علی نیکزاد

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه در بخش مسکن اطلاعات غلطی به رئیس‌جمهور دادند، گفت: کمیسیون عمران طرح دوفوریتی ویژه‌ای را در باب تولید و همچنین در باب بازدارندگی از طریق مالیات در کشور آماده کرد.

به گزارش مشرق، علی نیکزاد، در بروجرد در ارتباط با وضعیت گرانی زمین و مسکن در کشور اظهار داشت: در مجلس معتقدیم مسکن نباید گران شود و این گرانی‌ها از قصور دولت بوده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت مسکن دلاری شد

وی با بیان اینکه در بحث مسکن رئیس جمهور وقت نگذاشته است، افزود: اگر شورای‌عالی مسکن به‌ریاست شخص رئیس جمهور ‌هر ۱۵ روز یک بار تشکیل می‌شد ‌و به تولید مسکن اهمیت می‌دادند و از رانت‌های این حوزه جلوگیری می‌کردند به‌طور یقین به این وضع نمی‌رسیدیم و این‌که این روزها ‌دولت به‌فکر ساخت مسکن افتاده است چاره‌ساز نیست.‌

بیشتر بخوانید:

با وجود توصیه وزیر به نخریدن، قیمت مسکن بالاتر رفت

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی حل مشکل مسکن را در دو بخش دانست و عنوان کرد: اول اینکه ما بتوانیم تولید انبوه مسکن را که در قانون داریم و منسوخ هم نشده است انجام دهیم و دوم همکاران من مصوباتی داشتند که ان‌شاءالله قانون خواهد شد که یکی بحث مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات معاملات مکرر، مالیات بر عائدات مسکن و مالیات بر زمین‌های بایر است.

نیکزاد خاطرنشان کرد: بخش مسکن به‌قدری مهم است که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان به دولت نیز بر آن تأکید کردند بنابراین هم اقتصاد مقاومتی هم لوکوموتیو اقتصاد و هم مسائل سیاسی، اجتماعی و امنیتی منوط بر این است که مردم ما طبق قانون اساسی مسکن داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نیکزاد: درباره مسکن به روحانی اطلاعات غلط دادند

وی عنوان کرد: در بحث مسکن شخص رئیس دولت باید وقت می‌گذاشت و این قصور متوجه‌شان است و چون در این کار تجربه دارم باید بگویم از اول در بخش مسکن اطلاعات غلطی به رئیس جمهور دادند بنابراین حتماً باید در تولید انبوه مسکن و این که ما بتوانیم مشکلات جوانان عزیز را حل کنیم کمیسیون عمران طرح دوفوریتی ویژه‌ای را در باب تولید و همچنین در باب بازدارندگی از طریق مالیات در کشور آماده کرده است و امیدوارم به‌زودی که یکشنبه ما صحن مجلس را خواهیم داشت این موضوع وارد صحن شود و همکاران به دوفوریتی آن رأی دهند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع مذکور کمیسیون‌های اصلی و فرعی هم کار کارشناسی را تکمیل کنند تا بتوانیم دولت را مجدداً وادار به تولید انبوه مسکن و جلوگیری از سرمایه‌گذاری خلاف آنچه باید برای کالای مصرفی باشد به‌عنوان کالاهای سرمایه مسکن در کشور دیده نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با کمیسیون‌های مجلس نیز گفت: وقتی مجلس شکل گرفت کمیسیون‌ها نیز تشکیل شد، مجلس به‌خلاف دولت نمی‌تواند کار کند اکنون هر کمیسیونی مطالبی با اولویت در جهت رفع مشکلات مردم، معیشت و اقتصاد دارد.

نیکزاد تصریح کرد: مقام معظم رهبری دو نکته مهم را فرمودند و ما نیز آن را آویزه گوش کردیم؛ یکی مجلس برای کارآمد شدن از نمایندگان پاکدست، فعال و کارشناس و دیگر اقتصاد و فرهنگ که شخصاً اعتقاد دارم کار فرهنگی باید انجام دهیم اما به‌لحاظ ضرورت مجلس و هر کمیسیونش از نظر تخصصش کارهایی در امر اقتصاد و معیشت مردم دارد انجام می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    1 0
    دیگه خانه ساختن هم تکنلوزی میخواد امثال زیباکلام جواب بدن کشور به این بزرگی فقط بین قم و تهران میتونن یک کشور تاسیس کنند
  • ناشناس IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 1
    بر پدر و مادر مسببین گرانی مسکن لعنت با عرض پوزش از خوانندگان محترم حالا هر خری میخواد باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس