کد خبر 1108927
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
عکس/ ورزشگاه‌ها میزبان کنکوری‌ها

کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ با حواشی بزرگ خود روز گذشته آغاز به کار کرد، اما این کنکور دو غایب بزرگ داشت.

به گزارش مشرق، کنکور سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۹ بعد از حاشیه‌های بسیار زیاد خود در روز گذشته (چهارشنبه ۲۹ مرداد) با رقابت داوطلبان هنر کلید خورد.  

کنکور سراسری امسال که پنجاه و هشتمین کنکور در کشور است رنگ و بویی تازه دارد و برگ‌هایی جدید به تاریخش اضافه شد چرا که این آزمون  امسال رنگ کرونا گرفت.  

ببینید:

عکس/ کنکور با اعمال شاقه!

کنکور گروه آزمایشی هنر (با ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب) صبح روز چهارشنبه ۲۹ مرداد برگزار شد، کنکور گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی (با ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب) و علوم انسانی (با ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب) صبح امروز پنجشنبه ۳۰ مردادماه در حال برگزاری است.

این کنکور، اما دو غایب بزرگ داشت. اولین غایب این کنکور حسین توکلی سخنگوی سابق سازمان سنجش بود که لقب «پدر کنکور ایران» را از آن خود کرده است و چند ماه پیش بعد از ۴۷ سال کار در سازمان سنجش بازنشسته شد.

توکلی اولین سخنگوی سازمان سنجش تا اواخر سال ۱۳۹۸ بود؛ بعد از توکلی فاطمه زرین آمیزی به عنوان سخنگوی سازمان سنجش منصوب شد اما کنکور سراسری یک غایب بزرگ دیگر هم داشت، حسینی بای خبرنگار صدا و سیما!

اگر کنکور در چند سال اخیر بخواهد چند نشانه مخصوص به خودش داشته باشد. قطعا یکی از نشانه‌های کنکور «محمدرضا حسینی‌بای» است.

حسینی‌بای در ١٥ سال اخیر آنقدر گزارش از وزرات علوم، دانشجویان و کنکور گرفته‌ است که کنکوری‌ها در شب‌های منتهی به آزمون در فضای مجازی حسابی با او شوخی کردند.

او در گفت وگویی درباره کنکور سال ۹۶ گفته است که شب کنکور ۴-۵  ساعت را کوک کرده بودم و به چندنفر هم گفتم به من زنگ بزنند. می‌گفتم اگر مردم بفهمند روز کنکور حسینی بای خواب مانده است فضای مجازی این قصه را حسابی سوژه می‌کند.

اما امسال این مجری رسانه ملی به ویروس کرونا مبتلا شده  است و هم اکنون در قرنطیه خانگی به سر می برد بنابراین نتوانست مثل هر سال به تهیه گزارش برای بزرگترین ماراتن علمی کشور برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حامد IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    40 3
    خدا همه بیماران رو شفا بده
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    38 23
    خدا به حسینی سلامتی بدهد.انشاءالله
  • اندکی تفکر. IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    15 7
    خدا به خدمتگزاران ایران اسلامی در هر لباسی هستند سلامتی ،شادی وسر فرازی عنایت فرماید .الهی عاقبتشون بخیر .
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    8 9
    همون بهتر که نبود . فقط استرس میداد. این از الطاف خفیه الهی بوده درحق این کنکوریهای امسال که از دست حسینی بای راحتتر بودند انشالله شفا پیدا کنه ولی این کنکورو ول کنه
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    17 5
    خداروشکر
  • NL ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    11 0
    جای عمو توکلی خالیه...
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    17 6
    خدا شفاش بده گزارشگر باحالیه
  • میثم IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    3 0
    حسینی بای دیروز در رونمایی موشک‌ها بود.
  • احمد IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    9 20
    اقای توکلی مرد بسیار حاذق،مودب و کارشناس واقعی کنکور بودند. انشااله هر کجا هستند سالم و سلامت باشند. من که کنکور را با نام آقای توکلی در ذهن دارم.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    31 0
    آقایان مسئولین سنجش که دارید همه چیز رو لاپوشونی می کنید ، بهتره به این نکته هم توجه کنید که اونایی که قصد تقلب نداشتند عکس سوال ها رو گرفتند و به صورت عمومی منتشر کردند. و شما هم رفتید گرفتینشون. ( ببین چقدر امنیت برگزاریتون پایین بوده که یه همچین آدم های ساده ای که حتی قصد تقلب نداشتن و نمی فهمیدن اگر این عکس هارو منتشر کنند به راحتی شناسایی میشن و براشون دردسر میشه ، تونستن موبایل ببرن سر جلسه و استفاده کنند.) حالا ببین چقدر آدم که قصدشون تقلب بوده ، موبایل بردن و استفاده هم کردن و شما اصلا متوجه نشدند!!!
  • Mahdigholami79 IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    21 4
    سوال ها تجربه که لو رفته بود ،من بعد آزمون دیدم کلیدش هم درست بود ،تازه کلی اختصاصی لو رفت ،حق ما که خونده بودیم ،ضایع میشه ،با این تقلب بیش از ۱۰ هزار نفر تقلب کردند ،کنکور باید مطلق شود
  • نعمتی NL ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    3 16
    برایش آرزویسلامتی داریم
  • سلمان IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    1 1
    حسینی بای گزارش مربوط به رونمایی موشک شهید حاج قاسم و کروز ابو مهندس رو کار کرد چطور میگید در قرنطینه خانگی است
    • محسن SE ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      1 0
      بله درست است و بنده هم این گزارش را در اخبار سراسریِ تلویزیون دیدم. به هر حال اگر هم ایشان بیمار شده است ان شاالله خداوند شفای عاجل و کامل عنایت فرماید. در مورد دکتر توکلی هم، شاید کلمۀ «غایب» درست نباشد، زیرا ایشان بطوریکه که در همین متن گفته شده، بازنشسته شده اند و دیگر در این سِــمَــت نیستند که بگوییم حاضر بوده اند یا غایب. مانند این است که مثلاً بگوییم آقای احمدی نژاد در جلسۀ پریروزِ هیأت دولت عایب بودند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس