کد خبر 1107267
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
قدس

یک روزنامه عبری‌زبان نوشت که آمریکا و رژیم صهیونیستی با بحرین و عمان برای عادی‌سازی روابط به رایزنی پرداخته‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری زبان «هآرتص» در گزارشی نوشت که رژیم صهیونیستی و آمریکا با مقامات بحرین و عمان تماس گرفته و در خصوص عادی‌سازی روابط با تل آویو رایزنی کرده‌اند.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، هآرتص همچنین نوشت که هیأت اسرائیلی در سفر خود به امارات قرار است توافقنامه‌هایی در زمینه کشاورزی، امنیت، تکنولوژی، انرژی، بهداشت، فرهنگ و محیط زیست با مقامات این کشور امضاء کند.

هآرتص تأکید کرد که توافق عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل در حالی اعلام شد که دفاتر محرمانه رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی خلیج فارس از مدت‌ها پیش فعال بودند.

بیشتر بخوانید:

امروز همچنین منابع سیاسی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به شبکه ۱۳ اسرائیل گفتند که امضای توافقنامه میان این رژیم با سعودی‌ها صرفا به مسأله زمان وابسته است و پیش از عادی‌سازی روابط با بحرین و عمان صورت خواهد گرفت.

شامگاه پنج‌شنبه پیش(۲۳ مرداد)، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد  تل‌آویو و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

اقدام امارات متحده عربی در علنی کردن توافق با رژیم اشغالگر قدس بر سر عادی‌سازی روابط، به رغم استقبال محور سعودی- آمریکایی، با محکومیت شدید اغلب کشورهای عربی و اسلامی و ملتها همراه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس