کد خبر 1107271
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
مشاور بن‌زاید از موافقت ریاض با عبور پروازهای تل‌آویو از حریم عربستان خبر داد

یکی از مشاوران ولی‌عهد ابوظبی به روزنامه‌ای صهیونیستی گفت، پروازهای هوایی از تل‌آویو به دبی و از دبی به تل‌آویو از حریم هوایی عربستان سعودی عبور خواهد کرد .

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» به نقل از یکی از مشاوران ارشد ولی‌عهد ابوظبی نوشت، بحرین و عُمان دو کشوری هستند که انتظار می‌رود تا قبل از پایان سال جاری میلادی با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی روابط امضا کنند.

این مشاور که نام وی ذکر نشده، به اسرائیل الیوم گفت: طی سه تا پنج ماه آینده دارندگان گذرنامه اسرائیلی می‌توانند به امارات عربی متحده سفر کنند. پروازهای هوایی از تل‌آویو به دبی و از دبی به تل‌آویو از فراز حریم هوایی عربستان سعودی عبور خواهد کرد .

بیشتر بخوانید:

تماس واشنگتن و تل آویو با بحرین و عمان در راستای سازش

وی در خصوص توافق عادی‌سازی امارات و تل‌آویو به واسطه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت: تماس‌ها پس از انتخاب ترامپ و ارائه طرح معامله قرن آغاز شد. از جمله موضوعات دیگری که منجر به توافق نهایی شد، تهدید ایرانی، ویروس کرونا و قصد اسرائیل برای حاکمیت بر دره اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری بود.

مشاور ولی‌عهد ابوظبی ضمن اعلام اینکه طی هفته‌های آینده تیم‌هایی از دو طرف برای ترتیب دادن روابط دو جانبه دور هم جمع خواند شد، گفت، توافق شامل ایجاد سفارت در ابوظبی و تل‌آویو خواهد بود اما در مرحله اول کنسولگری افتتاح خواهد شد یا تیم‌های دیپلماتیک در سطوح پایین‌تر رد و بدل می‌شود.

وی در پایان از آماده بودن مغرب و رژیم صهیونیستی برای توافق در آینده نزدیک نیز خبر داد و گفت، دو طرف با یکدیگر روابط گردشگری، تجاری و اقتصادی گسترده‌ای دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    3 0
    قبلا هم این پروازها بود اما الان علنی شد.سفارت امارات، کویت و عمان در تهران محل جاسوسی هست.....
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      2 0
      مفتی اعظم عربستان چرا صداش درنمیاد قبلا که زیاد قدقد میکرد
    • محمد IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      1 0
      یعنی سفارت ترکیه و پایگاه راداری و شنود اسراییل در مانیسا و پایگاه پهبادی اسراییل در سالیتا چای آذربایجان تبلیغات پانترکها خاین در مناطق آذری نشین نمی بینی یا خودت به ....زدی مردی چای کن مشرق مثل مورد دیگه سانسور نکن
  • ایرانی IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    مگه اسراییل کشوره؟! خلیج فارس هم که کامل جزءجغرافیای ایرانه. بحرینی هاهم بایدبرن چونکه مامیخوایم برگردیم وطن... البته بحرینی هاحق ورودبه خاک ایران رو ندارندچونکه خائن اند! و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس