کد خبر 1108092
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
مشکلات مالی سد عضویت دانش آموزان در شبکه «شاد»

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: میزان ساعات حضور دانش‌آموزان اول ابتدایی در کلاس مجازی ۲۵ دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدایی به میزان ۳۰ دقیقه و در متوسطه اول و دوم به میزان ۳۵ دقیقه است.

به گزارش مشرق، شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جلسه بررسی میزان آمادگی آموزش و پرورش استان هرمزگان برای شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، اظهار کرد: نگرانی والدین و جامعه از شیوع بیماری کرونا و فرستادن دانش‌آموزان به مدرسه در سال جدید را می‌توان در میزان افت متقاضیان در آزمون‌های مدارس نمونه، تیزهوشان و کارشناسی ارشد به خوبی تماشا کرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر آموزش‌وپروروش خبر داد:

عدم عضویت ۳.۵ میلیون دانش‌آموز در «شاد»/ جذب ۶۳ هزار نفر در آموزش و پرورش

وی افزود: آموزش و پرورش از تمام ظرفیت خود برای بازگشایی مدارس در شرایط مطلوب بهداشتی استفاده کرده است و اولویت اول ما در بازگشایی مدارس، حفظ و ارتقای امنیت بهداشتی دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده کشور و تمام فرهنگیان کشور است.

محمدزاده ادامه داد: به یقین می‌توان گفت که آموزش و پرورش موفق‌ترین دستگاه اجرایی در پیشبرد اهداف خود و ادامه روند وظایف محوله که همان تربیت نیروی انسانی کارآمد است، به شمار می آید که این موفقیت در این شرایط سخت کرونا، با تلاش همه فرهنگیان و تدابیر و برنامه‌ریزی مناسب و پیگیری های شبانه روزی اعضای ستادی در استان‌ها و وزارت حاصل شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تأکید بر بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور ماه ۹۹، تصریح کرد: بازگشایی مدارس در سه حالت سفید، زرد و قرمز  است که در وضعیت سفید، مدارس به مانند سنوات گذشته حضوری خواهد بود و برنامه های تلویزیونی و شبکه شاد به عنوان آموزش مکمل به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

شیوه نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ابلاغ شد

محمدزاده اضافه کرد: بازگشایی و روند آموزش در وضعیت زرد به صورت تلفیقی از آموزش حضوری و مجازی است که ۵۰ درصد آموزش‌ها به صورت مجازی است و در آموزش حضوری نیز با تقسیم دانش‌آموزان، کلاس‌های پرجمعیت و حضور دانش‌آموزان به صورت زوج و فرد و یا در دو شیفت صبح و عصر، برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: در وضعیت قرمز تمام آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق مجازی اتفاق می‌افتد و این وضعیت برای پایه اول ابتدایی که اولین تجربه خود در ورود به مدارس است، بسیار مشکل و سخت است و در این پایه نیاز به همکاری و همراهی والدین بیش از پایه‌های دیگر احساس می‌شود.

محمدزاده به کاهش میزان ساعات تدریس در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: میزان ساعات حضور دانش‌آموزان اول ابتدایی در کلاس مجازی ۲۵ دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدایی به میزان ۳۰ دقیقه و در متوسطه اول و دوم به میزان ۳۵ دقیقه است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطر نشان کرد: معلمان مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت هستند و در این شرایط سخت کرونا علی‌رغم ظاهر قضیه، فعالیت و وظایف آنها دوچندان شده است به گونه‌ای که معلمان به صورت تمام وقت در کلاس‌های مجازی و نیز در  پاسخگویی به سؤالات و مسائل آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • م IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    11 3
    فکرنکنم بشه امسال مدارس حضوری بشه
  • FR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    9 0
    خدا رحممون کنه اینجور که درست و حسابی درس یاد نمی گیریم
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    5 1
    پس چرا اینقدر میگند ۱۵ شهریور مدارس بازه پولم میگیرند تعهد میگیرن پول را پس نمیدیم خدا عقلشون بده
  • Mahi IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    1 0
    پدر مادر من ک تو وضعیت زردم اجازه نمیدن برم مدرسه بچشونو ک از سر راه نیاوردن شماهاییم ک میگین مدرسه باز بشه خودتون بچه داشتین میفرستادین مدرسه
  • یکتا IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    2 0
    اینجوری اصل درس یاد نمیگیریم
  • ناشناس IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    آخه بچه کلاس اول چطور میتونه بطور کاملا مجازی درس رو یاد بگیره اصلا گوش نمیدن تو این سن به حرف والدین در منزل ...لطفا یه فکر درست بکنین برای این مشکل بزرگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس