ نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند. 

چند خبر در ۲۴ ساعت گذشته که می تواند برای بورس بازان مهم باشد

- شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس طی توئیتی نوشت: به عنوان یک کارشناس، نگران آینده ‎بازار سرمایه نیستم، لطفا در بورس صبور باشید. از سال ۷۲ فراز و نشیبهای زیادی را دیده ام،‎ مدیران بازار پول مراقب باشند. با این نرخ تورم این نقدینگی تبدیل به سپرده بانکی نمی گردد.

- قهرمانی مدیر پذیرش بورس تهران از برنامه عرضه اولیه ۶ شرکت ، انجام مراحل پذیرش ۴۲ شرکت و ورود یک صنعت جدید به بازار سرمایه خبر داد.

- سه کشور اروپایی عضو برجام با ارائه نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت رسماً مخالفت خود را با درخواست آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه اعلام کردند.

- اتحادیه اروپا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام ۱۱ شهریور در وین منعقد می‌شود

-طبق مصوبه شورای عالی بورس مقرر شده است که معاملات بازار سرمایه که در هفته‌های گذشته به دو نوبت تغییر کرده بود از امروز یکم شهریور به روال عادی بازگردد. بر این اساس ساعت ۸:۳۰ سفارش گیری آغاز و راس ساعت ساعت ۹ معاملات شروع می‌شود و بر اساس روند گذشته نیز ساعت ۱۲:۳۰ بازار سرمایه به کار خود خاتمه می‌دهد.

گزارش نیمه اول بازار: (ساعت ۹:۰۰ تا ۱۰:۴۵)

گزارش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه اول بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با کاهش مواجه بودند. شاخص کل با ۱۵۲۲۹ واحد کاهش معادل منفی ۰.۸۷ درصد به یک میلیون و ۷۴۱ هزار و ۹۹۹ واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با ۳۹۹۹ واحد کاهش معادل منفی ۰.۸۷ درصد به ۴۵۷ هزار و ۴۶۴ واحد، شاخص کل هم وزن با ۴۴۰۷ واحد کاهش معادل منفی ۰.۹۱ درصد به ۴۷۷ هزار و ۳۸۹ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۲۸۹۱ واحد کاهش معادل منفی ۰.۹۱ درصد به ۳۱۳ هزار و ۲۱۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۷۴۷۹ واحد کاهش معادل منفی ۰.۷۳ درصد به دو میلیون و ۳۶۱ هزار و ۳۹۳ واحد، شاخص بازار اول با ۵۱۰۶ واحد کاهش معادل منفی ۰.۴۰ درصد به یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۳۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۵۱۴۰ واحد کاهش معادل منفی ۱.۵۱ درصد به ۳ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۵۶۶ واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای نیمه اول امروز بورس، در ۶۲۹ هزار و ۴۰۴ نوبت معاملاتی، ۴ هزار و ۵۸۸ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه اول بازار در روز جاری عبارت بودند از: شستا، فملی، فارس، فولاد، تاپیکو، اخابر، وامید.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه اول بازار امروز از ۶۴۲ نماد حاضر، ۶۷ نماد در صف خرید و ۳۲۹ نماد در صف فروش بودند. 

برترین عرضه و تقاضا

۷ نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه اول بازار امروز: ونیکی، ثبهساز، کمند، امین، آبادا، غزر و وپارس.

۷ نماد با برترین عرضه در بورس در نیمه اول بازار امروز: شستا، لپارس، ثشاهد، خگستر، غنوش، خودرو و وخارزم.

بیشترین و کمترین قیمت

۷ نماد با بیشترین قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز: کنور، غزر، خبهمن، شگل،ثامان، فخوز و خمحور.

۷ نماد با کمترین قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز:  غنوش، خاذین، وتوصا، خکمک، کمنگنز، وخارزم و وپست.

نقشه بازار در نیمه اول

گزارش نیمه دوم بازار: (ساعت ۱۰:۴۵ تا ۱۲:۳۰)

گزارش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه اول بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با کاهش مواجه بودند. شاخص کل با ۳۰۰۰۸ واحد کاهش معادل منفی ۱.۷۱ درصد به یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۲۲۱ واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با ۷۸۸۰ واحد کاهش معادل منفی ۱.۷۱ درصد به ۴۵۳ هزار و ۵۸۳ واحد، شاخص کل هم وزن با ۷۳۷۶ واحد کاهش معادل منفی ۱.۵۳ درصد به ۴۷۴ هزار و ۴۲۰ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۴۸۳۹ واحد کاهش معادل منفی ۱.۵۳ درصد به ۳۱۱ هزار و ۲۶۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۵۹۸۹ واحد کاهش معادل منفی ۱.۵۱ درصد به دو میلیون و ۳۴۲ هزار و ۸۸۲ واحد، شاخص بازار اول با ۱۳۶۹۹ واحد کاهش معادل منفی ۱.۰۹ درصد به یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۴۴۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۳۹۵۳  واحد کاهش معادل منفی ۲.۵۸ درصد به ۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۷۵۵ واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در نیمه دوم داد و ستدهای امروز بورس، در  یک میلیون و ۳۴۹ هزار نوبت معاملاتی، ۹ هزار و ۵۱۱ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲۸ هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه دوم بازار در روز جاری عبارت بودند از: فارس، شستا، فملی، فولاد، تاپیکو، وامید و اخابر.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه دوم بازار امروز از ۶۴۲ نماد حاضر، ۶۵ نماد در صف خرید و ۳۵۰ نماد در صف فروش بودند.

برترین عرضه و تقاضا

۷ نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه دوم بازار امروز: ونیکی، ثبهساز، امین، آبادا، غزر، ولپارس و کمند.

۷ نماد با برترین عرضه در بورس در پایان بازار امروز: شستا، سیتا، وملی، لپارس، ثشاهد، خگستر و شتران.

بیشترین و کمترین قیمت

۷ نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: کنور، غزر، آبادا، شیران، خمحور، فخوز و وپارس.

۷ نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: غنوش، سیتا، خاذین، وتوصا، خکمک، ختراک و کمنگنز.

نقشه بازار در نیمه دوم

قاب پایانی بازار امروز (ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۳۰)

بازار امروز در ساعت ۱۳:۳۰ به پایان رسید. بر اساس آمارهای معاملاتی، در پایان بازار امروز، در نهایت تغییرات شاخص ها به شرح تصویر زیر بود:

شاخص کل در نهایت با کاهش ۲۹۹۹۴ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۲۳۵ واحدی آرام گرفت.

رفت و آمد نمادها در روز جاری

به گزارش نبض بورس، نماد معاملاتی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور(کنور)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، تولیدی ایران تایر(پتایر)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بازگشایی شد

نماد معاملاتی شرکت تولیدی چدن سازان (چدن۱) فرآورده‌های‌ تزریقی‌ ایران‌ (دفرا۱) سرامیک‌های‌صنعتی‌اردکان‌ (کسرا۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، س. صنایع‌شیمیایی‌ایران (شیران۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند.         

علی رغم پیگیریهای انجام شده از ناشر ابهامات موجود در اطلاعات ناشر برطرف نشده است ، لذا تعلیق نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری‌نیرو (ونیرو۱) حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۶ تداوم می یابد

،نماد معاملاتی شرکت سازه پویش(خپویش)، حق تقدم شرکت گروه دارویی سبحان(دسبحاح)، حق تقدم استفاده نشده شرکت سیمان ایلام(سیلامح)با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

بازدهی و ارزش معاملات صنایع بورسی

بیشترین بازدهی متعلق به گروه:دارویی ها

کمترین بازدهی متعلق به گروه: حمل و نقل آبی/ مخابرات/ اطلاعات و ارتباطات/استخراج زغال سنگ

بیشترین ارزش معاملات: فلزی و معدنی

کمترین ارزش معاملات: حمل و نقل آبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس