کد خبر 1109545
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
بورس نمایه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از طرح جدید جمعی از نمایندگان مجلس برای هدایت نقدینگی بازار بورس به سمت تولید خبر داد.

به گزارش مشرق، الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از تدوین طرحی دوفوریتی توسط جمعی از نمایندگان مجلس برای هدایت نقدیندگی موجود در بازار سرمایه و بورس به سمت تولید خبر داد و گفت: براساس این طرح دوفوریتی که در کمیسیون صنایع و معادن نیز مطرح شده، نمایندگان مجلس الزاماتی را برای دولت در جهت سوق دادن منابع نقدینگی در بازار سرمایه به سمت تولید با سازوکارهایی مشخص کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بورس بازی با مسکن در موبایل!

وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که  می‌بایست از همه ظرفیت‌ها در جهت پیشبرد امور کشور و رونق تولید و اقتصاد بهره‌گیری کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام شده، منابع عظیمی از نقدینگی در وضعیت فعلی بازار بورس انباشته شده که اگر از این منابع در جهت تولید و سرمایه‌گذاری و نیز توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود، می‌توانیم تحریم‌ها را نیز بشکنیم.

بیشتر بخوانید:

چند درصد سهام شستا در بورس ارائه می‌شود؟

دهقانی همچنین به ضرروت هدایت نقدینگی به سمت تولید تأکید کرد و گفت: اگر بتوانیم از نقدینگی موجود در بازارهای مختلف، به‌خصوص بازار بورس در جهت تولید و حمایت از تولیدکنندگان استفاده کنیم، شاید جهش قابل‌توجهی در تولید نیز خواهیم بود و از طرف دیگر سوددهی بازار سرمایه نیز برای سرمایه‌گذاران بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: عده‌ای شبانه‌روز  تلاش می‌کنند این طور القا کنند که امکان ساخت قطعات و تجهیزات با کیفیت در داخل کشور وجود ندارد و تولیدکننده ایرانی قادر به ساخت محصولات با کیفیت نیست، بنابراین توجیهی برای واردات برای خودشان پیدا می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به انتقادات به وضعیت بازار بورس، گفت: بهتر است به جای انتقاد، راهکارهای کاربردی نیز ارائه شده و از ظرفیت بازار بورس در جهت رونق تولید و بهبود وضعیت صنعت و تولید در عرصه‌های گوناگون استفاده شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    نمیدونم چرا کرونا به خانه سالمندان دولت نمیزنه!؟؟؟
  • حسن محمودی اقدم DE ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    شما ها میخواهید سهام عدالت را به پایئن بیاورد هدف تان این بخیل
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    به امید رشد بورس و اقتصاد کشور
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    تا شما طرح بدید رفت پولهای بورس به دلالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس