کد خبر 1109512
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد

دژپسند می‌گوید دولت هیچ دخالتی در بازار بورس ندارد و اینکه گفته شود دولت در این بازار دستکاری می‌کند حرف درستی نیست.

به گزارش سرویس بورس مشرق، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به انتقاد برخی کارشناسان بازار سرمایه نسبت به عملکرد دولت در بورس و اینکه گفته می‌شود دولت بعضاً در این بازار دست‌کاری می‌کند، گفت: این حرف، حرف درستی نیست، دولت هیچ نفعی از بورس برای خود نمی‌برد.

بیشتر بخوانید:

منظور از حمایت هوشمند از بورس چیست؟

وی افزود: نفع دولت در بازار بورس، ثبات بازار سرمایه، افزایش قدرت تأمین مالی برای بنگاه‌ها و افزایش محیط امن برای  هدایت سپرده‌های خرد به بازار سرمایه است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد:  دولت اصلاً نیاز به دستکاری در بازار بورس ندارد و این دست اظهارات بیشتر برای تحت تأثیر قرار دادن سرمایه‌گذاران بورس است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 0
    مالیاتی که دولت ازخرید و فروش سهام بدست می آورد سود نیست باد هواست. در ضمن سخنان آقای دژ پسند یکی از عوامل سقوط بورس است.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    5 0
    ورود یا خروج سازمان یافته پول حقوقی ها که صاحبان شرکتهای دولتی هستند مثل الاکلنگیه که هر طرف این شرکتهای دولتی بنشینند مردم روی اون کفه می نشینند. سهام را به قیمت مفت می خرند و وقتی مردم خریدند بناگاه می فروشند و مردم را در موقعیت تقاضای کم قرار می دهند و نتیجتا مردم مجبورند با ضرر بفروشند. بعدا همین شرکتها این سهامهای ضرر کرده را به طور حجمی و انبوه به مفت می خرند و باز در اوج قیمت می فروشند و مردم که منتظر افزایش ارزش سهامشان هستند با ضرر مواجه می شوند. سود این بازی هم به نفع این شرکتهای دولتی می رود. بازم می گویید به جیب دولت نمی رود؟!!! دقیقا کاری که در مورد دلار کردند. دلار را به بالاترین قیمت رساندند و مردم خریدند و بعد کم کردند و کلی ضرر کردند
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    درامد دولت از مالیات دریافتی از معاملات بورس توی این مدت رشد یعنی از برج ۱۲ تا الان جز منافع دولت نبوده . اینکه یک سهم در روز نزدیک با دو میلیارد حجم بزنه در حالیکه صف خرید هست کار خریداره خرد هست مطمئنا . یک بررسی بکن مشرق چیزی های خوبی گیرت میاد
  • علی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    با سلام. حالا متوجه شدید چرا سرمایه گذاران خارجی ( و داخلی ) تمایلی به سرمایه گذاری در ایران ندارند؟ حالا متوجه شدید چرا ریسک سرمایه گذاری در ایران در محدوده بالاترین ریسک در بین کشورههای جهان است؟ و حالا متوجه شدید چرات سرمایه از ایران گریزانه و خوب فهمیدم مقصر بدبختی و فلاکت اقتصادی چیست و کیست؟ تحریم خارجی اگر اثر نگذارد تحریم داخلی و خودی و سوزاندن سرمایه هر سرمایه گذاری به دست دولت مایه بدبختی و فلاکت در این کشور است . بورس با مدیریت و خواست دولتی اینگونه شده است به هزاران دلیل که می دانید. نمونش سیاه بازی وزیر اقتصاد و نفت بر سر ETF دوم و قرمز پوش کردن بازار، نظر ( بهتر است بگویم دستور ) رئیس دفتر رییس جمهور در خبر سیما برای آوردن شاخص بورس به مرز 1600 تا 1700 ، و ....
  • NO ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    دروغگو؛ همین گشایش اقتصادی که گفتید، باعث شد که نود درصد سهامداران برای خرید پته های نفتی سرمایه های خود را از بورس خارج کنن و بعد هم زنگنه فتنه گر که همیشه استارت فتنه ها را میزند، گفت فروش نفت به مردم منطفی است. خوب بعدا معلوم شد که این یک سناریو از سوی دولت برای نابودی بورس و سرمایه های مردم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس