پلیس آمریکا

تازه‌ترین نظرسنجی «گالوپ» نشان داد کمتر از ۵۰ درصد مردم آمریکا به پلیس این کشور اعتماد دارند و اختلاف عقیده در این خصوص در بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان بسیار زیاد است.

به گزارش مشرق، کاهش اعتماد آمریکایی‌ها به پلیس این کشور رکورد زد. حدود ۴۸ درصد مردم آمریکا در تازه‌ترین نظرسنجی «گالوپ» که امروز چهارشنبه منتشر شد، گفتند که به طور کامل یا به میزان زیادی به پلیس آمریکا اعتماد دارند که در مقایسه با ۵۳ درصد سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، این نظرسنجی بعد از مرگ «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس سفید پوست این کشور در ماه مه، انجام شده است. قتلی که هزاران نفر را در اعتراض به نژاد پرستی و خشونت پلیس به خیابان‌ها کشاند.

بیشتر بخوانید:

بودجه پلیس سیاتل کم شد، رئیس پلیس استعفا داد

فیلم/ دستبند پلیس آمریکا به دست کودک ۸ ساله!

دستبند زدن پلیس آمریکا به دست کودک ۸ ساله +فیلم

این نتیجه بخشی از نظرسنجی سالانه پیشگام گالوپ درباره اعتماد مردم آمریکا به موسسات مثل نظام پزشکی، رسانه، مدارس عمومی، ریاست‌جمهوری و غیره است.

گالوپ حدود ۳۰ سال است که درباره اعتماد مردم به پلیس نظرسنجی می‌کند. این نتیجه پایین‌ترین میزان از سال ۱۹۹۴ است (بالاترین میزان سال ۲۰۰۴ با ۶۴ درصد بود).

بنابر اعلام گالوپ، به طور کلی سیاه‌پوستان نسبت به سفید پوستان اعتماد کمتری به پلیس دارند. امسال اما اعتماد به پلیس در بین هر دو گروه کاهش داشت.

با این حال همچنان شهروندان سیاه‌پوست آمریکا با اختلاف زیاد نسبت به سفیدپوستان، به پلیس ابراز بی‌اعتمادی کردند. ۱۹ درصد شرکت‌کنندگان سیاه‌پوست گفتند که به پلیس اعتماد کامل یا زیاد دارند، در حالی که این نظر در بین سفیدپوستان ۵۶ درصد ثبت شد. این بیشترین میزان اختلاف بین دو طرف بوده که تاکنون در نظرسنجی‌های گالوپ به ثبت رسیده است.

نظرسنجی جدید نشان داد درک آمریکایی‌ها از پلیس از زمان آغاز اعتراضات علیه نژاد پرستی در ماه مه به سرعت در حال تغییر است. تقاضاها در آمریکا برای کاهش بودجه پلیس در حال افزایش است. شورای شهر سیاتل دیروز کاهش حدود ۱ درصدی بودجه اداره پلیس این شهر را تصویب کرد اما وعده داد که در آینده میزان بیشتری از آن کسر خواهد کرد.

مقامات شهرهای لس آنجلس و نیویورک هم قول داده‌اند بودجه پلیس را افزایش ندهند. نظرسنجی پیشین گالوپ در ماه ژوئیه هم نشان داد آمریکایی‌ها خواستار اصلاحات در پلیس هستند.

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض بوده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس