سلطانی فر و ویلموتس

یکبار برای همیشه ازچنین پرونده ننگینی درس عبرتی برای دیگران بسازید و باگرفتن حکم توقیف اموال به سراغ تک تک عوامل مقصر در این پرونده بروید و از هر کس به اندازه سهم و جایگاهش در این پرونده غرامت بگیرید.

سرویس ورزش مشرق – با حکم فیفا فدراسیون فوتبال ایران با محکومیتی سنگین در پرونده مارک ویلموتس روبرو شده و حالا باید با مقصران این فاجعه بزرگ برخورد شود. این شاید کمترین و به حق ترین خواسته مردم و علاقه مندان به فوتبال از نهادهای نظارتی و قضایی باشد. قرارداد با مارک ویلموتس که حاصل حضورش در ایران چیزی شبیه فاجعه بود و حتی شانس صعود ایران به مرحله دوم نهایی انتخابی جام جهانی را به حداقل رساند دستاوردی بزرگ برای مرد بلژیکی داشت و آن محکومیت ۶ میلیون و ۴۴۹ هزار یورویی  برای ایران بود که با مبلغ روز ارز به چیزی حدود ۱۷۰ میلیارد تومان می‌رسد. این قرارداد شبه ترکمانچای قطعا یک مقصر ندارد و عوامل و افراد زیادی در ثبت این ننگ در فوتبال دخیل بوده اند.

*سقف غرامت!

پرونده ای که علاوه بر ایران سروصدایش در رسانه های بین المللی خارجی در قاره آسیا و دیگر قاره ها هم پیچید. پرونده ای که آقای سرمربی به اتفاق تیم وکلای زبده‌اش که همسرش به عنوان یک وکیل پارلمانی در آن حضور دارد، ایران را محکوم به پرداخت حدود ۶.۲ میلیون یورو کرده اند.

*فوتبال بی دروپیکر!

در بحث اول مربوط به این ماجرا باید گفت ظاهرا فدراسیون فوتبال کشورمان به شدت بی دروپیکرتر از قبل شده که هر اتفاقی در آن رخ می دهد. الان مدتهاست که این فدراسیون پس از رفتن تاج بلاتکلیف است و مهدی محمدنبی دبیرکل شده و تکلیف انتخابات و آمدن و نیامدن کفاشیان به عنوان جانشین تاج مشخص نیست. اساسنامه فدارسیون از یکسو، شکایت هایی که یکی پس از دیگری برای باشگاه های فوتبالی از راه می رسند و بی برنامگی تیم ملی برای دیدارهای تدارکاتی و اردوهای ملی. همه این مشکلات در فدراسیون فوتبال یکجا جمع شده اند، فدراسیونی که بسیاری از مسئولان غیرفوتبالی برای ورود به فضای آن سرودست می شکنند تا راه کسب شهرت را به جای ۱۰۰ سال یک شبه طی کنند و نامشان را برسرزبان ها بیندازند.

*کپی قرارداد کی‎روش!

بحث مهمتر در این فدارسیون قرارداد مارک ویلموتسی است که با کارنامه اخراج از دو تیم ملی بلژیک و ساحل عاج در دامان فوتبال ما قرارداده شد. جایی که باید بهترین وکلا و حقوقدانان فوتبالی در آن ورود داشته باشند، مدیران فدراسیون به هر دلیلی اعم از صرفه جویی همان قرارداد کارلوس کی روش را آوردند و با کم و زیاد کردن اسم سرمربی و دستیارانش به جای ۱۰ صفحه در ۸ صفحه تنظیم و کپی کردند و حتی یادشان رفت در صفحه آخرش بنویسند که این قرارداد در ۸ صفحه تنظیم شده و همان عبارت "این قرارداد در ۱۰ صفحه تنظیم شده است" همین حالا در متن قرارداد وجود دارد!

بیشتر بخوانید:
 

در انتظار اشد مجازات برای مقصران قرارداد ویلموتس


کفاشیان: ویلموتس متهم اصلی پرونده است!/ گاهی جنسی می‌خرید که خراب درمی‌آید

*ایراد وکلا به کل قرارداد!

شاه منصوری، یکی از دو وکیل جوان این پرونده بامداد امروز سه شنبه ۲۸ مرداد در برنامه تلویزیونی گفت این قرارداد سراسر ایراد است و سپس طاهری نماینده سازمان بازرسی کل کشور گفت هیچ وکیل سرشناسی با دیدن متن قرارداد حاضر به پذیرش وکالت این قرارداد نبوده است. اما ظاهرا این دو نفر بدون دریافت پول حاضر به حل این پرونده شده اند که مشخص می کند فدراسیون حتی در این بخش هم حاضر به هزینه برای رهایی از این حکم نداشته است!

*مقصر کیست؟

نکته غیرقابل تحمل برای مخاطب فوتبال این است که از هر کس سئوال می شود این قرارداد را چه کسی بسته است فرد مشخصی را معرفی نمی کنند. ظرف این سه ماه اخیر و پس از پیگیری های خوب اولیه پرونده به دست فراموشی سپرده شد و حالا که حکم اولیه آمده باز هم همه یادشان افتاده که دنبال مقصر بگردند!

*هشتگ مازیار ناظمی!

آنچه مشخص است در این پرونده تنها مهدی تاج مقصر نیست، وزیر ورزش تنها مقصر نیست، بلکه مجموعه افرادی مقصر هستند که در راه رسیدن به چنین توافق ننگینی دستی برآتش داشتند. امثال مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش که در همان دوران توییتی با هشتگ "خاطرات خدمات" در حساب کاربری اش نوشت و اشاره کرد که این قرارداد در تاریخ ثبت خواهد شد که مشخصا چنین اتفاقی در حال شکل گیری است!

*فرزند تاجر شکر!

آنچه کاملا واضح است اینکه مهدی تاج یکی از مقصران اصلی در این پرونده است که از حقوقدانان خبره در امر ورزش استفاده نکرده است و با اعتماد به یکی از فرزندان تجارت شکر (پدر آقای بهروز زنجانی) که شغل اصلی خودش هم همین است چنین قراردادی را تنظیم کرده و با تایید وزیر ورزش پای آن را امضا زدند!

*تقصیر وزیر!

در این ماجرا مسعود سلطانی فر هم مقصر است که علی نژاد معاون ورزش قهرمانی اش اعلام می کند همه قراردادهای اینچنینی در وزارت ورزش مورد بررسی قرار می گیرد ولی بعد می گوید ما داخل آن پرانتز معروف را ندیدیم! وقتی بندی به این مهمی را ندیده اید در واقع یعنی هیچ کجایش را ندیده اید! حتی آنها هم متوجه نشدند که در آخر قرارداد ۸ صفحه ای نوشته شده این متن در ۱۰ صفحه تنظیم شده است! آقای وزیر هنوز درباره پیشنهاد این مربی از سوی دفتر فرهنگی ایران و هلند توضیح نداده که گفته شد دستور به خدمت گیری مارک ویلموتس را همانجا صادر کرده بود!

*مجلس تا آخر پیگیر ماجرا باشد!

آقایان نماینده مجلس لطفا بیخیال نشوید! لطفا فقط شعار ندهید و اراده تان برای مقابله با این قبیل ضررهای هنگفتی که به بودجه مملکت می خورد را با صدور احکامی برای دریافت این مبالغ از متخلفان به کار بگیرید. چرا این ضرر مالی ۶.۲ میلیون یورویی باید از بیت المال پرداخت شود؟

*حکم توقیف اموال!

یکبار برای همیشه از چنین پرونده ننگینی درس عبرتی برای دیگران بسازید و با گرفتن حکم توقیف اموال به سراغ تک تک عوامل مقصر در این پرونده بروید و از هر کس به اندازه سهم و جایگاهش در این پرونده غرامت بگیرید. حتی شده ماشین زیر پای شان را بگیرید. چرا این غرامت را از جیب مردم و از بیت المال باید بدهیم؟ تیم های ملی نوجوانان و جوانان و رده های دیگر فوتبال ایران با بخش اندکی از این مبلغ دیدارهای تدارکاتی خوب می توانند داشته باشند. این درباره سایر تیم های ملی و غیره در ورزش ایران هم صدق می کند.

*ممنوع الخروجشان کنید!

تا کی دنبال مقصر می گردیم؟ امروز حرف از دادگاه تجدید نظر در CAS است و سپس دادگاه عالی ورزش که قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس می گفت: "شاید صدور حکم آن تا یک و شاید بیش از یک سال بطول بینجامد!" پس با صدور احکامی مانند ممنوع الخروجی یا ممنوع المعامله شدن، مقصران و متهمان پرونده را محدود کنید تا آنهایی که اموال هنگفت شان را به نام همسر، فرزند و مادر و برادرشان کرده اند قادر به تبدیل آنها به دلار و فرار از ایران نباشند. باید خائن به ایران را مجازات کرد و مردم از نهادهای نظارتی و قضایی توقعی غیر از این ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • حسام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    35 1
    پیامک : دین دین ........... سرپرست محترم خانوار مبلغ 1000000 ریال بابت تامین دستمزد آقای مارک ویلموتس از دریافتی یارانه این ماه شما شما کسر گردید ستاد صدقه مندی یارانه ها
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      39 0
      داداش انرژی هسته ای را نابود کردند و از کسی خسارت نگرفتن اونوقت این مفت خورای فوتبالیست خسارت بدهند
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      6 1
      لطفا به سامانه همدلی بگید برای این آقایون اسام اس بفرستند که کمک کنید
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      17 1
      از این دولت پیر و فرتوت و ناکارامد و ناتوان انتظار خدمت نباید داشت. دلیلش همین خیانت جریمه محکومیت سنگین ۱۷۰ میلیارد تومانی در پرونده مارک ویلموتس به مردم و کشور و زدن خسارت مالی 170 میلیارد تومانی به بیت المال
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      12 1
      هزینه کرد دولت از جیب مردم کشور برای فوتبال باید متوقف شود. بقیه رشته های ورزشی قهرمانان زیادی دارد که مدال های خوش رنگ برای کشور می آورند و اینقدر ضرر مالی به کشور تحمیل نمی کنند.
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      12 1
      وزارت ورزش را منحل کنند بهتر است. اینهمه خسارت به کشور ارزشی برای مردم محروم ندارد.
    • 000 IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      2 0
      یکبار برای همیشه از چنین پرونده ننگینی درس عبرتی برای دیگران بسازید و با گرفتن حکم توقیف اموال به سراغ تک تک عوامل مقصر در این پرونده بروید و از هر کس به اندازه سهم و جایگاهش در این پرونده غرامت بگیرید. حتی شده ماشین زیر پای شان را بگیرید. چرا این غرامت را از جیب مردم و از بیت المال باید بدهیم؟ فقط همین لطفا تا حصول نتیجه پیگیر جدی باشید و به ملت اطلاع رسانی کنید
  • کیروش یادت بخیر IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    38 34
    مقصر اول و اخر این فلاکت لنگیا هستن که مرب کاربلدی مثل کیروش رو راری دادن اونم به خاطر برانکویی که الان از لنگیا شکایت کرده خخخخخخخخ. باید با این تفکر جهان سومی که تیم باشگاهی رو بالاتر از تیم ملی میبینن چیکار کنیم . خخخخخخ جهان سومی هستیم دیگه . وزیر یه کشور در بست خادم یه تیم شده
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      17 4
      مقصر اصلی اون ابلهایی هستن که پول بیت المال ملت رو پول اون فقیری که گوشه‌ی خیابون و اون نقطه‌ی دور کشور افتاده رو میلیارد میلیارد میدن مربی خارجی حالا هر کی میخواد باشه باشه
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 1
    مقصر هستیم دیگه
  • FR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    47 4
    پولی که باید خرج محرومین شود خرج این فوتبال و لمپنیسم فوتبالی میشود.
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      16 2
      فوتبال تعطیل شه پولش خرج محرومین میشه؟محرومین ایران منظورته دیگه؟اصلا چرا ما یه کشوری با اینهمه ثروت باید محروم داشته باشه؟
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      4 2
      چون امریکا 40 میلیون فقیر داره چون اینجا هم امثال فوتبالیستهای بیهنر در پنت هاوسهای ده ها میلیاردی زندگی میکنند و حامیانی چون شما دارند تا کار و بارشان از سکه نیافته
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      4 1
      موافقم، طرف به خاطر یکی دو میلیون افتاده زندان اونوقت میلیاردی میدن برای فوتبال اونم به یه فرد غیر ایرانی تا مثلا بگی مربی خارجی آوردم
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    18 0
    نوش جان خوب می خورید . حقوق میلیونی دلالی میلیونی دمتان گرم که هم از آخور می خورید و هم ار توبره
  • بوکسور کهنه کار IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    23 0
    یک خواهشی که از رسانه ها و مبادی دلسوز دارم اینست که: قبل از افشا گری از مدیران متخلف، ابتداً ترتیبی فراهم تا آنها را ممنون الخروج کنند.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    22 3
    گمان نکنم قوه قضائیه با ورود به این موضوع، عرضه عبرت سازی برای سایرین رو داشته باشه!
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    27 1
    مقصر بابا مسعوده
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    6 0
    گرفتن غرامت مسبب کمترین انتظار مردم و پایان کار مربیان خارجی دومین مطالبه میتونه باشه وانتخاب مربی داخلی با قرار داد بسیار پایین کسی که برا پول نیاد از اولم معلوم بود رئیس فدراسیونی که مربی بزرگ رو غیر ایرانی میدونه کادر فنی که اکثرا خارجی باشه و بازیکن به ظاهر ایرانیشم مصاحبه کنه که چکم پاس نشد عاقبتش همینه
  • علـی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    18 1
    فقط خدا میدونه چه مفسده‌هایی در پشت پردۀ اینگونه قراردادهای نجومی هست و چه کسایی میخورن به ریش ملت میخندن؟!
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 0
    جالبه، این روزها، انواع دعوا و جنگ زرگری را در حوزه‌های مختلف شاهد هستیم. آب از سر گذشته، بهتره وقت ملت را هدر ندهید و هرکاری دلتون میخواد کما فی السابق انجام دهید.
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 0
    تا حالا با کدام متخلف گردن کافت برخورد شده این دومی باشه برخور فقط برای بد بخت و بیچاره هاست
  • سلام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 0
    کجای دنیا تمام تیم های فوتبالش دولتی اند بجز یکی وهزینه بر دولت می بندند . اصل هزینه های فوتبال خراب است . این همه قرارداپهای نجومی بخاطر این است که از کیسه ی خلیفه می بخشند . خصوصی کنید راخت شید .
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 0
    البته این اتفاق یک خوشحالی دارد: اگر فدراسیون کل مبلغ قرارداد را قبلا گرفته باشد و مثل خیلی جاهای دیگر اونو بالا می کشید و فاکتور می داد که به ویلموتس داد آن وقت کی می فهمید؟
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 0
    واقعا کاشکی قانون حرف زدن رو میزاشت کنار و به همین سبک نگارنده این مقاله برخورد میکرد ولی چه کنیم که مسئولین این جور مواقع مسئولیت کارشون رو بر عهده نمیگیرن و ما بازم شاهد سوء مدیریت ها خواهیم بود -حتما میخان با کشوندن به دادگاه CAS قضیه یجور ماستمالی کنند کلا مردم یادشون بره و قطعا اینکارو میکنن
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 1
    همین چند وقت پیش خودتون گفتین بیژن زنگنه چیزی حدود 72 میلیارد دلار به کشور خسارت زده یعنی دوازده برابر جریمه ی ویلموتس.چرا کسی از زنگنه بازخواست نمی کنه ?
  • ایران IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 0
    باید همه‌ی ما مردم قویا از قوه‌ی قضاییه مطالبه کنیم که جوری مسببان این جور قراردادهای فاجعه رو نقره‌داغ کنن که اینطوری عین آب خوردن اموال ملت رو به باد ندن
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    اگر طی این سالها پیگیر انتشار آن گزارش معروف از فوتبال میشدید شما رسانه ها ، این انفاقات عادی نمیشدعزیزان ...ببخشید خیلی از شماها برای این فوتبال به به میکردید !!! بیچاره بچه های مردم ...بیچاره ملت ...
  • حسن IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 1
    جناب آقای سلطانی فر وزیر دانا و کار بلد جناب آقای تاج مدیر کاردان و با سواد حضرات محترم فدراسیون فوتبال از شما سپاسگزاریم و از خداوند بزرگ میخواهیم شما بزرگان تاریخ مدیریت ایران را نگهدار باشد باشد و بماند در تاریخ که عبرت دیگران شود
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 0
    خدایی گزارش خوبی بود دمتون گرم
  • حامد US ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 0
    مملکت بی در و پیکر همینه. هر بیسوادی از راه میرسه دستش به دزدی و فساد باز میشه هم برا خودش و هم برا هفت نسلش . اینایی که نشستن و برا ورزش ایران مدیریت میکنن بخدا شلغم را از توپ تشخیص نمیدن . فرق لباس ورزشی را از شورت تشخیص نمیدن . نتیجه اش میشه برداشت از جیب مردم له شده زیر اقتصاد فلج حاصل از مدیریت همین بی مصرفها .
  • FR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 0
    مطمئن باشید هیچ پیگیری نمیشه و مردم مأیوس خواهند شد. این بند «*حکم توقیف اموال!» عالیه ولی ولی ولی ...
  • ناشناس IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 0
    مقصرها باید تاوان پس بدهند.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 0
    معلومه مثل سگ دروغ ميگيد چون مهدى تاج از خودتونه و اصول گراست !
  • سمی IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 0
    منم موافقم چرا باید تاوان همچین کثافت کاری رو ملت بدن.اینهمه از جیب مردم بره که چی.خودشون که همچین گند کاری کردن پرداخت کنن.ازشون بگیرن. اینقدر زورم میگیره مربی بدرد نخوری که این پول حروم رو بگیره.حرومش باشه.اگه یه ذره انصاف داشته باشه خودش نباید قبول کنه واسه چندماه مربی گری همچین پولی رو بگیره
  • عدالت خواه IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    مگر ما در این کشور وکیل ،بازرس ،ناظر نداریم که یه عده بنا به مصالح خودشان یه همچین قراردادی را امضا می کنند.در این روزها کسایی هستند که محتاج نان شب هستند.دنبال دارو های گرون برای درمان عزیزاشون هستند. یا این ضرب المثل می افتم:چراغی که به خونه رواست ،به مسجد حرام است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس