تشدید بی عدالتی بین سفیدپوستان و سیاهپوستان آمریکا در بخش اشتغال

اطلاعات وزارت کار آمریکا نشان می دهد فاصله نرخ بیکاری در این کشور بین سیاهان و سفید پوستان برای سومین ماه پیاپی در ماه جولای افزایش یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اطلاعات وزارت کار آمریکا نشان می دهد فاصله نرخ بیکاری در این کشور بین سیاهان و سفید پوستان برای سومین ماه پیاپی در ماه جولای افزایش یافته و در حال حاضر فاصله بین این دو نژاد به بیشترین حد طی بیش از 5 سال گذشته رسیده است.

 نرخ بیکاری برای سفیدپوستان و سیاهپوستان در ماه جولای کاهش یافته ولی این رقم در سفید پوستان کاهش بیشتری داشته است. نرخ بیکاری در سفیدپوستان 0.9 درصد کم شده و به 9.2 درصد رسیده است، در حالی که این رقم برای سیاهپوستان 0.8 درصد پایین آمده و به 14.6 درصد رسیده است. فاصله بین نرخ بیکاری در این دو نژاد در حال حاضر 5.4 است.

 متوسط نرخ بیکاری برای تمام گروه‌های جمعیتی در آمریکا 0.9 درصد کاهش یافته و از 11.1 درصد به 10.2 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

مرگ یک سیاهپوست دیگر به خاطر رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا

همه ‌گیری ویروس کرونا که باعث عمیق‌ترین رکود در اقتصاد آمریکا از زمان رکود بزرگ سال های 2007 تا 2009 شده، نابرابری اقتصادی بزرگی بین گروه‌های نژادی در این کشور به وجود آورده است. این نابرابری سالهاست در آمریکا وجود دارد حتی پس از اینکه نرخ بیکاری در این کشور قبل از همه گیری ویروس‌کرونا به پایین ترین رقم طی 50 سال گذشته رسید.

 افزایش نرخ بیکاری طی همه‌گیری ویروس کرونا بیشترین تاثیر را بر سیاه پوستان، اسپانیایی-پرتغالی ها و زنان گذاشته است.

 سیاه پوستان تنها گروه جمعیتی در آمریکا بودند که نرخ بیکاری در آنها کمترین کاهش را در جولای داشت. بیشترین کاهش نرخ بیکاری مربوط به آسیایی ها بود. نرخ بیکاری در این گروه 1.8 درصد کم شد و به 12 درصد رسید. 

 سیاهپوستان با 14.6 درصد بالاترین نرخ بیکاری را در میان تمام گروه‌های جمعیتی در آمریکا داشتند. نرخ بیکاری در میان مردان سیاه پوست برابر با 15.2 درصد است که نسبت به 16.3 درصد در ماه ژوئن کاهش داشته است. این رقم در زنان سیاه پوست از 14 درصد در ماه ژوئن به 13.5 درصد رسیده است.

 شرایط اشتغال برای نوجوانان سیاه پوست بدتر است. نرخ بیکاری برای این گروه از 23.2 درصد در ماه ژوئن به 22.5 درصد رسیده است. دلیل این نرخ بالای بیکاری 26 هزار نفر نوجوان بین 16 تا 19 سال بودند که طی این مدت اخراج شدند.

 در واقع، 15000 نوجوان سیاهپوست کمتری در ماه جولای نسبت به ژوئن بر سر کار بوده‌اند، در حالی که نرخ اشتغال در میان نوجوانان سفید پوست 149 هزار نفر افزایش یافته است و نرخ بیکاری در آن ها 5.5 درصد کم شده و به 17.8 رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    1 0
    خدایا شکرت که منو سفید پوست آفریدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس