کد خبر 1104852
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

بیشتر افرادی که با اهمیت سئو آشنا می‌شوند بلافاصله در مسیر آموزش سئو قرار می‌گیرند. در ادامه به شما توضیح می‌دهم چگونه در ۳ گام سئو را به صورت اصولی، رایگان و سریع بیاموزید.

سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. هدف از انجام سئو سایت؛ قرارگیری وب‌سایت در رتبه‌های بالای گوگل و دریافت بازدیدکننده رایگان از طریق گوگل است.

سئو انجام یک‌سری فعالیت مشخص در داخل سایت و خارج سایت است. عملیات سئو مداوم است و کار یک شب، یک ماه یا یک‌سال نیست.

با این مقدمه کوتاه سعی کردم تا حدی شما را با سئو آشنا کنم تا یک دید اولیه از سئو داشته باشید.

چرا یادگیری سئو مهم است؟

شما که در حال مطالعه این مطلب هستید؛ شاید مدیر یک وبسایت هستید. شاید هم قصد دارید یک وبسایت تاسیس کنید!

بسیار مهم است که بدانید هر وبسایتی که افتتاح می‌شود اگر می‌خواهد به صورت حرفه‌ای کار خود را انجام دهد و تبدیل به یک کسب و کار اینترنتی پر قدرت و موفق شود باید برای سئو سایت استراتژی ویژه و دقیقی داشته باشد.

طبق آمار سایت هاب‌اسپات، ۶۱٪ از دیجیتال مارکترها؛ سئو را اولویت اول جذب بازدیدکننده برای سایت می‌دانند.

این آمار نشان می‌دهد استراتژی اصلی موفق‌ترین وبسایت‌های دنیا؛ سرمایه‌گذاری روی سئو است.

تا اینجا متوجه شدیم سئو مهم‌ترین مسئله از نظر بازاریان اینترنتی است و سرمایه‌گذاری روی سئو برای موفق شدن یک وبسایت ضروری است.

نتیجه‌ای که می‌توانیم بگیریم این است: سئو یکی از پرطرفدارترین مشاغل دنیاست چون همه وبسایت‌ها به سئو نیاز دارند.

بعضی از افراد وقتی با هزینه‌های زیاد نمی‌توانند سئو را به صورت کاربردی بیاموزند واقعا ناامید و پیشمان می‌شوند و بعضی دیگر سئو را اصولی می‌آموزند و درآمد خود را چندین برابر می‌کنند.

روش اصولی یادگیری سئو

خیلی از افراد وقت خود را برای یادگیری سئو تلف می‌کنند. منظورم این است هر چقدر وقت می‌گذارند نمی‌توانند سئو را بیاموزند.

من با تجربیاتی که تا کنون در آموزش سئو داشته‌ام روش اصولی را برای یادگیری هر چه بهتر سئو پیدا کرده‌ام.

برای یادگیری اصولی، سریع و رایگان سئو به صورت گام به گام مراحل زیر را پیش بروید.

۱. شرکت در یک دوره رایگان سئو

اولین گام برای یادگیری اصولی سئو؛ شرکت در یک دوره رایگان سئو است.

آکادمی آموزش سئو سفینه یک دوره رایگان آموزش سئو مبتدی طراحی کرده است. این دوره آموزش سئو؛ دارای ۷ ساعت فیلم آموزشی است. محتوای دوره به صورت گام به گام و صفر تا صد است. در پایان دوره؛ شرکت‌کنندگان می‌توانند چک لیست pdf دوره را به صورت رایگان دانلود کنند.

نکته جالب اینجاست برای شرکت در این دوره رایگان نیاز به ثبت نام ندارید و فقط کافی است وارد صفحه دوره شوید و فیلم‌های دوره را به ترتیب نگاه کنید.

مدرس این دوره آموزش سئو مهدی محمدی است. او بیش از ۸ سال است که در حوزه سئو فعال است. او در گذشته به انجام پروژه‌های سئو می‌پرداخت اما چندین سال است که به صورت تخصصی وارد عرصه آموزش سئو شده است.

مهدی محمدی طراح و مدرس دوره‌های مختلف آموزش سئو است. او تا کنون چندین بسته آموزش سئو را طراحی و تولید کرده است. یکی از کاربردی‌ترین محصولات او حماسه تولید محتوا در سئو است.

تعدادی از کاربران سایت سفینه؛ مقالات مهدی محمدی را در حد دوره‌های آموزش سئو می‌دانند.

گام اول را محکم بردارید و در دوره رایگان آکادمی آموزش سئو سفینه شرکت کنید.

۲. مطالعه کتاب سئو

بعد از شرکت در دوره سئو با شاکله اصلی سئو آشنا شده‌اید. حالا نوبت آن است که با مطالعه کتاب‌های سئو، دانسته‌های خود را بیشتر کنید.

بیشتر نکاتی که در کتب مربوط به سئو می‌آموزید در واقع تکمیل اطلاعات شما است.

بعضی از کتب سئو مانند The Art of SEO و SEO for Growth کتاب‌های مهم و معتبر سئو هستند که حتما باید آن‌ها را مطالعه کنید.

برای دسترسی به جدیدترین کتاب‌های سئو می‌توانید در سایت آمازون ثبت نام کنید، نرم افزار کیندل آمازون را روی گوشی خود نصب کنید و جدیدترین کتاب‌های سئو را به صورت رایگان مطالعه نمایید.

البته در سایت آکادمی آموزش سئو سفینه؛ یک منو مخصوص کتاب‌های سئو وجود دارد که به معرفی جدیدترین کتاب‌های سئو و روش دانلود آن‌ها پرداخته است.

۳. خواندن مقالات جدید سئو

در گام سوم باید مقالات جدید سئو را بخوانید. گاهی اوقات سرعت تغییرات در سئو بسیار زیاد است و نمی‌توان در دیگر منابع آموزش سئو آن‌ها را یافت!

مثلا اگر گوگل از یک الگوریتم جدید رونمایی کند شما نمی‌توانید منتظر بمانید تا کتاب مربوط به آن الگوریتم وارد بازار شود. بلافاصله باید از روش کار الگوریتم و تاثیرات آن الگوریتم در نتایج جستجوی گوگل مطلع شوید.

تعدادی از وبسایت‌های بین‌المللی مانند searchenginejournal و searchengineland هستند که جدیدترین تغییرات سئو را اطلاع رسانی می‌کنند.

اگر می‌خواهید حرفه‌ای تر شوید چرخه یادگیری داشته باشید!

شما با انجام ۳ مرحله بالا سئو را به صورت اصولی، رایگان و سریع آموخته‌اید.

اما اگر می‌خواهید در سئو حرفه‌ای تر شوید باید برای خود چرخه یادگیری درست کنید.

منظور از چرخه یادگیری این است که به شرکت در یک دوره آموزش سئو یا مطالعه چند کتاب سئو اکتفا نکنید.

سعی کنید در دوره‌های مختلف سئو شرکت کنید. شاید نیاز باشد برای حرفه‌ای تر شدن هزینه انجام دهید و در دوره‌های پولی آموزش سئو شرکت کنید.

شاید نیاز باشد جدیدترین کتاب‌های سئو را به صورت آنلاین بخرید و مطالعه کنید.

برای حرفه‌ای شدن باید همیشه اولین کسی باشید که از نکات جدید سئو مطلع می‌شود.

چرا خیلی از افراد از یادگیری سئو منصرف می‌شوند؟

پاسخ خیلی ساده است. آموزش‌های گوناگون سئو را تهیه کرده‌اند، یا در دوره‌های مختلف شرکت کرده‌اند اما نتوانستند سئو را بیاموزند و نتیجه‌ای نگرفتند.

شاید شرکت‌کنندگان مقصر نبودند!

شاید به نظرتان عجیب باشد! انجام دادن پروژه‌های زیاد سئو دلیل نمی‌شود که یک وبسایت یا یک متخصص سئو؛ آموزش‌های مناسبی ارائه بدهد.

یک آموزش دهنده یا ترینر خوب باید علاوه بر تسلط به سئو بر روی علوم دیگری مانند ساختار مغز، ساختارمندکردن آموزش‌ها و روش‌های جدید آموزش دادن و ... تحقیق و مطالعه داشته باشد.

بعضی از وبسایت‌ها هستند که تخصص اصلی آن‌ها انجام پروژه‌های سئو است. در واقع سئوکارهای خوب و بسیار قابلی هستند اما آموزش دهنده سئو نیستند.

امروزه خود آموزش دادن یک علم است. فارغ از اینکه چه چیزی را می‌خواهیم آموزش دهیم!

قطعا تا وقتی که آموزش دادن را نیاموزیم نمی‌توانیم آموزش‌های سطح بالایی ارائه دهیم. افراد زیادی با من برخورد دارند و می‌گویند در دوره فلان مدرس یا وبسایت شرکت کرده‌ام و هزینه زیادی کرده‌ام اما نکته کاربردی یاد نگرفته‌ام.

شاید بهترین راه برای یادگیری سئو این باشد که سئو را از وبسایتی بیاموزید که تخصص و تمرکز خود را روی آموزش سئو گذاشته است.


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس