کد خبر 1107266
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
بازداشت جاعلان میلیاردی چک های بانکی در پایتخت

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۷ عضو باند جاعلان چک‌های بانکی خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 7 عضو باند جاعلان چک بانکی سازمان های دولتی خبر داد.

سردار "علیرضا لطفی" اظهار داشت : یازدهم مرداد سال جاری پرونده ای با موضوع جعل چک بانکی به همراه 2 متهم از کلانتری 124 قلهک به دستور بازپرس دادسرای ناحیه 3 تهران به اداره سیزدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: محتویات پرونده حکایت از آن داشت، یازده مرداد ماه روز دستگیری فرشاد و فریبرز هر دو 40 ساله برای وصول یک فقره چک بانکی به مبلغ 120 میلیارد ریال مربوط به یکی از "سازمان های دولتی" به بانک ملی واقع در جنوب تهران مراجعه می کنند.

بیشتر بخوانید:

متقاضیان صدور گذرنامه؛ مراقب جاعلان باشند

وی ادامه داد : با توجه به مبلغ بالای چک ارائه شده از سوی مجرمان و با هوشیاری متصدی بانک که با استعلام از سازمان مربوطه مبنی بر تائیده چک فوق ، اظهار داشتند ما هیچ گونه چکی صادر نکرده ایم و تمامی پرداختی ها از طریق شماره شبا انجام می گیرد و چک فوق جعلی است، بلافاصله طی تماس تلفنی با پلیس 110 فرشاد و فریبرز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه هر دو متهم اظهار داشتند، ما چک را از دو نفر از دوستانمان که در یکی از شهرهای شمالی کشور هستند گرفته ایم و قرار شد پس از وصول چک یک درصد از کل مبلغ را به ما پرداخت کنند که دستگیر شدیم.

وی افزود: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات متهمان بلافاصله با هماهنگی بازپرس پرونده راهی شهرستان اعلامی شدند که با انجام به اقدامات پلیسی نوزدهم مردادماه هر دو متهم دستگیر و در تحقیقات اولیه اظهار داشتند، ما چک را از دو بچه محل به نام های سامان و رامین گرفته ایم که بلافاصله طی یک اقدام ضربتی هر دو متهم دستگیر و گفتند چک را از بابک گرفته ایم.

این مقام ارشد انتظامی پلیس پایتخت ادامه داد: کارآگاهان پس از جمع بندی اطلاعات و با انجام اقدامات کارآگاهی یافتند بابک یکی از جاعلان حرفه ای و سابقه دار است که با هماهنگی قضائی در بیست و دوم مردادماه در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی افزود: در بازرسی های انجام شده از خودرو متهم 2 دسته چک بانکی متعلق به بانک پارسیان و مهر جعلی ، کارت ملی اشخاص ، مبایعه نامه خام با نقش مهر سازمان مربوطه و ابزارآلات (رایانه - پرینتر - تیغ کاتر- پاکن) کشف و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: در تحقیقات مقدماتی بابک ضمن قبولی جعل چک بانکی اظهار داشت، حدود یک ماه قبل با تهیه دسته چک بانکی اشخاص و با استفاده از ابزارآلات اقدام به جعل چک بانک ملی به نام یکی از سازمان های دولتی به مبالغ 12 میلیارد تومان کردم که بواسطه دوستانم قصد وصول چک را داشتم.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با اشاره به زحمات همکارانم در بخش معاونت جعل و کلاهبرداری و اقدام به موقع کارآگاهان و دستگیری اعضای باند و کشف ادوات جرم و اعتراف صریح به بزه انتسابی، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار گرفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس