کد خبر 1105026
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
اعتراضات آمریکا

در پی تیراندازی پلیس شیکاگو به یک شهروند، خیابان‌های این شهر آمریکا صحنه اعتراضات و نا آرامی‌های گسترده شد.

به گزارش مشرق، نیمه شب یکشنبه به وقت محلی، تیراندازی پلیس به یک شهروند در شیکاگو موجی از نا آرامی را در این شهر آمریکا به راه انداخت.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، پلیس شیکاگو تأیید کرد که یک افسر حوالی ۲:۳۰ بامداد دوشنبه در محله «اینگل‌ وود» اقدام به تیراندازی به یک فرد مسلح کرده است. در نهایت این فرد مسلح و سه مأمور پلیس زخمی شدند.

ببینید:

عکس/ سیاتل همچنان صحنه اعتراضات مردمی

پخش شدن گمانه‌زنی‌هایی در خصوص سن پایین فردی که هدف تیراندازی پلیس قرار گرفت، موجب شد شهروندان در نقاط مختلف شهر دست به اعتراض بزنند.

در برخی نواحی شیکاگو اعتراضات به خشونت کشیده شد و شماری نیز با استفاده از نا آرامی پیش آمده اقدام به غارت فروشگاه‌ها کردند.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد عده‌ای پس از شکستن شیشه‌های یک بانک به‌وسیله چوب بیسبال، وارد آن می‌شوند.

پلیس در نهایت اعلام کرد مأموران دخیل در تیراندازی بامداد دوشنبه، به مدت ۳۰ روز از کار خود تعلیق خواهند شد.

اداره پلیس شیکاگو اعلام کرده از آغاز سال جاری میلادی تا پایان ماه جولای (۱۰ مرداد) به بیش از ۲۲۴۰ نفر شلیک شده که ۴۴۰ نفر از آن‌ها کشته شده‌اند.

این در حالی است که در مدت مشابه در سال گذشته میلادی، ۱۴۸۰ نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند که ۲۹۰ نفر از آن‌ها جانشان را از دست دادند.

سال جاری میلادی بسیاری از شهرهای آمریکا شاهد افزایش جرایم خشونت‌بار بودند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً اعلام کرد به مأموران فدرال به این شهرها از جمله شیکاگو اعزام شوند تا در مبارزه با چنین جرایمی به مقامات محلی کمک کنند.

طی هفته‌های گذشته نیروهای پلیس فدرال به دستور ترامپ به برخی شهرهای آمریکایی از جمله پورتلند و سیاتل اعزام شدند. بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض بوده‌اند.

ویدئوی زیر را در این رابطه ببینید:

دانلود

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    والا از پلیس به عنوان نیروی تروریستی توی آمریکا و کانادا استفاده میکنند. خیلی جالبه که یک همسایه زن بره از دستت شکایت کنه بگه که تو دنبالش کردی در صورتی که هر بار که میبیندت ازت کمک بخواد و هر چند وقت یکبار بیاد در خونت رو هم بزنه برای جلب توجه! آمریکا و کانادا کشور باورمندهست ارواح خاک باباشون!؛فقط مالیات نگرفتن از خیریه های تریلیاردی رو یاد گرفتن که اوندبخاطردفساد گسترده سیاسی در این جریان هست وگرنه سیستم بوی تعفن لیبرالی و برده داری فجیع میده! فاشیسم حمایت از فمینیسم و سرکوب مردانگی جهت برده داری و دوقطبی سازی جامعه در این دو کشور مدعی باورمندی یک واقعیت انکارناپذیر هست. آرزوم این هست که این پلیس های آدم کش آمریکایی و کانادایی رو بفرستند یک روز تو سوریه تا عقلشون سرجاش بیاد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس