کد خبر 1090365
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
نجباء

رئیس شورای سیاسی جنبش نجباء با تاکید بر حتمی بودن اخراج اشغالگران آمریکایی، آورده است: فرزندان عراق امروز در «ثورة العشرین دوم» پیروزی‌های اجدادشان را تکرار خواهند کرد.

به گزارش مشرق، علی الاسدی رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء در پیامی توئیتری با اشاره به یکصدمین سالگرد پیروزی انقلاب عراق علیه اشغالگران انگلیسی در سال ۱۹۲۰، نوشت: "ثورة العشرین" با مرجعیت علمای بزرگی همچون میرزا محمد تقی شیرازی، سید محمد سعید حبوبی، سید محسن حکیم و دیگر بزرگ‌مردان حوزه به نقطه‌عطفی مهم در تاریخ عراق تبدیل شد.

بیشتر بخوانید:

حمله به پایگاه ۴۵ حشد الشعبی شوی تبلیغاتی بود

الاسدی با بیان اینکه این انقلاب الگویی موفق از وحدت و یکپارچگی ملی را به جا گذاشت، به مشارکت همگانی مردم عراق در پیروزی این انقلاب اشاره و تاکید کرده است: همان‌گونه که شیخ شعلان ابو الجون در جنوب به ایفای نقش پرداخت، شیخ ضاری المحمود در مناطق غربی به کمک انقلاب شتافت و دست در دست هم عراق را آزاد کردند. علمای حوزه نجف به همراه علمای الانبار و سامراء یکصدا علیه استعمار قیام کردند.

رئیس شورای سیاسی نُجَباء در پایان خاطرنشان کرده است: نوادگان این چهره‌های شاخص نیز امروز در «ثورة العشرین دوم» پیروزی‌های اجدادشان را تکرار کرده، اشغالگران آمریکایی را از خاک خود بیرون رانده و حاکمیت در سایه وحدت ملی را محقق خواهند کرد

از سوی دیگر نصرالشمری معاون دبیرکل و سخنگوی رسمی جنبش نجبا تاکید کرد گفتگوی آمریکایی عراقی صرفا نمایشی برای مشروعیت بخشی به حضور نظامیان آمریکایی در عراق است

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالله مومن IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    فقط با تبدیل سربازان آمریکایی از حالت عمودی به افقی ست که عراق. سرزمین آزادی خواهدشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس