کد خبر 1107718
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
بازتاب هشدار «نجباء» به سفیر انگلیس در رسانه‌های این کشور

جنبش مقاومت اسلامی نجباء در بیانیه‌ای با انتقاد شدید از حملات ارتش ترکیه به خاک عراق، پیشمرگه را به سکوت و تماشاگری صرف متهم کرد.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء طی بیانیه شدیداللحنی با انتقاد از سکوت دولت و نهادهای رسمی عراق، همچنین انفعال نیروهای نظامی منطقه کردستان در قبال تجاوز ارتش ترکیه، هشدار داد که ادامه روند فعلی به اشغال دائمی بخشی از کشور خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید:

واکنش شورای امنیت ملی عراق به حمله ترکیه

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی نجباء، در این بیانیه با تأکید بر اینکه عراق در پیچ تاریخی مهمی قرار دارد، سکوت دولت و نهادهای رسمی در قبال اشغال مساحت بزرگی از کشور، تخریب منازل و کوچ دادن اهالی توسط ارتش متجاوز ترکیه، شدیدا تقبیح شده است.

نجَباء افزود: نیروهای نظامی منطقه کردستان (موسوم به پیشمرگه) که مسؤولیت دفاع از آن مناطق را برعهده دارند، در مقابل تجاوز و غارتگری ارتش ترکیه فقط تماشاچی هستند؛ درحالی که رفتارشان با قوای عراقی (نیروهای دولت فدرال) کاملا متفاوت است.

در ادامه این بیانیه هشدار داده شده که سکوت در برابر تجاوزهای اخیر ممکن است به اشغال دائمی بخشی از سرزمین عراق و الحاق آن به ترکیه منجر شود که عواقب وخیمی در پی خواهد داشت و نقشه کشور را تغییر خواهد داد.

مقاومت اسلامی نُجَباء در پایان به ملت و حاکمیت عراق توصیه کرده است که برای دفاع از حریم و تمامیت ارضی کشور، تمام شیوه‌های دیپلماتیک، بین‌المللی، مردمی، نظامی و اقتصادی را به‌کار بگیرند و یکی از مهم‌ترین راهکارها، از بین بردن بهانه‌های دشمن می‌باشد.

ترکیه  از ۱۴ ژوئن گذشته عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق،  با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز کرده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه است اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    پیشمرگه با بوزگوردهای قاتل برای نابودی پ ک ک پیمان بسته
  • امید فراهانی TW ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    12 1
    سلام . درود بر نیروهای باغیرت عراقی . چون بارها پیشمرگه ها با چراغ سبز نشون به عوامل تروریست پژاک عامل شهادت مرزبانان و پاسداران سپاه در مرزهای غربی کشور بوده اند و حالا جرئت این که رودرروی نیروهای ترکیه بایستند را ندارند .
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    6 10
    پیشمرگه و اقلیم کردستان خودشون بیشتر ازینکه با ترکیه دشمن باشند با پ ک ک دشمن هستند چون بخوبی میدونند استیلای پ ک ک بر اقلیم مساوی با سقوط احزاب کردستان عراق و روی کار اومدن گروه تروریستی با این نام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس