بایدن

مدعیان اصلاحات و اعتدال در حالی دنبال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا هستند که خسارت دموکرات‌ها به ایران کمتر از خسارت‌های وارده توسط جمهوری‌خواهان نیست.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت: 

مدعیان اصلاحات و اعتدال در حالی دنبال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا هستند که خسارت دموکرات‌ها به ایران کمتر از خسارت‌های وارده توسط جمهوری‌خواهان نیست.

روزنامه جوان در این زمینه نوشت: در ماه‌های اخیر تیترهای حمایتی رسانه‌های اصلاح‌طلب از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا افزایش یافته است. «رؤیای ایرانی آبان ۹۹» اوج این تیترهای از روی ذوق‌زدگی از پیروزی احتمالی جو بایدن بود. اصلاح‌طلبان در سال ۹۵ هم به شکلی صریح و روشن از هیلاری کلینتون دفاع کردند.

بیشتر بخوانید:

افتتاح شعبه جدید ستاد انتخاباتی بایدن در ایران

احمد نقیب‌زاده، فعال اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اگر بایدن به ریاست‌جمهوری برسد و به برجام نیز بازگردد یک موفقیت بزرگ نصیب ایران خواهد شد... اگر بایدن به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شود و ترامپ در انتخابات شکست بخورد شاید نیاز به نرمش نیز وجود نداشته باشد. با وجود این سیاست خارجی ایران دچار یک بی‌سرانجامی شده است. ایران باید شرایط بین‌المللی را درک کند. امروز در عصر دولت ملی به سر می‌بریم و یک دولت برای یک ملت را باید پذیرفت».

بیشتر بخوانید:

اظهارات مشاور بایدن درباره مکانیسم ماشه

این جملات یعنی بخشی از اصلاح‌طلبان نه فقط برای بهبود شرایط اقتصادی چشم‌انتظار کمک غرب هستند، بلکه حتی خود نیز نمی‌توانند موفقیت و پیروزی بیافرینند و برای موفقیت ایران، منتظر هستند تا مردم آمریکا به جو بایدن رأی بدهند و برای ما موفقیت خلق کنند!

در هفته‌های گذشته حزب دموکرات آمریکا سیاست‌های خود را در قالب سندی ۸۰ صفحه‌ای منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: «ما معتقدیم برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بهترین روش برای قطع تمامی مسیرهای حرکت ایران به سمت سلاح هسته‌ای، به نحو قابل راستی‌آزمایی است. خروج یکجانبه آمریکا از برجام ما را از متحدان‌مان جدا و راه را برای از سرگیری حرکت ایران به سمت قابلیت ساخت سلاح هسته‌ای باز کرد. به همین دلیل است که بازگشت به پایبندی دوجانبه به این توافق تا این حد اضطراری است. توافق هسته‌ای همیشه قرار بوده آغاز دیپلماسی ما با ایران باشد نه پایان آن. دموکرات‌ها از تلاش‌های جامع دیپلماتیک برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و پرداختن به سایر فعالیت‌های تهدیدکننده این کشور اعم از ستیزه‌جویی منطقه‌ای، موشک‌های بالستیک و سرکوبگری داخلی حمایت می‌کنند».

در واقع دموکرات‌ها هم مانند جمهوری‌خواهان به‌طور جدی در پی محدود کردن پیشرفت‌های ایران هستند، فقط روش هر کدام متفاوت است. و تضمین دانستن امضای آنان و امیدواری به رأی‌آوری کلینتون برای ادامه برجام تنها بخشی از این ضربات اعتماد به دموکرات‌هاست.

روحانی در سال ۸۳ در مقطعی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، در حاشیه نشست خبری با رسانه‌ها گفت: «ایران از دموکرات‌ها زیان بیشتری دیده است... ما ترجیح نمی‌دهیم دموکرات‌ها برنده شوند. آنها به طور تاریخی بیش از جمهوریخواهان به ایران صدمه زده‌اند.»

روزنامه سازندگی از جمله رسانه‌هایی است که به دفعات از جو بایدن حمایت کرده و حتی با هر بار حمایت یک فرد شاخص آمریکایی از او هم تیتر اصلی در صفحه یک زده است. مثلاً تیتر «اتحاد سوسیالیست‌ها و لیبرال‌ها علیه ترامپ» با زیرتیتر «برنی سندرز هم از جو بایدن حمایت کرد» یا تیتر «اوبامای دوم» یا «توطئه در کاخ سفید» و...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 1
    مثل ترامپ و جوبایدن = گربه نره و روباه مکار است . دولت ما هم بی شباهت به پینوکیو نیست .
  • US ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 1
    ما دشمن اصلی ایران رو همین جریان اصلاحات می دونیم. و مطمئن باشید بهتون ضربه می زنیم.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 1
    اصلا هر چی تو بگی کیهان جون دوس داری کدوم طرف بالا بیاد دستورشو صادر کنیم
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      2 1
      08:04 تو فعلا برو ساکت بشین اون کنار تو کار بزرگترهایی چون کیهان دخالت نکن کافیه، هروقت لازمت داشتیم صدات میکنیم!!!
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 0
    قبول مذاکره با آمریکا سم است و آمریکا از هر نوعش دشمن همیشگی ما هست ولی شما عزیزان هم راست و چپ برای این بحران اقتصادی کشور که داره مردم را به ویژه قشر متوسط و فقیر جامعه را نابود میکنه چه راهکاری دارید!!!!!!!؟؟؟؟؟؟امریکا با دلارش زندگی ما مردم عادی را تباه کرده ولی آن چیزی که ما مردم میبینیم سیاست های اقتصادی و بی‌خیالی شما دولتی ها و مجلسی ها هم دست کمی از فشار های آمریکا نداره و زندگی ما هر روز بدتر از دیروز داره میشه!!!! چرا نمی توانید جلوی مافیای ارز و سکه و اتومبیل را بگیرید!!!!!! یعنی اینقدر سخته!!!!!؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس