کد خبر 1111588
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
روسیه

معاون نماینده دائم روسیه در شورای امنیت به نماینده آمریکا گوشزد کرد که نه ایران، بلکه کشور دیگری که همه می‌دانند، عامل بی‌ثباتی اوضاع در عراق است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دیمیتری پولیانسکی" معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به طرف آمریکایی یادآوری کرد که بی‌ثبات‌سازی اوضاع در عراق، ناشی از اقدامات، نه ایران، بلکه کشور دیگری است.

"کیلی کرافت" نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد، شب گذشته (روز چهارشنبه) در نشست شورای امنیت  گفت که تلاش‌ها برای شکوفایی عراق باید شامل "خلاص شدن از شر تأثیرات منفی ایران، که حامی برجسته تروریسم در جهان است"، باشد.

بیشتر بخوانید:

روسیه ابزاری برای تشخیص عاملان انتحاری ساخت

پولیانسکی نیز در سخنرانی خود در این نشست با اشاره به تلاش ناموفق آمریکا برای تحمیل تحریم تسلیحاتی علیه ایران در این ماه، گفت: «در اینجا باید یادآور شویم که همتایان آمریکایی ما، بار دیگر سعی در متهم کردن بی پایه و اساس ایران در بی‌ثبات کردن اوضاع عراق دارند. این احساس ایجاد می‌شود که آنها دلایل کافی برای بحث درباره اوضاع منطقه ندارند و صرفاً تلاش می‌کنند از هر فرصتی برای مطرح کردن مسئله تأثیر منفی ایران استفاده کنند.»

این دیپلمات بلندپایه روس ادامه داد: «این امر بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد، به‌ویژه با توجه به اینکه اخیراً ایالات متحده دو ابتکارعمل روسیه برای برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل را رد کرده است، که در جریان آن، این امکان فراهم می‌شد تا اوضاع پیرامون توافق هسته‌ای با ایران، به‌طور واقع‌بینانه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.»

پولیانسکی گفت: «موضوع هرچه باشد، همه ما به دلایل واقعی ناآرامی‌های اخیر که عراق را درگیر کرده است، واقف هستیم. من فقط اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را نقل قول می‌کنم که جنگ عراق را "بدترین اشتباه ژئوپولیتیکی نسل حاضر" خوانده است.»

وی یادآور شد، ایالات متحده حمله تهاجمی خود به عراق را در ماه مارس سال 2003 انجام داد و بهانه آن، احتمال وجود سلاح‌های کشتار جمعی نزد رژیم صدام حسین بود که متعاقباً این مسئله تأیید نشد، ولی این حمله باعث بی‌ثباتی اوضاع عراق و ایجاد شرایط برای تقویت گروه‌های تروریستی، از جمله داعش، در این کشور شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    1 5
    سفارت روسیه لانه جاسوسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس