کد خبر 1107209
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
شبکه صهیونیستی: توافق میان ریاض و تل آویو حتمی است

شبکه ۱۳ رژیم صیهونیستی مدعی شد که دولت سعودی نیز همچون امارات با تل آویو وارد توافق خواهد شد و صرفا زمان آن مشخص نیست.

به گزارش مشرق، هیأت اسرائیلی قرار است امروز (یکشنبه) به سرپرستی «یوسی کوهن» رئیس موساد به امارات سفر کند تا در خصوص جزئیات توافق عادی‌سازی روابط با مقامات ابوظبی به گفت‌وگو بنشیند و در این میان، صهیونیست‌ها نیم نگاهی به عربستان سعودی دارند.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، منابع سیاسی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به شبکه ۱۳ اسرائیل گفتند که امضای توافقنامه میان این رژیم با سعودی‌ها صرفا به مسأله زمان وابسته است و پیش از عادی‌سازی روابط با بحرین و عمان صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

رئیس موساد به امارات می‌رود

به گفته این منابع، سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی، به طور مستقیم به افزایش همکاری‌ها میان ریاض و تل آویو خواهد انجامید و این در حالی است که دولت سعودی در قبال توافق اخیر امارات و اسرائیل سکوت پیشه کرده است.

به گفته این شبکه، تأثیر دیگر توافق ابوظبی و تل آویو بر عربستان سعودی این است که چه بسا اماراتی‌های بیش از سعودی‌ها خود را به واشنگتن نزدیک کنند و بخواهند از این مجری قدرت خود را در منطقه افزایش دهند.

این شبکه صهیونیستی همچنین گفت که عربستان سعودی و اسرائیل هر دو ایران را تهدیدی برای خود می‌دانند و منافع مشترک دو طرف در این خصوص می‌تواند آن‌ها را به توسعه همکاری‌ها سوق دهد.

شامگاه پنج‌شنبه پیش(۲۳ مرداد)، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد  تل‌آویو و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

اقدام امارات متحده عربی در علنی کردن توافق با رژیم اشغالگر قدس بر سر عادی‌سازی روابط، به رغم استقبال محور سعودی- آمریکایی، با محکومیت شدید اغلب کشورهای عربی و اسلامی و ملتها همراه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    2 0
    این همسایگان ما میخوان ایران تنها بمونه تنها راه موفقیت هرروز قوی تر شدنه باید هرروز قوی تر از دیروز بود باید میلیونها موشک و تانک و جنگنده داشته باشیم باید خیلی قوی تر بشیم خیلی زنده باد ایران
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 1
    از تركش هاي حمله به سفارت
  • omid.sa IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 1
    من نمی خوام برجام که جناب ظریف خیلی زحمت کشید براش و اقای روحانی رو که منتخب مردم بوده رو زیر سوال ببرم ولی خداییش خودتون کلاه خودتون قاضی کنید چرا زمان خاتمی و احمدی نژاد این نزدیکی اعراب به اسرائیل نبود چرا همشون سایه اسرائیل با تیر میزدن میدونید چرا چون اقای روحانی متاسفانه تمام برنامه هاش نزدیکی به غرب بود در حالی که هنوز متوجه نشده اگه می خوای کشورت تو امنیت باشه اول باید خیالت از بابت همسایه هات راحت باشه
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    اسلام دین یهودی .
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      0 0
      بهائی فرقهٔ انگلیسی!
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    چرابایددراین کشورعربستان وبه نزدیکی خانه خداکه محلی مقدس و امن وجای عبادت قرارگرفته اینگونه درهای این سرزمین به راحتی روی صهیونستها بازشودتابه جای تنبیه آنهادرمقابل فلسطینیان بیشتربه قتل عام مسلمانها بپردازند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس