کد خبر 1107625
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
سناتور روس

سناتور بلندپایه روس گفت: مخالفت با سند پیشنهادی آمریکا علیه ایران در شورای امنیت، شکستی برای سیاست واشنگتن، ضربه محکمی به اعتبار این کشور و نشان‌دهنده انزوای تحقیرآمیز آنها در عرصه بین‌المللی بود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلکسی پوشکوف" عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه، در پیامی توئیتری، دیدگاه خود درباره عدم موفقیت آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل را بیان کرد.

روز جمعه، شورای امنیت از قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده برای گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران که مقامات واشنگتن به‌طور جدی بر آن اصرار دارند، حمایت نکرد. فقط هیئت نمایندگی آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رأی مثبت دادند. روسیه و چین با این سند مخالفت کردند و 11 عضو باقی‌مانده شورای امنیت هم به این پیش‌نویس رأی ممتنع دادند.

بیشتر بخوانید:

واکنش کاربران توییتر به پیام پامپئو درباره «مکانیسم ماشه»

اروپایی‌ها اصلا به ترامپ اعتماد ندارند

 پس از این رأی‌گیری،"رابرت اوبراین" مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا اعتراف کرد که واشنگتن "شکست خورد"، در عین حال گفت که "این پایان ماجرا نیست".

سناتور پوشکوف در این رابطه نوشت: «ایالات متحده دوباره خود را در "انزوای تحقیرآمیزی" یافت و با عدم حمایت شورای امنیت سازمان ملل از پیش‌نویس قطعنامه این کشور درباره ممنوعیت نامشخص برای فروش تسلیحات به جمهوری اسلامی ایران، با شکست سختی مواجه شد.

به‌گفته وی، این مخالفت ضربه محکم دیگری برای اعتبار آمریکا بود.

این سناتور روس در پایان یادآور شد: «ما شاهد هستیم که از ونزوئلا گرفته تا آلمان، جایی که ایالات متحده در تلاش است خط لوله "نورد استریم‌2 ــ جریان شمالی‌2" را مسدود کند، مقاومت در برابر اقدامات یکجانبه واشنگتن در حال افزایش است.»

"واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بعد از رأی‌گیری در نشست شورای امنیت اعلام کرد که طرف روسی در مخالفت با پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده رأی داد، برای اینکه به‌طور مداوم با تلاش‌های واشنگتن برای اعمال فشار و ایجاد چنین محدودیت‌هایی علیه تهران مخالف است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس