کد خبر 1105548
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
کلی کرفت

نماینده آمریکا در سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه از تعویق یک هفته‌ای رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

به گزارش مشرق، «کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که رای‌گیری درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل هفته آینده انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اتهام‌زنی جدید نماینده آمریکا در سازمان ملل به ایران

وی که با شبکه العربیه مصاحبه می‌کرد، درباره این پیش‌نویس مدعی شد: «کشورها در برابر دو انتخاب هستند یا به حمایت از تروریسم یا به صلح رای دهند و کشورهای شورای امنیت سازمان ملل باید ابعاد پیش نویس تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را درک کنند.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که موضع ایران درباره برداشته شدن تحریم تسلیحاتی، پوچ محض است.

وی به استعفای «برایان هوک» نماینده سابق آمریکا در امور ایران اشاره کرد و گفت کناره‌گیری هوک هیچ ارتباطی به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ندارد.

کرفت تاکید کرد که واشنگتن تمام تلاش خود را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به کار خواهد گرفت.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که واشنگتن گزینه‌های متعددی در خصوص تعامل با پیش‌نویس تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دارد و اگر پیش‌نویس این قطعنامه تصویب نشود تحریم‌های جدیدی را اعمال خواهیم کرد.

کرفت در ادامه مصاحبه با این شبکه سعودی مدعی شد که ایران به حوثی‌ها، دولت سویره،‌گروه‌های مسلح در عراق و لبنان سلاح ارسال کرده است.

وی مدعی شد که تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مانع از توسعه فناوری هسته‌ای ایران خواهد شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با حمله به چین مدعی شد: «چین اهمیت فروش سلاح به ایران را درک می‌کند و پکن و تهران هیچ اهمیتی برای حقوق بشر قائل نیستند.»

دولت آمریکا قرار است قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رأی بگذارد.

پیش‌نویس این قطعنامه به دنبال تحمیل مجازات‌هایی مانند مصادره دارایی‌ها و منع سفر برای افراد و نهادهای ایرانی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

قطعنامه آمریکا طبق گفته منابع مختلف احتمالاً از حمایت اندک در میان متحدان اروپایی این کشور برخوردار خواهد شد، زیرا این کشورها فکر می‌کنند که تصویب چنین قطعنامه‌ای به نابودی توافق هسته‌ای برجام منجر خواهد شد.

چین و روسیه به صراحت اعلام کرده‌اند که این قطعنامه را وتو خواهند کرد؛ با این حال فارن‌پالیسی نوشته ممکن است کار اصلاً به نیاز به وتو هم نکشد زیرا  زیرا واشنگتن احتمالاً از ۹ رأی لازم برای تصویب قطعنامه خود نیز برخوردار نیست. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    شما که تیک تاکم برنمی تابید خفه شید
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    چرا ترامپ این قطعنامه را نمیذاره برای بعد ازانتخاب در دور دومش!؟
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    13 6
    سعودی ها و صهیون های وحشی سلاح داشته باشند، ما نداشته باشیم. اگر شما راست میگید صهیون و سعودی رو تحریم تسلیحاتی کنید
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      7 8
      وحشی تر از شما وجود نداره. اونا مردم خودشونو نمیکشن
    • 9468 IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 3
      8:44 وحشی تویی و اون ارباب های صهیونیستت که قلادتو دارن از کی تا حالا سگ های صهیونیست و تفاله های رجوی مثل تو مردم شدن چخه
    • SE ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
      0 0
      وحشی تر از دولت امریکا وجود نداره مردم خود را درمقابل چشم جهاهانیان بازانو خفه میکند. سرخپوستها را قتل عام کرده و سرزمین آنها را دزدیده است
  • DE ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 1
    اعلام زمان رای‌گیری درباره قطعنامه ضدایرانی// این قطعنامه ها بخاطر و برای تقویت اصلاح طبلچی ها در ایران است زیرا امریکا خود جرات روبروشدن با ملت ابران را ندارد لذا دل بسته است به ستون پنجم غافل از اینکه اگر صبر مردم لبریز شود و با اصلاح طلبان غربگدا اتمام حجت کنند با اولین حمله مردم به انان چنان به خارج فرار میکنند که هنگام فرار طایر زاپاس آنها هم در صندوق عقبشان تیک اف خواهدا کرد.
  • Ehsan IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    15 5
    جنونتون در بیاد حرومزاده های گاوچرون
  • بنده خدا DE ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 1
    بازی خطرناکی در پیشه. به احتمال زیاد میخوان بازی کثیف پلیس خوب و پلیس بد رو اجرا کنن. ابتدا آمریکا بعنوان پلیس بد یه قطعنامه شدید مثل همین قطعنامه ایی که الان هست رو پیشنهاد میده. تو این قطعنامه پیشنهادی زمان تحریم تسلیحاتی معین نشده یعنی نامحدوده. اما آمریکاییها و اروپاییها میدونن این قطعنامه رای نمیاره. پس اروپای پست فطرت بعنوان پلیس خوب وارد میشه و یه قطعنامه ملایم پیشنهاد میدن و به مدت مثلا سه سال یا دو سال تحریم تسلیحاتی رو تمدید میکنن. پشت پرده هم به روسیه و چین پیشنهاداتی میدن. اونها هم به احتمال زیاد رای ممتنع میدن. نتیجش هر چی هست تحریم تسلیحاتی ایرانه. حالا چه معین چه نامعین. ترامپ فقط میخواد این تحریم تسلیحاتی رو بعنوان یه برگ برنده بزرگ تو انتخابات رو کنه. حتی اگه واسه یکسال باشه. تنها راه جلوگیری از این بازی کثیف فقط و فقط تهدیده. ایران باید صریحا اعلام کنه حتی اگه یک روز بیشتر تحریم تسلیحاتی تمدید بشه ایران از برجام و ان پی تی خارج میشه و همه بازرسهای آژانس رو اخراج میکنه. من مطمئنم اگه اونها عزم جدی ایران رو ببینن قطعا عقب نشینی میکنن چون خارج شدن ایران از ان پی تی ضربه به مراتب مهلک تری به ترامپ در انتخابات هست. اما متاسفانه دولت غربزده ما فقط نظاره گره و کاملا منفعل عمل میکنه. من از پیشینه رفتار دولت پیشبینی میکنم تحریم تسلیحاتی ایران تمدید میشه چون دولتمون وا داده و ترسوئه. مشرق خواهشا منتشر کن تا نظر بقیه رو هم بدونیم
  • مهراد IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    11 6
    دمشون گرم.
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 3
      وافعا، دم چین و روسیه گرم که یانکی‌ها رو گذاشتن کنار دیوار راه پس و پیش ندارن!!! خخخخت
    • امیر IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 3
      کی دمش گرم مزدور .منافق .وطن فروش ایران به کوری چمتان از جا بلند خواهد شد..
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 3
      دمشون گرم که جیره سگ توله های امریکایی مثل تو رو میرسونن که اینطور براشون عوعو کنی نه؟!
    • عبدالله مومن IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      3 1
      خفه شو پوشک اسهالی مریم رجوی بدکاره
    • مهراد IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      1 2
      همتون خفه شید. نونتون توی این چیزاست
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      1 0
      ۱۱:۲۵ خودت خفه شو ما نون خور کسی نیستیم برو اربابت ترامپ فضولات تازه برات اورده سگ بی جیره و مواجب
    • ارتش بختیاری IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      من خودم دل خوشی از اینا ندارم،اما توهم حرف مفت نزن. بزودی دوطرفتون رو باهم و سرجمع می‌کوبیم.
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 1
    آب در هاون کوبیدن آمریکا . موضوع فروش سلاح های چینی و روسی به ایران برای ترساندن و دلیل عدم موفقیت در طرح آمریکا هست . آنها با ترفندهای در دست انتظار گوش بحرف دادن دیگران به خواسته های غیر قانونی و خارج از عرفی که تبدیل به عادت شده . چون بعد از فروپاشی شوروی و بالاخص طرح یازده سپتامبر دوهزار و یک و سخنرانی بوش یا با ما و یا مقابل ما احساس قدرت مضاعف نموده و هر چه را خواسته باسم تصمیم شورای امنیت و حتی خارج از آن مانند حملات نظامی به افغانستان و عراق و لیبی و در ادامه قصد خاورمیانه بزرگ که منجر به ظهور داعش شد یکه تازی نموده . و انتظار شکست طرح داعش که با همکاری اروپا و سرمایه عرب ها و دیگران از جمله تجهیزات دست اول مثل سلاح و خودروها بمنظور از پا در آوردن لبنان سوریه عراق و ایران بود شکل گرفته بود نداشتند . یک قلم مهاجران چرا و چگونه به اروپا رسیدند الان چکار میکنند . که بعد از اتمام و پیروزی دیگر راحت تر با استفاده از داعشیان بر روسیه و چین فشار میاوردند و مانع از رشد آنها میشدند . این ایران با سلاح های ابتدائی بیش از چهار سال باتفاق ارتش سوریه و حزب الله مقابل دنیای آنها با تمام پشتیبانی های لازم برای درهم شکستن ارتش های قدرتمند لازم بود ایستاد تا واقعیت برای روسیه و چین عیان شد . هنوز این ابله هان انتظار دارند کشوری مانند ایران که امتحانش را بخوبی پس داده و فهمیدند این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست در مقابل آنها با تمام توطئه هائی که از ندانم کاری ما سود میبردند و هر چه میشد از قدرت ما کاستند و تحریم ها را روز به روز شدت بخشیدند ایستاده . روسیه و چین اعتمادشان به ایران بیشتر شد و متوجه شدند که براحتی خم نمیاره و نمیخواد خم بیاره اونوقت هست که پیمان میبندند و مقابل آمریکا میایستند . هر چند آمریکا ناراحت بشه . به درک . آنها باید بدیگران احترام بگذارند و مزاحم حریم آنها نشوند و نخواهند زور بگویند . این ایستادگی ایران ارزش کیمیائی را دارد که میشه از خورشید بگیریش و الا در کرات و سیاره ها نیست جز آفتاب تابان . قدر خود را بدانید شعار نیست . قوی شوید هر چه بیشتر باز هم ادامه دهید و فرصت تحریف را بگیرید و بخود ایمان و اعتقاد داشته باشید . همچون بخداوند متعال که پشتیبان ماست . همچون که در تاریخ میدرخشید . در آینده بیشترهمراه با افتخارات انسانی
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 3
    یکی لطف کنه یه جفت کشیدهٔ نر و ماده بزنه تو دهن این زنیکه شاید دک و دهنش صاف شد! انگار سنتر بولت بریده!!!
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 4
    به امید خدا این قطعنامه تمدید میشه و جزیره های ملت ایران بابت خرید ترقه از کمونیستها واگذار نمیشه
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      1 1
      وای بهترین اندازه گیر داغ دل آمریکا برای روابط ایران با دنیای آزاد و رشد بنیادین قاره آسیا تو نقش همان اندازه گیر را داری برای سوختن شدید ینکی ها ممنون از نمایش دقیق از وضعیت سوختن دشمنان ایران زمین قهرمان - دروغپردازی فرنگ و فرنگی و ینکی بای
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 2
      فکنم ترقه ها به هدف خوردن یه نگاه به پایین بنداز حرومی خخخخ
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    باز هم تحریم!.؟
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      1 1
      برجام از بین رفت روزی یه تحریم داریم برگشتیم به اون ۸سال
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 1
    تا کور شود و بسوزید و بسازید وقتی که ایران سوخو از روسیه خریداری کنه و با اونها بر فراز خلیج فارس مانور بده اونوقت عربهای گاوچرون باید به جای دست ترامپ سر دم ترامپ رو از ترس همیشه در دست د اشته باشند و هی شیر بن و هی شیر بدن و فقط مواظب باشن زخم نشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس